דיאלים ארומה YC125 – מבחן דרכים

קטנוע רטרו חדש מצטרף להיצע של דיאלים, עם עיצוב מדליק ומחיר זול במיוחד

ראשי|פוסטים|דף ראשי, מבחני דרכים|דיאלים ארומה YC125 – מבחן דרכים
By | 2017-06-20T08:49:14+00:00 10/12/2016|דף ראשי, מבחני דרכים|4 Comments

רטרוספקטיבה

להבדיל מווינטאג' שהוא ענתיקה אורגינל, לסגנון הרטרו אין ממש ערך היסטורי אלא בעיקר השראה של קוי עיצוב קלאסיים מהעבר. כמעט לכל יצרני הקטנועים יש לפחות קטנוע רטרו אחד, שמעוצב בקוי וספה עגלגלים. לעתים כולל העיצוב קימורים שמזוהים עם המכוניות האמריקאיות של שנות החמישים, ופה ושם גם כידוני מתכת, פנסים, וכנפיים בסגנון אופנועי הקאסטום.

ה-AROMA החדש של דיאלים הוא המחליף של ה-BESBI שלא יובא לארץ. הבסיס המכני הפשוט של הבסבי נותר כשהיה, הפרונט קיבל מזלג טלסקופי במקום הזרוע העוקבת סטייל וספה, וגלגל קדמי 12 במקום 10 אינץ'. העיצוב לעומת זאת עבר מהפך. אם הבסבי נראה סתם כמו וספה עם איפור מוגזם, הארומה נראה כמו מישהי שעשתה סיבוב בשוק הפשפשים ובכל חנות קנתה פריט לבוש אחר. איכשהו כל הבלגן הזה מתחבר יפה מאוד ביחד, התוצאה הרמונית במפתיע, והארומה נראה פשוט חמוד בטירוף. במבט ראשון הוא מאוד הזכיר לנו את המיו של סאן יאנג, בהמשך קצת פחות.

aroma2

רטרואקטיבי

מבחינה מוטורית אין כאן בשורות גדולות, והאמת שגם לא ציפינו. עם מנוע 125 מקורר אויר ומבנה בסיסי, הארומה לא שונה לטובה או לרעה מקטנועים רבים ונפוצים שבנויים באותה תצורה. משהו בו בכל זאת גרם לנו להרים אותו על ג'ק אמצע, לזחול מתחתיו, ולחפש את שם היצרן על המנוע. אם היינו מוצאים שם חותמת של סאן יאנג לא היינו מתפלאים. ה-125ים האחרים של דיאלים – S1, ביבון, וסטיזר, דורשים משיכת מצערת ארוכה לזינוק ומשלבים את המנוע לגלגל בסל"ד גבוה יחסית, ואילו הארומה פועל בדיוק כמו הקטנועים הטייוואנים המוכרים לנו. שילוב הגלגל-מנוע כמעט מיידי, שיא המומנט מגיע בסל"ד נמוך ושימושי, ויש תחושה של כוח בזינוקים ובתאוצות ביניים במהירות עירונית. בכביש פתוח המקסימום עומד על 90 קמ"ש פלוס מינוס, מה שמאפשר פה ושם קטעי גישור באיילון ודומיו. המנוע מסתבר לא מגיע מיצרן חיצוני, וההבדל באופי הפעולה בין הארומה לדגמים הוותיקים והמוכרים נעוץ מן הסתם בהזרקת הדלק וארבעה שסתומים אצלם לעומת שני שסתומים וקרבורטור בארומה.

ארומה בעיר

aroma3העיר היא שטח המחיה של קטנועים מסוגו של הארומה, והוא עושה כאן עבודה מצויינת. למרות הדמיון למיו הזערורי, הארומה גדול ומרווח יותר. תחת המושב תיכנס קסדה מלאה קטנה אחת, המדרס השטוח מאפשר נשיאת משא מזדמן, ומעליו יש תא אחסון פתוח, אבל חסר לנו שם וו תלייה לעיגון תיק או שקית עם קניות. המתלים רכים ומייצרים נוחות מצויינת כל עוד נמנעים מלתקל מהמורות אכזריות במיוחד. היציבות טובה עד המהירות הסופית בזכות גלגל ה-"12 הקדמי, המשקל נמוך, וההיגוי זריז כך שכושר התמרון העירוני מצוין.
בלם הדיסק הקדמי נושא בעיקר נטל הבלימה, כשהתוף האחורי חלש ואנמי ומתקשה לייצר כוח בלימה ראוי. במשולב יש כוח בלימה סביר ומספק, ותואם לקיים אצל המתחרים שבנויים באותה תצורה. הגימור מרגיש טוב מאוד, הצביעה איכותית, ובסיכום הארומה הוא פרטנר נוח ושימושי למשימות עירוניות.
היצע הצבעים עומד על ארבעה – אדום, ירוק, שחור ו'שמפניה'. האבזור צנוע וכולל לוח מחוונים בסיסי, פתיחת מושב מהסוויץ', מתג להפעלת ארבעת המאותתים יחד, ורגלית התנעה לגיבוי הסטרטר.

קופיקס

aroma4הארומה ואחיו האפרורי ה-DART מתומחרים ב-9000 שקלים לפני אגרות רישוי, מה שהופך אותם לקטנועים החדשים הזולים בארץ. היבואנית אלבר-מוטו מציעה אותם במבצע לתקופת ההשקה ב-36 תשלומים של 250 שקלים, ללא ריבית או מקדמה. המחיר שלו רק מדגיש את האבסורד והניתוק מהמציאות של מחיר ביטוח החובה, שמגיע לכדי שליש עד מעל חצי ממחיר הקטנוע עצמו. האחריות כמו בשאר דגמי דיאלים – שלוש שנים ללא הגבלת ק"מ.

תכלס

דיאלים ארומה הוא קטנוע בסיסי ופשוט כמו עוד רבים מסוגו. הוא עושה עבודה עירונית מצויינת, עם התנהגות כביש טובה ונוחות טובה מאוד בזכות מתלים רכים ותנוחת ישיבה מרווחת. הטענות העיקריות שלנו הן היעדר וו תלייה שימושי, ובלם אחורי חלש. את נקודות הזכות העיקריות שלו הוא מקבל בזכות עיצוב הרטרו המדליק והמוצלח, ובזכות המחיר הזול. בשורה התחתונה – הארומה הוא קטנוע מקסים וחמוד במחיר מצוין.

 

צ'ק ליסט:

סעיף ציון הערות
מנוע 7 חלק ונעים לשימוש, מומנט טוב בסל"ד נמוך יחסית לנפח ולתצורה
תמסורת 7 מגיבה היטב למצערת, חיבור גלגל בסל"ד נמוך, זריזה במהירויות עירוניות
מתלים 7 רכים ונעימים ברוב התנאים העירוניים, מתרסקים בסגירת מהלך על מהמורות חדות או גדולות
בלמים 6 הדיסק הקדמי מייצר את רוב כוח הבלימה, התוף האחורי חלש מדי
היגוי 7 זריז ומספק לשימוש עירוני, יציבות טובה במהירות 'גבוהה' בזכות גלגל "12 קדמי
נוחות 8 טובה מאוד ברוב התנאים העירוניים בזכות המתלים הרכים, מרווח יותר ממה שנראה
שימושיות 8 קסדה מלאה קטנה נכנסת תחת המושב, תא פתוח מלפנים, ומדרס שטוח  שחסר לו וו תלייה
מחוונים ואביזרים 6 לוח מחוונים בסיסי ביותר, איתות חירום, פתיחת מושב מהסוויץ', רגלית התנעה לגיבוי
גימור 8 מרגיש בסדר גמור בסך הכל
עיצוב 9 קטנוע מקסים! מורכב מכל מיני סגנונות רטרו מוכרים, אבל התוצאה הרמונית וחמודה

 

טכני:

125 סמ"ק, 8.5 כ"ס, קרבורטור, קירור אויר, 2 שסתומים, 106 ק"ג, 5.9 ליטר דלק, גלגל קדמי "12, גלגל אחורי "10, בלם קדמי – דיסק, בלם אחורי – תוף, גובה מושב 74 ס"מ

Share

4 תגובות

  1. AD 15/03/2017 בתוך 16:13- השב

    מציע לטשטש את פני האנשים שנמצאים במקרה בתמונות

  2. ראובן 13/12/2016 בתוך 13:54- השב

    נורא מקווה שהקטנועים האלו יצליחו כי מי יודע, אולי זה יביא לירידה של המחירים בשוק הרכבים הדו גלגליים.. בכל אופן, סחטיין על דיאלים.. מחיר מציאה.

  3. אודי 12/12/2016 בתוך 09:34- השב

    מקסים ברמות. מזכיר את הלמברטות של פעם. במחיר כזה הייתי קונה אותו סתם כי הוא כזה חמוד…

  4. Ben 11/12/2016 בתוך 12:47- השב

    קטנוע עירוני במחיר מוזל,אך עם מחירי הביטוח עדיין יהיה קשה לקדם את התחום הדו-גלגלי.

השאר תגובה לבטל