הונדה פורצה 300 – מבחן בראש אחר

דיאלוג עם מוכרת באולם התצוגה של היבואן. עוד דרך to make a point

ראשי|פוסטים|דף ראשי, מבחני דרכים|הונדה פורצה 300 – מבחן בראש אחר
By | 2017-06-20T08:49:20+00:00 07/03/2016|דף ראשי, מבחני דרכים|0 תגובות

בוחן נוסף: אלי לייבנר

– – הונדה שלום, מדברת דנה, במה אוכל לעזור?
לא היה לי נוח.
– – סליחה?!
הפורזה שלכם. רכבתי עליו די הרבה קילומטרים ולא היה לי נוח.
– – קודם כל פורצה, לא פורזה. זו מילה באיטלקית וככה קוראים אותה. אני דווקא ישבתי עליו באולם תצוגה והוא הרגיש לי מאוד נוח. ממש כמו כורסה. רחב, עם משענת, מלא מקום לרגליים…
אז שיהיה פורצה, לא משנה. רכבתי עליו יום שלם ולא היה לי נוח.
– – רגע אדוני, אני רוצה להבין. אתה מדבר על הפורצה 300 החדש? לא היה לך נוח?!
כן. לא היה נוח.
– – ועל מה אדוני רוכב ביום יום? אפשר לשאול?
כן אפשר לשאול. על קימקו 250. אדומה.
– – נו?! ואתה רוצה להגיד שהקימקו שלך יותר נוח מהפורצה?
לא.
– – אז מה בדיוק אתה רוצה? אני לא מבינה.
תראי, עם הקימקו זה בסדר, הוא מספיק נוח ולא ציפיתי ליותר. עם הפורזה זה כבר משהו אחר. זה הונדה שעולה הרבה יותר, אז גם ציפיתי שיהיה הרבה יותר נוח, לא רק שיהיה מספיק נוח, כי את זה יש לי בקימקו.
– – וחוץ מהנוחות, איך כל השאר?
גם אין מגן רוח, אז מחוץ לעיר זה מציק.
– – את הבעיה הזו אני יכולה לפתור לך אדוני. אתה יכול להזמין את הפורצה עם מגן רוח גבוה בתוספת תשלום.
אה?! תוספת תשלום, למה? גם ככה המחיר גבוה לאללה, את לא חושבת?
– – ממש לא אדוני. דווקא הוזלנו את המחיר שלו ביותר מעשרת אלפים שקל לעומת הדגם הקודם, וגם שם לא היה מגן רוח. ככה העיצוב שלו, ספורטיבי אלגנטי כזה.
טוב, אבל גם הורדתם את המפתח בלוטות' שהיה בדגם הקודם, ואת הייצור העברתם לתאילנד, אז זה בטח לא אותו הדבר כמו שהיה ביפן, לא?
– – הונדה מייצרת בהרבה מקומות וזה לא משנה. יש הונדה ויש לא-הונדה. זה הונדה! אבל תן לי להבין, חוץ מהמושב וממגן הרוח, יש עוד משהו שלא נראה לך?
כן, יש עוד. תגידי, המחיר כולל ABS?
– – לא. ABS זה בתוספת של 2000 שקל.
אז תעשי לי בבקשה חשבון כמה יעלה פורצה ABS עם משקף גבוה, על הכביש.
– – בבקשה: 33,900 זה המחיר. ABS 2000; משקף גבוה 1300; אגרות רישוי 1045; סך הכל 38,245 על הכביש.
מממ… קצת יקר, לא?
– – תראה, אפשר לעשות לך טרייד-אין ותשלומים, ויש לנו גם קטנועים זולים יותר אם הפורצה יקר לך. זה לא קטנוע שכל אחד יכול להרשות לעצמו, אבל יש לו איכות וסטייל שאין לאף קטנוע אחר, וזה שווה את המחיר. אתה חושב שחסר לו עוד משהו?
כן, אין תאורה בתא המטען.
– – כן, זה נכון. אבל איזה תא מטען ענק, הא? שתי קסדות מלאות ועוד מלא מקום באמצע, ועוד שני תאים מלפנים, תראה את הצירים והנעילה, והתא הקטן תראה איך הוא נסגר בקלאסה מעצמו כמו במרצדס. סליחה, בעצם כמו בוולבו, שלא יכעסו עלי ב'מאיר'.
כן, תשמעי, אין ספק שיש כאן תשומת לב לכל פרט קטן. קלאסה של קטנוע ויש עליו גם את הפוזה היוקרתית. באמת מרשים. רק חבל שהוא לא נוח.
– – אני חושבת שאתה מגזים. יצא לך לרכב על הפורצה מהדור הקודם, נכון? אני זוכרת שאז היו לך טענות אחרות.
כן. הדגם הראשון היה חלש ועצל. הוא גם היה רך מדי ולפעמים תופס נדנודים. הדגם השני מסוף 2008 כבר היה טוב יותר, אבל היה יקר רצח.
– – והחדש?
החדש פצצה מהבחינה הזו. המנוע שלו חזק וחי ומגיב מעולה, והתמסורת היא בין הטובות והחלקות שנתקלתי בהן. התנהגות הכביש שלו מצויינת, ההיגוי נהדר ויש גם צידוד מעולה שמקל להשתחל בעיר. צריך רק להבין ש'300' הוא בעצם לא הרבה יותר מ-250 בסך הכל, כי האקסטרה כוח שלו הולך על משקל גבוה ועל התאמה לתקנות רעש וזיהום מחמירות.
– – אז בעצם מה שאתה אומר זה שהפורצה הוא קטנוע כמעט מושלם, ויש רק את הקטע הזה של הנוחות שהיא טובה אבל לא מושלמת?
כן, זה די מבאס. המתלה האחורי שלו קשיח ומעביר כל באמפ קטן בכביש ישר אל הגב. שיחקתי עם עומס הקפיץ, אבל על המצב הרך הוא קצת התנדנד לי והיה יותר גרוע, אז בסוף העברתי אותו לאחד לפני הכי קשה כדי לשמור על ההתנהגות הטובה. אולי אם היו עושים ריפוד קצת יותר רך אז זה היה סופג חלק מהמכות האלה. תכלס גם המושב עצמו די קשיח ונמוך.
– – נו, ביקור קצר אצל הרפד יכול לפתור לך את הבעיה הזו, אם זה כל כך מפריע לך. או שאולי אתה חושב שיש קטנוע מתחרה שמציע חבילה טובה ונוחה יותר?
את האמת? יש לו קטע לפורצה שלכם. הוא קטנוע מאוד מרשים בצורה שלו והרבה שאלו אותי איזה נפח הוא. לא כתוב עליו. מי המתחרים שלו? אולי האיקסמקסים של ימאהה. ה-250 קרוב אליו במחיר אבל הוא פחות יוקרתי ופחות חלק ומלוטש, וה-400 נותן יותר ביצועים, אבל גם הוא לא כורסה מפנקת. כנראה שיש גבול למה שאפשר להוציא מתצורה של זוג בולמים אחוריים שצריכים להתמודד עם מנוע ותמסורת כבדים שנמצאים מתחת למתלה, ולא מעליו כמו באופנועים או בקטנועי העל היקרים. אז עושים מתלים קשיחים שנותנים התנהגות כביש טובה, והנוחות נדפקת קצת.
– – אז אני רואה שבעצם אתה כן מרוצה ממנו בסך הכל. כבר חשבתי להציע לך את הסילברווינג 400 שהוא כבר באמת ספינה מפנקת לגמרי.
מה, ולהוציא יותר מחמישים אלף שקל? לא תודה, חוץ מזה אני מסתובב הרבה בעיר וצריך משהו קצת יותר קומפקטי. בואי אני אחסוך לך, גם אל תציעי לי את ה-SH300 כי למרות שהוא פצצה של קטנוע, הוא נראה כמו טוסטוס, ואני צריך 'אפקט הגעה' כשאני מגיע לפגישות. לא יכול להרשות לעצמי לבוא על טוסטוס. יש מבינה?
– – מבינה. אני מבינה שגם עשית עליו די הרבה קילומטרים, לא?
כן. יותר משש מאות. ירושלים, שומרון, בקעה, גליל… אכלנו חומוס בפקיעין. חבל שלא באת.
– – מה חבל?! אתה אומר שלא היה נוח, אתה רוצה שאני אסבול?
מצחיק. מתוך שלושה מורכבים – שניים אמרו שזה הקטנוע הכי נוח שהם הורכבו עליו, אבל אסף הצלם שלנו טען שהוא נוקשה ובועט. אני חושב שזה בגלל שהוא לא מחזיק עם הידיים, אז הירכתיים הרחבים של הפורצה הפריעו לו לאחוז עם הרגליים כמו שצריך.
– – כן, ירכתיים רחבים זה נושא בעייתי לפעמים, אבל אם יש פרופורציות טובות זה בסדר, לא?
כן, זה מצוין. ואת לא תוציאי ממני עוד מילה בנושא הזה. אני לא מתכוון ליפול למלכודת הזו.
– – אני חושבת שכבר נפלת. רצית לכתוב מבחן דרכים ותראה מה יצא לך. מישהו במערכת שלכם הולך לחטוף על הראש.
כן, אה?! טוב, יש עורך – שיתמודד. אלו הן השאלות שתמיד שואלים אותי אחרי מבחן דרכים, ואלו התשובות. מה רע?

– – אני אגיד לך מה רע, זה לא מאוזן. לקחת נקודה חלשה אחת, עשית ממנה עניין גדול, וקצת דילגת על שאר הדברים. מי שלא קורא בין השורות עלול לחשוב שהפורצה קטנוע בינוני. אתה לא באמת חושב ככה, נכון?
ברור שלא. הפורצה הוא קטנוע פצצה. מפואר, יוקרתי, חזק, יודע להתנהג. הוא גם איכותי להחריד, ואפילו תג המחיר שלו נמצא סוף סוף בגבולות ההגיון. בתחומים האלה אפשר להגיד שהוא מציב רף חדש וגבוה לקטגוריית קטנועי הביניים, אבל בסעיף המתלה האחורי הוא לא מבריק בכלל. התנהגות כביש טובה זה סבבה, רק שציפינו גם לקצת ספפה ואת זה לא קיבלנו. בחבילה כל כך משובחת ומלוטשת כל פגם קטן בולט, לכן הפורצה 300 החדש הוא קטנוע שקרוב להיות מושלם. קרוב מאוד, אבל עדיין לא שם.

 

סעיף ציון הערות
מנוע 9 חלק, חזק ושקט, עולה יפה בסל"ד, מוציא מומנט מכובד בסל"ד נמוך, היה נחמד לקבל עוד קצת כוח בקצה הסקאלה.
תמסורת 9 החיבור בזינוק חלק למשעי, והתגובה למצערת מצויינת, אבל הכיול הולך יותר על חסכון בדלק מאשר על הפקת מקסימום הביצועים האפשריים מהמנוע.
מתלים 7 הקדמי מתפקד מצוין. האחורי תומך היטב את כל המשקל כשהוא מכוון על עומס קפיץ גבוה. במצב הרך יותר נגרמים נדנודים על כביש משובש במהירות גבוהה. התנהגות הכביש מצויינת .
בלמים 9 מערכת משולבת שעובדת נהדר ועם המון רגש ופידבק. אופציה ל-ABS בתוספת אלפיים שקל.
היגוי 9 שילוב מוצלח של צידוד מעולה וזריזות בעירוני, יחד עם תחושה מצויינת ויציבות בכביש מהיר. משרה בטחון בפניות הדוקות וגם כשלוחצים במהירות גבוהה.
נוחות 6 מקטנוע מנהלים יוקרתי כזה ציפינו ליותר. המתלה האחורי קשיח ובועט במעבר על מהמורות חדות, ובכלל מעביר לישבן ולגב את כל מה שקורה על הכביש ללא סינון. המושב מרווח מאוד אבל די קשיח וזה תורם להרגשה של נוקשות עד חוסר נעימות כשהכביש משובש.
שימושיות 9 תא מטען ענקי תחת המושב, מכיל בקלות שתי קסדות מלאות ויש עוד מקום ביניהן. שני תאי אחסון מלפנים, אחד עמוק מאוד וננעל. סבל מקורי עם קדחים מוכנים להתקנת ארגז, וחיפוי אלגנטי שמסתיר אותם.
מחוונים ואביזרים 8 לוח המחוונים גדול קריא וברור, צג דיגיטלי עם שני טריפ-מטר ותצוגת צריכת דלק ממוצעת. תאורה קדמית מעולה עם שני פנסים שדולקים בו זמנית יחד עם נורות איתות שדולקות קבוע גם הן. לחצני פתיחה מכניים למושב, פתח תדלוק ותא כפפות, מתפקדים מצוין ונוחים לשימוש. יש שקע V12 ואיתותי חירום. חסר לנו 'מפתח' הבלוטות' של הדגם הקודם, תאורה לתא המטען, ואולי גם עיצוב קצת יותר הייטקי ועכשוי ללוח המחוונים.
גימור 10 חיפשנו חיפופים בכל פינה ולא מצאנו. הכל מוקפד ומתוקתק עד אחרון הברגים. מרגיש מוצק ומהודק לחלוטין למרות המתלה האחורי שמאתגר את כל החיבורים עם החבטות שהוא מעביר מלמטה.
עיצוב 8 אלגנטי, יוקרתי ומרשים. חבל שאין עוד צבעים מעבר לשחור, לבן וכסוף.

 

Share

השאר תגובה