הונדה ויזן 110 – במבחן דרכים

הונדה שוב מסתערת על פלח השוק של הקטנועים העירוניים הזולים (פורסם בדו"גרי ב- 2011)

ראשי|פוסטים|מגזין|הונדה ויזן 110 – במבחן דרכים
By | 2017-07-23T07:28:37+00:00 09/07/2011|מגזין|סגור לתגובות על הונדה ויזן 110 – במבחן דרכים

צילום: מערכת דוגרי

הונדה, ענק הדו"ג העולמי, מיוצג בשוק המקומי שלנו בצורה מינורית בהשוואה לשווקים זרים. למעשה, לאורך כ-15 שנות יבוא קטנועים לארץ, היה להונדה להיט מכירות אמיתי אחד ויחיד. מדובר ב-CH250 שהגיע לכאן בין השנים 1996-2000 וכבר אז הוא נחשב מיושן למדי. בשוק הנשלט ללא עוררין על ידי המותגים הטייוואנים, הענק היפני מוצא עצמו משתרך אחריהם בטבלת המכירות בפער גדול בעיקר בגלל תמחור גבוה של מוצריו.
הויז'ן הוא הקטנוע העירוני הבסיסי בליין המודרני של קטנועי הונדה, ומכוון אל פלח השוק של הקטנועים הזולים. הוא מיוצר במפעלי הונדה בסין, מה שמאפשר תג מחיר הגיוני, אבל מחויב לאיכויות של חברת האם ביפן.
מנוע וביצועים
3עם נפח מנוע של 108 סמ"ק, מתחיל הויז'ן את המבחן בנקודת פתיחה נחותה לכאורה יחסית למתחרים, אבל מחפה על כך עם משקל עצמי נמוך של 102 ק"ג בלבד. הקטנוע מוזרק דלק אבל המכניקה בסיסית: קירור-אויר ו- 2 שסתומים שמניבים הספק צנוע למדי של 8.5 כ"ס. ההתנעה עם הלחיצה על הכפתור מיידית ופעולת המנוע בסרק חרישית. התמסורת מכויילת סולידי, עם השהיה קצרצרה בתחילת התנועה ומיד אח"כ מספקת משיכה אחידה, חלקה והחלטית עד כ-80 קמ"ש. אם הכביש מישורי, עוד כמה שניות ומחוג המהירות יצביע על המספר 90. בירידה או ברכינה ניתן גם להצפין משם, אבל 90 קמ"ש היא בהחלט המהירות המרבית הריאלית. הנתונים על הנייר לא מרשימים במיוחד, אבל על הכביש אין לו שום רגשי נחיתות מול מתחריו לקטגוריה. סטיית מד המהירות קטנה (6%) לכן לעתים הוא אפילו יהיה מהיר יותר מקטנועים אחרים שמראים עוד כמה קמ"ש על מד-המהירות. הזינוק ותאוצות הביניים דומים לאלה של קטנועי ה-125 הבסיסיים, בהחלט מספק במרחב העירוני. המנוע בעל פעולה חלקה מאוד, שקט בכל מצב וכמעט שלא מייצר ויברציות כשהסל"ד עולה.
נוחות והתנהגות
המתלים מכויילים מעט קשיח אבל עושים עבודה מצויינת. מספר פעמים הרמתי את הישבן מהמושב בעקבות מעבר על בור או מהמורה בכביש כי ציפיתי לחבטה סוגרת מתלים, אבל הויז'ן ספג יפה מאוד גם מפגעי תשתית רציניים. כאן גם ניכרת איכות החלקים וההרכבה – אפס קרקושים. בדומה ל-PCX היקר והיוקרתי יותר, גם בויז'ן הגלגלים הם בקוטר 14" לא שגרתי מלפנים ומאחור. לפן הזה יש בונוס כפול: היגוי יציב ובטוח בדומה לקטנוע ה-16" הגדולים וכושר תמרון וזריזות היגוי שאופייניים לקטנועים בעלי גלגלים קטנים יותר. הצמיגים הצרים יחסית מתוצרת צ'נג-שן הסינית נדבקים לאספלט בצורה מעוררת התפעלות ומגבים התנהגות כביש משובחת ויוצאת דופן. הויז'ן ממש מזמין להיכנס לפניות ללא חשש וקוטר הצמיגים הגדול מאפשר מרווח הטיה מצוין. כושר התמרון שלו מעולה וזוית צידוד הכידון מאפשר פניות פרסה כמעט על המקום. היציבות נשמרת גם במהירות איטית מאוד ויחד עם המימדים הפיזיים הקטנים, הויז'ן הוא מלך פקקי התנועה. פשוט תענוג לצלוח איתו את העיר הצפופה.
מערכת הבלמים המשולבת כוללת דיסק מלפנים ובלם תוף מאחור. הקדמי עוצר מעולה, האחורי מעט חלש, אבל הבלימה בסה"כ מצויינת ובטוחה. גובה המושב הוא 75.5 ס"מ והוא צר מספיק כדי שגם רוכבים מתחת ל-1.60 מ' יגיעו עם שתי רגליים בטוחות לקרקע. מצד שני, תנוחת הישיבה הזקופה מרווחת מספיק גם לרוכב גבוה. המושב עצמו נוח למדי ומרווח דיו כדי לשאת בנוחות סבירה גם שני רוכבים לא קטנים.
ביום יום
4הויז'ן מעוצב באופן מודרני, נקי וזורם. הקוים מאחור ומלפנים מקבילים ומשלימים זה את זה, והפרופורציות נכונה. מניפת הצבעים בהם הוא מוצע כוללת לבן, שחור, כסוף, אדום וכחול. קטנוע המבחן הלבן משך מבטים ברמזורים ובחניה, גרר התעניינות וסימפטיה וגם את התגובה "וואלה?! " שבאה אחרי ה"כמה עולה?" השגרתי.
במחיר של 13,400 ₪ הויז'ן נשמע שיש כאן חבילה מנצחת, אבל ישנם גם כמה מינוסים בתחום השימושי. תא המטען תחת המושב יכול אמנם להכיל קסדה מלאה, אבל שום דבר מעבר לזה. וו התליה מעוצב יפה, אבל קטן ופתוח כך שיכולת הקליטה שלו קטנה. המדרס שטוח אבל קטן מאוד, הרגליים תופסות את רובו ונשאר מעט מרווח שיספיק אולי לתיק קטן. משני צידי וו התליה בחזית המדרס ישנם עוד שני תאי אחסון פתוחים שיכולים להכיל בקבוק שתיה קטן. פתיחת המושב דורשת שליפת המפתח ותקיעתו בירכתי הקטנוע, במקום נמוך ולא נוח. מיכל הדלק ממוקם תחת המושב ומכיל 5.5 ליטר. קטן, אבל יחד עם צריכת דלק נמוכה (נתוני היצרן הם 52 ק"מ לליטר, בתנאי המבחן הקשים הושגה תוצאה של 30 ק"מ לליטר) טווח הנסיעה בין תדלוקים יהיה כ- 150-200 ק"מ סבירים למדי. המראות ממוקמות נהדר, נותנות שדה ראיה מצוין לאחור והמיקום שלהן מעט גבוה מאלה של הפחית הממוצעת, כך שהן לא מפריעות להשתחל בפקק צפוף. פנס החזית הבודד מסתובב עם הכידון ומספק תאורה טובה. רגליות המורכב הנשלפות נוחות מאוד. יש ג'ק צד בנוסף למרכזי וסבל מובנה משולב עם ידיות האחיזה למורכב, שיתאים לארגז קטן המתבקש עקב תא האחסון המוגבל. לשליחים מוצע סבל גדול יותר שמותקן בחלקו מעל מושב המורכב וכולל ציר שמאפשר הטיה שלו לאחור לטובת פתיחת המושב וגישה לתא האחסון ולמיכל הדלק. כמו בעוד כמה דגמי הונדה עכשויים, מיקום לחצני האיתות והצופר הפוך מהמקובל. הצופר חזק למדי ופעולת האיתות מלווה בתקתוק. לוח המחוונים קריא וברור, אבל בסיסי מאוד וכולל רק מד מהירות, מד דלק ומספר נורות חיווי.
מרווחי הטיפולים הם כל 4000 ק"מ כשטיפול גדול נעשה כל 16 אלף ק"מ. עלות הטיפולים המצטברת ל-24 אלף ק"מ היא 3918 ₪ לפי מחירון המוסך המרכזי של היבואן.

שורה תחתונה
הויז'ן הוא קטנוע קטן עם מכניקה פשוטה ובסיסית, אבל עם זאת איכותית ובעלת פעולה חלקה. המתלים יעילים והתנהגות הכביש מצוינת. המימדים הקטנים והעיצוב האופנתי יקסמו למי שצריך משנע עירוני יעיל ואיכותי. לשליח הממוצע הוא יהיה פחות שימושי מקטנועי העבודה האפרוריים בגלל מדרס קטן ותא אחסון מצומצם. תנוחת הישיבה זקופה ומרווחת, מתאימה לנמוכים וגם לגבוהים. המהירות המרבית נמוכה יחסית לכן כדאי להוציא מתפריט השימוש רכיבות בינעירוניות, למעט רכיבות קצרות בשעות העומס כשהתנועה איטית. בתוך העיר הויז'ן מככב בגדול. הוא משתחל בכל רווח קטנטן, מאיץ טוב, בולם מצוין ורדיוס הסיבוב שלו קטנטן. הויז'ן מעוצב מקסים, מתנהג נהדר, בנוי איכותי ונותן תמורה מצויינת למחיר.

6

"יש לי חזון!"

תמונות: מערכת דוגרי