סאן יאנג דיוק 125

מחיר: - - - שנתונים: 1995 - 2012

ראשי|Portfolio|סאן יאנג דיוק 125
סאן יאנג דיוק 125 2017-06-20T08:50:24+00:00

Project Description

נתונים טכניים

  • מנוע: 125 סמ"ק, 2 שסתומים, קרבורטור, קירור אויר
  • הספק: 10 כ"ס
  • משקל: 97 ק"ג (יבש)
  • גלגלים: קדמי – "10, אחורי – "10
  • בלמים: קדמי – דיסק, אחורי – תוף
  • מיכל דלק: 5 ליטר
  • צריכת דלק מדודה: – – – ק"מ/ליטר
  • מהירות מרבית: כ-90 קמ"ש
  • אבזור: קסדה מלאה נכנסת בקושי תחת המושב, הפתיחה מהדופן, מדרס שטוח, וו תלייה, סבל מקורי קטן

בקצרה

קטנוע מיתולוגי ותיק שיובא לארץ במשך שנים רבות. היו מספר דגמים לאורך השנים שנקראו סופר-דיוק, ניו-דיוק, ואחר כך דיוק-קלאסיק. מ-2006 בערך כבר לא נמצא בהיצע של סאן יאנג, והמשיך להיות מיוצר במיוחד לשוק הישראלי.
מקורו של הדיוק הוא בדגמי הונדה ישנים משנות השמונים, והוא אחד השרידים האחרונים לתקופה בה סאן יאנג ייצרה ברשיון קטנועי הונדה קטנים. קטנוע קטן, בסיסי, ואמין מאוד. זהה מכנית לקימקו ג'וקי/סופר ג'וקי שמגיע מאותו מקור היסטורי, ויחידת ההנעה שלו משמשת עד היום קטנועים קטנים של סאן יאנג.
הדיוק שלט בשוק קטנועי העבודה במשך שנים, בזכות האמינות והתחזוקה הזולה. ב-2012 הופסק הייצור, ובמקומו יובא הקומביז, קטנוע עבודה ייעודי שנקרא אצלנו דיוק-קומביז. את מקומו של הדיוק כמלך קטנועי העבודה תפס דווקא הקימקו מובי – שמבוסס על אותה המכניקה.

מצב השוק

סביר. הדיוקים מתיישנים לאיטם, אבל המוניטין של הדגם והאמינות הגבוהה עדיין קיימים. המחירים זולים, וקטנועים שמורים ללא עבר של משלוחים נסחרים קרוב למחירון.
קטנוע עירוני קטן וזול, שפע חלפים מקוריים ותחליפיים קיימים בשוק, והמכניקה מוכרת ומוכחת. תחזוקה זולה. קיים היצע של כמה עשרות קטנועים בלוחות המשומשים ובסוכנויות. קטנועים ששימשו לעבודת משלוחים צברו בלאי מוגבר ביחס לשנתון, והמחיר יורד בהתאם בעשרות אחוזים

בעד ונגד

בעד: אמינות טובה, קליל ונוח לשליטה, זריז בעיר, שפע חלפים מכניים ותחזוקה זולה
נגד: מיושן, גלגלים קטנים, קימקו מובי

מבחנים וקישורים

תמונות נוספות

Share

השאר תגובה