קימקו ג'ידינק 125 GDink – מבחן בזק

הג'ידינק 125 הוא קטנוע טוב ומוצלח הרבה יותר מקודמו. הוא מציג בגרות הנדסית בתחומי השלדה והמתלים שמתבטאת בהתנהגות כביש טובה

ראשי|פוסטים|מבחני דרכים|קימקו ג'ידינק 125 GDink – מבחן בזק
By | 2017-06-20T08:49:23+00:00 30/01/2016|מבחני דרכים|2 Comments

צילומים: בני דויטש

גרסת ה-125 של הגרנד דינק הוותיק מעולם לא היתה פופולרית אצלנו. החיבור של קטנוע גדול עם מנוע חלש ומחיר יקר לא עשה את זה ללקוח הישראלי שהעדיף לשים את כספו על קטנועי 125 קומפקטיים וזולים יותר. הגרנד דינק החדש מכונה בקיצור G-DINK והוא נראה ומרגיש צנום וקומפקטי לעומת ה'גרנד' המיושן. תג המחיר שב-2007 עמד על כ-19 אלף שקל ירד בדגם החדש ל-17,400 שקלים. האם הסרת החסמים של מימדים ומחיר הופכים את ה-G-דינק 125 החדש לרלוונטי ומשתלם? לקחנו אותו לכמה שעות של רכיבה כדי לתהות על קנקנו.

על הכביש

לג'ידינק 125 יש מנוע מוזרק שמפיק 11.5 כ"ס והוא סוחב עליו משקל עצמי של 157 ק"ג. הזינוק חלק וזריז, ואת GdilXi72mYHLvXwO0dSzcztcE5G9w-n2wh9QieANafwעיקר כוח המנוע מקבלים בסל"ד גבוה במהירויות הביניים. לתנועה עירונית זה מספק בהחלט, וליעילות הזו מתווסף צידוד כידון מצוין שמאפשר לתמרן בתנועה צפופה מבלי להיתקע. גם מימד הרוחב הצר של הג'ידינק מסייע לו בהשתחלות בפקקים צפופים, וכמעט שלא מורגשת נחיתות לעומת קטנועים קטנים יותר. כשהכביש נפתח והתנועה משתחררת, הוא מרגיש מצוין בכל טווח המהירויות הפרבריות עד סביבות ה-90 קמ"ש.

כשיורדים לכביש מהיר מורגש חוסר כוח, ודי התאכזבנו לגלות שהג'ידינק מרים ידיים קמ"שים בודדים אחרי קו המאה במד המהירות. הסל"ד במהירות הזו כבר נושק לקצה הסקאלה, ויש הרגשה של אנמיות בהיעדר כל יכולת להאיץ עוד קצת במידת הצורך. צריכת הדלק במבחן תאמה את אופי הרכיבה התובעני שלנו ועמדה על כ-25 ק"מ לליטר, נתון שישתפר מן הסתם ברכיבה שגרתית ורגועה יותר.

תנוחת הישיבה טובה, אם כי לא מאוד מרווחת כי לא ניתן לשלוח את הרגליים הרחק לפנים. לנו זה לא הפריע, אבל מה שכן הטריד הייתה הנטיה של המושב לשקוע. הריפוד רך מאוד וזה נוח בדקות הראשונות, אבל הוא שוקע די מהר עד שמרגישים את הפלסטיק מתחת וזה לא נעים. לפי התפר במרכז המושב נראה כאילו עשו שינוי מקומי בריפוד של קטנוע המבחן, אבל בכל מקרה התוצאה הסופית דורשת מקצה שיפורים בכדי לקבל נוחות טובה.

בלתי נמנע להשוות

ההיגוי של הג'ידינק 125 הפתיע אותנו לטובה, כי באופן בלתי נמנע השווינו אותו לדגם ה-250 שנמצא איתנו qirsg2AaOylgIAeaYERjaRF6NmnZSYsBjj68TDrU_u0במבחן ארוך טווח מזה מספר חודשים. דווקא ב-125 ההיגוי מרגיש נכון ומדויק, ואפילו הצמיגים הזהים ל-250 מרגישים כאן הרבה יותר טוב. התנהגות הכביש טובה, אפילו טובה מאוד בהתחשב בקשת השימושים העירונית והמהירות המוגבלת שמוכתבים על ידי נפח המנוע. בעיקולי מחלפים במהירות גבוהה הג'ידינק שומר על היציבות בצורה מצויינת, ללא נדנודים או ערפול מוגזם בהיגוי, ובתוך העיר מרגישים איזון מצוין בשילוב בין השלדה והמתלים. הג'ידינק הקטן מסוגל לפנות פניות הדוקות ואטיות ממש על הקשקש, ולא מגלה שום נטיה להרחיב את קו הפניה או ליפול פנימה. גם בבלימות נשמר האיזון, ואפילו כשהגלגל האחורי ננעל בבלימה חזקה – הג'ידינק ממשיך לשמור על הקו ולא מטייל לצדדים על דעת עצמו. עצמת הבלימה טובה מאוד, נשלטת, ומעבירה את הפידבק הנכון לרוכב.

פרקטיקה

איכות חלקי הפלסטיקה והחיבורים מרשימה באיכותה, וניכרת כאן המגמה של היצרן הטייוואני ליישר קו עם 8R4HnyLJnSyqAc_7RgeBnsVVr0l0nj8qzeBHDt-cS2oהמתחרים מאירופה ויפן. המכסים של תא הכפפות ופתח התדלוק איכותיים מאוד והתפעול שלהם נעים ונוח. פתיחת המושב נעשית מהסוויץ' וזוג בוכנות הידראוליות קטנות גורמות לו לעלות למעלה בעצמו. תחת המושב יש אמנם מקום לקסדה מלאה, אבל מעבר לזה יש רק עוד מעט מקום – תוצאה של המבנה הצר של הקטנוע. המדרס השטוח מרווח יחסית ושימושי מאוד גם בזכות וו תליה גדול, גבוה ונסגר.

לוח המחוונים זהה לקיים בדינקים הקטנים, צנוע בעיצובו, וכולל מד סל"ד אנלוגי וצג דיגיטלי שמציג בצורה ברורה את נתוני המהירות וכמות הדלק. בנוסף יש גם שני מדי מרחק מתאפסים ושעון זמן. חיווי חום מנוע לא קיים, ויש רק נורית אזהרה לחום מנוע גבוה מדי. תפעול הצג על ידי שני כפתורים לא ממש ידידותי או אינטואיטיבי, ודורש לימוד קצר של אופן הפעולה והתרגלות ללחצנים הנוקשים. הנראות של הצג הדיגיטלי מצויינת, גם תחת שמש ישירה. בתא הכפפות קיים שקע 12V לטעינת סלולרים וכדו', בחזית יש שישיית לדים לאור יום וקיים גם לחצן לאיתות חירום. מראות הכידון ממוקמות ומתפקדות מצוין, וצריך לברך את קימקו שירדו סופית מהשטות של מראות הצד המגוחכות שליוו ה'גרנד' והדינק הישנים.

המורכב שלנו התלונן על צפיפות מסויימת ועל מושב אחורי רך מדי ושוקע, אבל ציין לטובה את הרגליות, את ידיות האחיזה הנוחות, ואת המתלים שסופגים היטב את המהמורות. מהצד של הרוכב כמעט ולא הורגשה השפעה על ההיגוי, והמתלים עמדו בכבוד בעומס הנוסף.ycPPZDqEAtcyL0W5nTKa3_vHAJVmgbvEVvvQLwFhIYM

תעודת בגרות

הג'ידינק 125 הוא קטנוע טוב ומוצלח הרבה יותר מקודמו. הוא מציג בגרות הנדסית בתחומי השלדה והמתלים שמתבטאת בהתנהגות כביש טובה. תנוחת הישיבה שלו טובה, איכות החלקים וההרכבה טובה מאוד והבלימה שלו מצויינת. הנקודות החלשות שלו הן רכות מוגזמת של המושב – דבר שניתן לשפר בעלות לא גדולה, ומהירות מרבית נמוכה מהמצופה, שגורעת מכושר התנועה הבינעירוני איתו. עם זאת – בתור קטנוע עירוני-פרברי, הוא נותן תמורה טובה מאוד למחירו.

Share

2 תגובות

  1. בועז בר 03/01/2018 בתוך 16:10- השב

    מפרט טכני נמצא בקטנופדיה, כאן=> http://katnoim.co.il/katnoim-items/125-kymco-gdink/

  2. דן קמר 20/12/2017 בתוך 01:21- השב

    למה אין מפרט טכני

השאר תגובה לבטל