קימקו ג'ידינק 250 במבחן ארוך טווח – חודש 11

"חדש?" שאל אותי איש המכירות בהונדה כשחניתי על המדרכה לפני הסוכנות. "לא. זה כלי המבחן שלנו שכבר מגרד את הארבעים אלף ק"מ ". הבעת הפליאה שעלתה על פניו יכולה לסכם בתמצית את הסיפור של הקימקו הזה

ראשי|פוסטים|מבחני דרכים|קימקו ג'ידינק 250 במבחן ארוך טווח – חודש 11
By | 2016-07-12T12:46:39+00:00 17/10/2015|מבחני דרכים|0 תגובות

"חדש?" שאל אותי איש המכירות בהונדה כשחניתי על המדרכה לפני הסוכנות. "לא. זה כלי המבחן שלנו שכבר מגרד את הארבעים אלף ק"מ ". הבעת הפליאה שעלתה על פניו יכולה לסכם בתמצית את הסיפור של הקימקו הזה, אבל את הסיכומים נשאיר ברשותכם לדיווח האחרון שיעלה בחודש הבא, אחרי שנחזיר את הג'ידינק האדום לידי היבואן.

טיפול שוטף

טיפול 36 אלף הוא טיפול גדול, בו מוחלפים גם רכיבי התמסורת – רצועה, משקולות ומשולשים. מרווח החלפת הרצועה עומד רשמית בדגם הזה על 12 אלף ק"מ, אבל בגלל השימוש האינטנסיבי והאגרסיבי בקטנוע המבחן, ראינו כבר בהתחלת המבחן שהבלאי מצטבר מואץ, והרצועה הראשונה הוחלפה ליתר בטחון כבר אחרי 8 אלף ק"מ. הפעם החלטנו לעשות נסיון ולמשוך את הרצועה מעבר למועד ההחלפה שאמור היה להתבצע בטיפול הקודם ב-32 אלף ק"מ. הסימן העיקרי לבלאי היה ירידה מסוימת במהירות המרבית בסל"ד מקסימלי. זה קורה בגלל שחיקה במימד הרוחב של הרצועה, מה שמונע ממנה 'לטפס' עד קצה השיפוע של צלחות הווריאטור הקדמי. משהו שמקביל להילוך סופי מעט יותר נמוך. עם פתיחת הווריאטור בטיפול הסתבר לנו שהגזמנו. הרצועה כבר הייתה על סף התפרקות אחרי 16 אלף ק"מ של עבודה קשה. החלק העליון של הרצועה התחיל להתפרק ולשחרר סיבים בתוך בית הווריאטור. המסקנה היא שמרווח החלפת רצועה כל 12 אלף הוא נכון ומומלץ, ומשיכה מעבר לכך עלולה להסתיים בקריעת רצועה תוך כדי נסיעה. מצד שני צריך לקחת בחשבון שקטנוע המבחן עובד בעומס מקסימלי, ולכן גם צובר בלאי מואץ, וסביר להניח שבשימוש פרטי ורגוע הבלאי יהיה נמוך יותר. בכל מקרה מומלץ לבדוק את מצב הרצועה בפועל ואז להחליט אם להחליף או למשוך עוד.

חשמל זורם

החודש עבר בשגרה משעממת וכמעט ללא אירועים מיוחדים. מדי פעם בסל"ד סרק הבחנתי בנורת המצבר נדלקת, אבל היא כבתה מיד עם תחילת הנסיעה, אז הערכתי שאין בעיה של טעינה. עם הכניסה למוסך לטיפול 36 אלף ק"מ דיווחתי על כך למכונאי. בדיקה מהירה של תפוקת הסלילים הראתה שאחת מתוך שלוש הפאזות נשרפה, ואחת נוספת מוציאה מתח נמוך מדי. אין ברירה וחייבים להחליף את יחידת הסלילים שאחראית על טעינת המצבר. זוהי תופעה שמוכרת היטב בכלים הטייוואנים מהדור הקודם, ולרוב קשורה גם למחסור בשמן מנוע (הסלילים טבולים בשמן שמקרר אותם). במקרה של קטנוע המבחן לא היה מעולם מחסור בשמן, אבל במהלך התקלה עליה דיווחנו בחודש הקודם המנוע התחמם מספר פעמים, ויכול להיות שיש לזה קשר ישיר לקריסתם של הסלילים. הנטיה במוסכים הפרטיים היא להחליף לסלילים 'מחוזקים' מתוצרת הארץ, שהעמידות שלהם גבוהה יותר מאלה המקוריים, אבל מוסך היבואן מחוייב לחלקים מקוריים, וזה מה שקיבל הג'ידינק שלנו.

עלויות:

שמן מנוע – 52
שמן גיר – 12
חומרי עזר – 21
משולשים – 36
רצועה – 500
רולים – 86
מסנן אויר – 115
פלאג – 35
אום וריאטור אחורי – 18
עבודה – 427
מע"מ – 234
טיפול גדול סה"כ – 1536

סלילים מקוריים – 811
עבודה – 194
החלפת סלילים סה"כ – 1005

 

סטטיסטיקה:

ק"מ מצטבר – 36,929
ק"מ החודש – 3834
צריכת דלק ממוצעת – 23.4 ק"מ/ליטר
ליטר דלק – 164
עלות הדלק – 1266

Share

השאר תגובה