קימקו G-דינק 250 במבחן ארוך טווח – חודש שישי

נהג שקוע בסלולרי נתן 'קטנה' לכיוון שלי ושלח אותי לבלום אל מול נתיב חסום שעובד בו טרקטור. יש חול על הכביש, הקדמי ננעל והג'ידינק האדום זוכה בפעם הראשונה בחייו להרגיש את האספלט בשכיבה על הצד

ראשי|פוסטים|מבחני דרכים|קימקו G-דינק 250 במבחן ארוך טווח – חודש שישי
By | 2016-07-12T12:33:48+00:00 17/10/2015|מבחני דרכים|תגובה אחת

רעה חולה הסלולארי בנהיגה. מדי יום אני נתקל בהתנהגות בלתי צפויה של נהגים שמדברים או מסמסים בסלולארי בזמן נהיגה. אחד כזה גם גרם לי החודש להשתטח עם הג'ידינק על הכביש. נתן 'קטנה' לכיוון שלי ושלח אותי לבלום אל מול נתיב חסום שעובד בו טרקטור. יש חול על הכביש, הקדמי ננעל והג'ידינק האדום זוכה בפעם הראשונה בחייו להרגיש את האספלט בשכיבה על הצד. המהירות כבר הייתה מאוד נמוכה, והמדרס השטוח הקל עלי פשוט לקפוץ ממנו שנייה לפני שנפל, ולהישאר איכשהו על הרגליים. הנזק מסתכם בשריטות שטחיות בפלסטיקה, ותוך שתי דקות נסגר הפער עם הנהג שבכלל לא שם לב למה שקרה, ועסוק עדיין עם הטלפון הנייד שלו. אני מטיח בפניו שגרם לתאונה בגלל שהוא עסוק עם הנייד שלו, והוא עונה לי באדישות משועשעת ש"זה הביזנס דורש, מה לעשות". וכשמישהו אומר לך "מצדי תמות, זה בכלל לא מזיז לי", הדבר הראשון שבא לך לעשות זה להזיז לו. האדרנלין ממילא עדיין גבוה, הפיוזים נשרפים אחד אחד, והידיים מורמות להשתלח.

"חויתי Road Rage" אני חושב לעצמי בהמשך הדרך. אותו 'זעם דרכים' כפי שהגדירו אותו באמריקה מולדתו, שגורם לנהג לירות/ לדקור/ לפוצץ במכות נהג אחר על עניין פעוט. לא מתאים. דבילים כאלה יש בשפע, ואין סיכוי לחנך את כולם או להיפרע מהם ולצאת מזה טוב. אז בולעים את הזעם, מזמזמים בראש שיר מרגיע ומתרכזים בהמשך הדרך. חזרה לשגרה.

שש עשרה מלאו לנער

החודש התחיל עם טיפול 16 אלף, שאחריו הג'ידינק האדום הסתער על הכבישים וחרש עליהם יותר מארבעת אלפים קילומטרים, כך יצא שבסוף החודש הוא נכנס שוב למוסך לטיפול 20 אלף. זו נסועה אופיינית לקטנועים שעובדים בשליחויות, והיא מורכבת מרכיבה אינטנסיבית, לרוב די אגרסיבית, בעיר ומחוצה לה. קשה למצוא אופי שימוש שוחק ואכזרי יותר לכלי ממונע, ובמהלך הטיפול במוסך מתגלה האמת ונחשף הבלאי.

בטיפול 16 אלף הוחלפו שמן מנוע ושמן גיר כשגרה, והווריאטור נפתח לבדיקה. זוהתה שחיקה קלה ברולים והם הוחלפו יחד עם המשולשים. הרצועה שהוחלפה בטיפול 8000 נבדקה ונמצאה תקינה. כשנפתח הווריאטור נראו סימנים של הזעת שמן מציר המנוע, ובמוסך הוחלט גם על החלפת מחזיר השמן של אותו ציר. מחירו 53 שקלים, עבודת ההחלפה אורכת מספר דקות והעלות מכוסה באחריות. לפני שנסגר בית הווריאטור עברה המערכת בדיקה על ידי המכונאי הראשי, והוא זיהה רשרוש מכיוון "הפּוּלי האחורי", שזהו בעצם המכלול של שתי הצלחות האחוריות של הווריאטור וסנדלי הסחיבה. הגורם לרשרוש זוהה כמסב הכדורי, והג'ידינק נאלץ להמתין על הליפט עד שחולץ המסב והוחלף בחדש. עלות המסב 72 שקלים, העבודה אורכת כחצי שעה, ומכוסה במסגרת האחריות. תקלה במסב הזה אינה אופיינית, ומקורה כנראה בפגם בייצור של המסב עצמו. זה מסב שהעומס המופעל עליו קטן מאוד, והוא למעשה מאפשר למכלול הווריאטור האחורי להסתובב חופשי סביב ציר הגלגל כשהקטנוע עומד והמנוע פועל בסרק. בזמן נסיעה, כשסנדלי הסחיבה מחוברים, המסב הזה מסתובב יחד עם הציר ולא מופעל עליו עומס. בנוסף לכך הוחלפו זוג רפידות הבלם הקדמי שכבר גילו סימנים של שחיקה מתקדמת. חשבון בבקשה:

חלפים: 630₪ (רפידות בלם; מסב; מחזיר שמן; מסנן אויר; רולים; משולשים)
חומרים: 100₪ (שמן מנוע סינתטי; שמן גיר; חומרי עזר)
עבודה: 367₪
סה"כ: 1097₪ כולל מ.ע.מ

חצי שנה ועשרים אלף קילומטר

בדיוק שישה חודשים אחרי שקיבלנו אותו לידינו, נכנס הג'ידינק למוסך המרכזי לטיפול 20 אלף ק"מ. בטיפול הזה שמוגדר כ'טיפול גדול' הוחלפו רכיבי הווריאטור – רצועה, רולים ומשולשים, בנוסף לשמני מנוע וגיר, מסנן אויר ומצת. אותה הזעת שמן מציר המנוע חזרה על עצמה, ושוב הוחלף אותו מחזיר שמן. נציין רק שכמות השמן שנזלה שם הייתה מזערית, ובבדיקות שמן שגרתיות לא זוהה חוסר כלשהו בין טיפול לטיפול. החשבון:

חלפים: 964₪ (רצועה; רולים; משולשים; מסנן אויר; פלאג; מחזיר שמן)
חומרים: 100₪ (שמן מנוע סינתטי; שמן גיר; חומרי עזר)
עבודה: 340₪
סה"כ: 1404₪ כולל מ.ע.מ

מושב עובדים

אחת התלונות שלנו כלפי הג'ידינק נוגעת למושב. הוא רך מדי ושוקע, מה שגורם לחוסר נוחות ותמיכה, וגם לישיבה נמוכה מדי לטעמי האישי. לקימקו בכלל יש קטע מוזר עם המושבים של הקטנועים שלהם. בדרך כלל הם קשיחים מדי ללקוח הישראלי אנין התחת, ובג'ידינק הם לקחו את זה לתשומת ליבם והציעו מושב רך. רך מדי כך מסתבר. באבניר אמרו לנו עוד בתחילת המבחן שיש לג'ידינק אופציה למושב קשיח יותר, והלקוח יכול לבחור בין שתי האפשרויות ללא תוספת תשלום. בטיפול האחרון, ולכבוד סיום מחצית המבחן, הוחלף המושב הרך לדגם הקשיח יותר. השינוי העיקרי והחיובי לטעמנו הוא שיפור בתנוחת הישיבה שכעת היא גבוהה יותר, אבל המושב הזה הוא גם נוקשה הרבה יותר, ואנחנו לוקחים את הזמן בכדי להתרגל אליו. בחודש הבא נדווח גם על הנושא הזה.

סטטיסטיקה:

4179 ק"מ החודש

20,129 ק"מ במצטבר

25 תדלוקים

167 ליטר דלק

1377₪ עלות הדלק

7.2 ליטר בממוצע בכל תדלוק

23.1 ק"/ליטר – צריכת דלק ממוצעת

1097₪ – טיפול 16,000

1404₪ – טיפול 20,000

Share

תגובה אחת

  1. לב 04/01/2017 בתוך 01:19- השב

    פגעתם בול בכיסא השוקע . יפה .

השאר תגובה לבטל