הונדה ליד LEAD 100

מחיר: - - - שנתונים: 2003 - 2008

ראשי|Portfolio|הונדה ליד LEAD 100
הונדה ליד LEAD 100 2017-06-20T08:50:25+00:00

Project Description

נתונים טכניים

  • מנוע: 102.1 סמ"ק, קרבורטור, קירור אויר
  • הספק: 6.9 כ"ס
  • משקל: 100.5 ק"ג (יבש)
  • גלגלים: קדמי – "10, אחורי – "10
  • בלמים: קדמי – תוף, אחורי – תוף
  • מיכל דלק: 6 ליטר
  • צריכת דלק מדודה: מעל 30 ק"מ/ליטר
  • מהירות מרבית מדודה: כ-80 קמ"ש
  • אבזור: – – –

בקצרה

הליד 100 הוא הדור לפני האחרון של סדרת קטנועי ה-LEAD הוותיקה של הונדה שמקורה עוד בשנות השמונים, והיו למעשה מראשוני הקטנועים המודרניים של הונדה. הדגמים הראשונים היו דו-פעימתיים, והתואמים שלהם שיוצרו ברשיון על ידי סאן יאנג הגיעו ארצה בשנת 1986 עם מדבקות… "הונדה ליד" עליהם, והיו קטנועי ה-125 הראשונים של סאן יאנג שמכרה מטרו בארץ. הם אלה ששברו הלכה למעשה את ההגמוניה של הווספה PX הוותיקה ששלטה עד אז ברוב המוחלט של שוק הקטנועים שלנו.

הליד 100 הוא דור אחד קדימה, עם מנוע ארבע פעימות חסכוני, אבל עדיין עם מאפיינים עתיקים כמו בלמי תוף, וגלגלים בקוטר "10.

הסדרה שהחליפה את הליד בהונדה נקראה 'עלית', במגוון נפחי מנוע, וגם קטנועים אלה יוצרו ברשיון על ידי קימקו, סאן יאנג ועוד חברות, והגיעו אלינו לארץ לאורך שנים תחת השמות 'דיוק' ו'ג'וקי'. יחידת ההנעה שלהם משמשת עד היום מגוון קטנועים בסיסיים מתוצרת של עוד חברות, ולמעשה הקטנוע הנמכר ביותר בישראל נכון ל-2015 – הקימקו מובי – מונע על ידי אותה יחידת הנעה עתיקה, וגם העיצוב שלו לא רחוק מאותם קטנועים היסטוריים.

הליד 100 נמכר כאן עד 2008, והוחלף על ידי ה"ניו ליד 110" שקיבל כמה עדכונים ושיפורים משמעותיים.

מצב השוק

כיום נותרו מעט מאוד קטנועי ליד 100, והם נסחרים בסכומים נמוכים מאוד של כ-1500 שקלים פלוס מינוס בהתאם לשנתון ולמצב הקטנוע הספציפי. המאפיינים הדינמיים פרימיטיביים כאמור, והליד 100יכול לשמש בעיקר כקטנוע עירוני זול למרחקים קצרים ולמהירויות נמוכות. השווי הנמוך שלהם גורם להשבתה מחוסר כדאיות כלכלית לתקן תקלות קטנות או אפילו להשקיע בטיפולים גדולים, והם נעלמים אט אט מהשוק.

בעד ונגד

בעד: לעיר בלבד כל עוד הוא נוסע ותקין, מחיר אפסי
נגד: עבר זמנו

מבחנים וקישורים

תמונות נוספות

Share

השאר תגובה