מבחני דרכים

ראשי|מבחני דרכים
חיפוש קטנוע

פיאג'ו מדלי 125 – מבחן דרכים

צילום: נטע ציאון  יורו-4 והעידן החדש זהו. תם העידן של קטנועי ה-125 הפשוטים. הקומבינציה של מנוע פשוט עם קרבורטור וקירור אויר כבר לא עוברת את תקנות יורו-4 שנכנסו לתוקף השנה. לקטנועים העירוניים של העידן החדש יש הזרקת דלק, קירור נוזל ו-ABS או מערכת בלימה משולבת. הטכנולוגיה המתקדמת הזו לא מנוצלת לסחיטת יותר כוח וביצועים מהמנוע, [...]

הונדה X-ADV (איקס-אדוונצ'ר) – מבחן דרכים

צילום: אלי לייבנר מה הסיפור? החייל במחסום 'שער שומרון' על כביש 5 ביקש ממני להסיר קסדה לזיהוי, וכשנחה דעתו הוא הביט ב X-ADV וספק אמר ספק שאל: "מה, זה ערבוב של טוסטוס עם 'כבד'?" עניתי שכן, זה בדיוק זה! ונתתי גז מערבה לכיוון הבית. הפתיחה שלו אדירה והוא משגר את עצמו כמו טיל קדימה. עזבו [...]

פיאג'ו בוורלי 350  –  מבחן דרכים

בוורלי מאז ולתמיד סדרת הבוורלי של פיאג'ו היא אחת הוותיקות של ענק הקטנועים האיטלקי, מאז 2001, וכללה כמעט את כל נפחי המנוע האפשריים, מ-125 עד 500 סמ"ק. באיטליה ובשאר אירופה, שם אוהבים מאוד קטנועים גדולי גלגלים, הבוורלי מכרו מעל רבע מיליון קטנועים לאורך השנים. אצלנו יש לשוק העדפות שונות, והבוורלי מעולם לא היה כאן להיט [...]

דיאלים דארט NC125

לא מזמן בחנו כאן את הקטנוע הזול בישראל – דיאלים ארומה, שעולה 9000 שקלים לפני אגרות רישוי (9900 על הכביש). הארומה מעוצב בקוי וספה עגלגלים ויש לו הרבה חן וסטייל. במקביל לארומה משווק קטנוע זהה מכנית – דארט, שנושא גם תג מחיר זהה, ומיועד להיות קטנוע עבודה עירוני בסיסי וזול. ארומה - תאום מאוד [...]

סאן יאנג מקסים 600 במבחן חוזר

סאן יאנג הוא יצרן קטן יחסית שעשה כאן לכאורה כמעט את כל הטעויות האפשריות. מנוע סינגל כבד וגדול במבנה קטנועי קלאסי מציב המון משקל בלתי מוקפץ מתחת למתלה, ובנוסף לכל מתבסס על דגם ה-400 שזכה לביקורות פושרות למדי. על פניו מתכון בטוח לכשלון – ולמרות זאת אני חותם עליו "פצצה של קטנוע". מה קורה כאן?

דיאלים ארומה YC125 – מבחן דרכים

רטרוספקטיבה להבדיל מווינטאג' שהוא ענתיקה אורגינל, לסגנון הרטרו אין ממש ערך היסטורי אלא בעיקר השראה של קוי עיצוב קלאסיים מהעבר. כמעט לכל יצרני הקטנועים יש לפחות קטנוע רטרו אחד, שמעוצב בקוי וספה עגלגלים. לעתים כולל העיצוב קימורים שמזוהים עם המכוניות האמריקאיות של שנות החמישים, ופה ושם גם כידוני מתכת, פנסים, וכנפיים בסגנון אופנועי הקאסטום. ה-AROMA [...]

המלך טימקס השישי

דקה לפני תערוכת מילאנו בה יוצג הדור הבא של קטנוע העל המיתולוגי, לקחנו את הדור האחרון של הטימקס 530 וניסינו לנחש מה עוד אפשר לשפר בקטנוע כמעט מושלם

קטנועי ב.מ.וו C650GT ו- C650 ספורט החדשים – מבחן דרכים

כ מ ה ? ! בואו נסגור קודם כל את הפינה הזו של הכסף. 85 אלף שקל ל'ספורט' ו-90 אלף שקל ל-GT. מחיר יקררר מאוד בשביל קטנוע. יש אופנועים לא רעים בכלל שעולים הרבה פחות, וזה אפילו קצת יותר מהטימקס הלא זול בכלל בפני עצמו, וכן – זה עוד לפני כל מיני תוספות שבטח תרצו [...]

קימקו דאונטאון 250 ABS – מבחן דרכים

בוחן נוסף: אלי לייבנר 250.co.il בטוח שלא בגלל השוק הישראלי הפכה קימקו ליצרן הקטנועים החמישי בגודלו בעולם, אבל בטוח גם שאין עוד הרבה שווקים בהם קימקו הוא היצרן השני בכמות המכירות, ועוד שני למי? – לסאן יאנג! יצרן טייוואני נוסף וקטן יותר. שני הטייוואנים שולטים בשוק הדו-גלגלי שלנו כבר עשרות שנים, ואולי בגלל זה קימקו [...]

דיאלים QL125 סטיזר, וסטיזר S – מבחן דרכים

קטנוע חדש בשתי גרסאות מרענן את השורות של המותג הקוריאני ושם על הכוונת את להיט המכירות של הקטגוריה

ימאהה Nmax 125 – השקה בפורטוגל

ה- Nmax נולד במוחם של אנשי ימאהה-אירופה, כתשובה הכרחית ל-PCX של הונדה, אבל בימאהה יפן החליטו שלקטנוע כזה יש גם פוטנציאל גלובלי, והפיתוח שלו לכן נעשה ביפן

ימאהה טריסיטי 125 – מבחן דרכים (וידאו)

ימאהה לקחו את הקונספט של קטנוע תל"ג למקום חדש. לטריסיטי יש את כל היתרונות המוכרים של התלת-גלגליים, והחידוש שבו הוא המארז הקומפקטי והקל

פיאג'ו MP3-300 – מבחן בזק

קטנועי ה-300 נדרשים לביטוח חובה במדרגה הגבוהה ביותר – כמו אופנועים עתירי הספק. האבסורד הזה הופך מגוחך עוד יותר כשמדובר בקטנוע תלת-גלגלי שהוא בטיחותי יותר מדו"ג רגיל, וכולל גם ABS ובקרת אחיזה

הונדה SH Mode 125 – מבחן בזק

צילום: בני דויטש קטנועי ה-SH של הונדה הם להיטי מכירות באירופה כבר שנים. גלגלי ה-"16 נותנים לקטנוע יציבות וכושר ספיגת מהמורות טובים יותר מאשר קטנוע קטן גלגלים, והקומבינציה כולה מצליחה לספק גם חדוות רכיבה מסויימת – דבר די נדיר כשמדובר בקטנוע. האבולוציה שעברה הסדרה הזו במשך השנים הייתה מזערית, מה שרק יכול להעיד על המוצלחות [...]

הונדה פורצה 300 – מבחן בראש אחר

דיאלוג עם מוכרת באולם התצוגה של היבואן. עוד דרך to make a point

פיאג'ו MP3-500 במבחן דרכים

את הדור החדש של ה-MP3 פגשנו בהשקה העולמית שהתקיימה בפריס. הכרנו שם את דגם ה-500 שעשה קפיצת מדרגה באבולוציה של משפחת הדגמים הייחודית והמקורית של היצרן האיטלקי

אפריליה SR MAX 300 בראיון אישי

מה שהטבלה לא מעבירה היא חויית הרכיבה, ועל האפריליה הזו בהחלט יש. הוא נראה נהדר, מתנהג מעולה, וההרגשה עליו היא כמו על כלי גדול וגבוה. כל מה שקטנוע בנפח בינוני עושה ביום יום, אבל יש לו בונוס גדול שאפשר ממש ליהנות איתו בכבישים מפותלים

דיאלים S1 מול קימקו מובי והונדה ויז'ן – מבחן השוואתי (וידאו)

בוחנים נוספים: דורית נבו, אלי לייבנר   לא מזמן בחנו את ארבעת קטנועי ה-125 הזולים ביותר, ובמהלך המבחן ניקרה בנו השאלה מדוע הם לא נפוצים כפי שהיינו מצפים. הם הרי עושים את העבודה שלהם בכלל לא רע, אבל הרוב המכריע של קהל היעד בוחר בקטנועים דומים שעולים 20-30 אחוז יותר, וכ-14 אלף שקל בסך הכל. [...]

סוזוקי בורגמן 650EXEC חדש ל-2015 – מבחן בזק

סוזוקי זיהו די מהר שיש להם סוס מנצח ביד. הבורגמן הגדול קיבל אמנם שדרוגים ועדכונים קלים, אבל לא השתנה באופן מהותי

דיאלים S1-125 – מבחן דרכים

תעשיית הרכב של דרום קוריאה נמצאת בתנופה עצומה בשנים האחרונות והפער הטכנולוגי והאיכותי בינה לבין התוצרת היפנית כמעט ונמחק לגמרי. תהליך דומה עובר על היצרן הדו-גלגלי הגדול בקוריאה – דיאלים

TGB בלה ויטה 125/300 – מבחן דרכים (וידאו)

צילום + וידאו: אסף רחמים בוחנת נוספת: דורית נבו טייוואן היא מעצמת קטנועים. מבין ארבעת היצרנים הגדולים שם אנחנו מכירים היטב את קימקו וסאן יאנג שמובילות את המכירות בשוק המקומי שלנו. השתיים הקטנות יותר - PGO ו-TGB, ביקרו אצלנו מספר פעמים בעבר, אבל לא הצליחו לבסס את המותגים שלהן בשוק הקטן והשמרן שלנו. השנה שוב [...]

קימקו ג'ידינק 125 GDink – מבחן בזק

הג'ידינק 125 הוא קטנוע טוב ומוצלח הרבה יותר מקודמו. הוא מציג בגרות הנדסית בתחומי השלדה והמתלים שמתבטאת בהתנהגות כביש טובה

הונדה SW T600 (סילבר-ווינג) – 2011

צילום: אסף רחמים קטנועים וגדלנועים עם תחילת המילניום פלש הקטנוע הראשון לטריטוריה של האופנועים. היה זה ה-טימקס 500 שב-2001 הגיע עם מנוע דו-צילינדרי בנפח גדול יחסית למקובל עד אז, אבל פריצת הדרך באה לידי ביטוי דווקא בתצורה של מנוע שלא נסמך על הזרוע האחורית כמקובל, אלא ממוקם בתוך השילדה ובהתנהגות כביש ברמה אופנועית ואפילו ספורטיבית. [...]

סאן יאנג X’PRO 125 – מבחן דרכים

"שליחים הם עם דחוי. הנהגים מתעצבנים עליהם כשהם משתחלים בפקקי התנועה סנטימטרים בודדים מהפח היקר שלהם, הולכי רגל מקללים אותם..."

ב.מ.וו C650GT מול סוזוקי בורגמן 650EXEC – מבחן השוואתי

שני התוררים המגודלים האלה נראים ומוגדרים כקטנועים, אבל מתחת לפלסטיקה יש מכונה טכנולוגית מורכבת ומשוכללת, שאנחנו מגדירים אותה כקטנוע-על

הונדה SH300i – דגם מחודש ל-2011

"צריך להבין את המשמעות של הקטנוע הזה - שכמעט ואינו קיים בכבישי ישראל - באירופה בכלל ובאיטליה בפרט, כדי לקלוט איזו חשיבות עצומה יש לכל שינוי שחל ב-SH300, גם אם זו מתיחת פנים מינורית..."

סאן יאנג מקסים 600i במבחן כשר לפסח (2014)

מה נשתנה הסאן יאנג הזה מכל שאר הסן יאנגים? - שהוא כבר מתכוון לשחק במגרש של הגדולים, שנקראים קטנועי-על!

פיאג'ו אקסאבו וסאן-יאנג ג'וימקס במבחן השוואתי מ-2012

יש מבחנים בהם המנצח מתגלה די מוקדם במהלך המבחן, ויש מבחנים בהם הקרב צמוד יותר

ב.מ.וו C600 'ספורט' מול ימאהה טימקס 530 במבחן השוואתי (2012)

קודם כל נגדיר מהו בכלל קטנוע-על ומה אנחנו מצפים ממנו: זהו מוצר דו-גלגלי שפניו אל העתיד והעתיד הזה כולל צפיפות עירונית גדולה ונרחבת וקהל רוכבים מבוגר ומפונק יותר

למברטה LN125 במבחן (2013)

הלמברטה לא נולדה קלאסית. היא החלה את האבולוציה שלה כפועלת שחורה, כקטנוע שנועד לענות על צורך בסיסי בתחבורה זולה, אחרי מלחמה שהשחיתה תשתיות

קטנועי 125 סמ"ק 'מנהלים זוטרים' במבחן השוואתי

מבחן קשה. שלושה קטנועים טובים מאוד וכל אחד מהם יכול להיות בחירה נכונה ומוצלחת לאופי שימוש אחר

ימאהה טריסיטי 125 בהשקה עולמית (2014)

ב-2006 המציאו מהנדסי פיאג'ו האיטלקית את הגלגל השלישי ויצרו קטנוע תלת-גלגלי מודרני עם צמד גלגלים קדמיים שמתנהג בדיוק כמו דו-גלגלי, אבל מייצר הרבה יותר אחיזה וכושר בלימה. מה שנתפס בהתחלה כגימיק או מוטציה מוזרה תפס חזק והפך עם השנים לענף מן המניין בשוק הקטנועים. עד עתה שלטה פיאג'ו בסגמנט החדש הזה באופן כמעט מוחלט. קוואדרו [...]

פיאג'ו MP3-500 בהשקה עולמית (2014)

המהפכנות של ה-MP3 לא נמצאת בראשוניות של הרעיון, כי תלת-גלגליים היו קיימים גם קודם לכן בשלל וריאציות, אלא בתכנון המתקדם ובביצוע המוצלח

דיאלים S3 125/250 במבחן דרכים (וידאו)

קטנוע שכאילו נתפר על פי מידות השוק הישראלי: חזק, מהיר, שימושי מאוד, נוח, מרווח, ובעל גימור מצוין. ויש לו את הלוק האוריינטלי הנכון

סאן יאנג ג'וימקס 300 מול קימקו דאונטאון 300 במבחן השוואתי

שני היצרנים הטייוואנים עשו צעד גדול קדימה וצמצמו מאד את הפער בינם לבין המתחרים מיפן ומאירופה

סאן-יאנג HD2 125 במבחן דרכים

ה-HD2 מספק חבילה דינמית מאוד מוצלחת של מנוע, תמסורת, מתלים, בלמים והתנהגות כביש. השימושיות שלו לוקה מעט בחסר בגלל תא המטען הקטן, והנוחות נפגמת בגלל נטייה קלה קדימה של המושב

קימקו G-דינק 250 במבחן ארוך טווח – חודש שביעי

משהו עסיסי מחיי הלילה של תל אביב: הסיפור על בוריס, חזי הסוליה והצמיג

קאוואסאקי J300 במבחן דרכים

לקאוואסאקי יש בעברם כמה דגמי קטנועים קטנים ופשוטים ששווקו בעיקר בשוק האסייתי, אבל גם אם אנחנו לא סופרים אותם, ה-J300 הוא לא בדיוק קאוואסאקי מקורי אלא קימקו דאונטאון שקיבל כמה שיפורים וזכה לעיצוב חדש

ימאהה איקסמקס 400 בהשקה עולמית מ-2013

החבילה של האיקסמקס 400 אמנם לא מלוטשת ומבריקה כמו של הטימקס, אבל הפשרות שהיא כוללת הן מינימליות ובהחלט שוות את ההפרש העצום במחיר

ימאהה דילייט 125 בסיבוב התרשמות

צילום: בני דויטש אחרי מספר מועט של ק"מ על הדילייט החדש של ימאהה התחיל להתגבש לי בראש תסריט לווידאו שילווה את סיבוב ההתרשמות הזה. הרעיון המרכזי היה להתחיל לספר מול המצלמה על מנוע ה-114 סמ"ק עם 7 כוחות הסוס שלו, על המהירות המרבית שנושקת ל-85 קמ"ש, ו…להירדם תוך כדי. המסר אמור להיות ברור: קטנוע קטן, [...]

קימקו ג'ידינק 250 במבחן ארוך טווח – פרק סיכום

שלוש שנים היה בבעלותי גרנד דינק 250. קרעתי לו את הצורה כי הוא היה עבורי תחליף לאופנוע שלא יכולתי להרשות לעצמי באותה תקופה/ כשקיבלתי את קטנוע המבחן החלטתי שאני מתייחס אליו בדיוק באותה צורה בה התייחסתי אל הקטנוע הפרטי שלי בעבר, כלומר - קורע לו את הצורה!

קימקו ג'ידינק 250 במבחן ארוך טווח – חודש 11

"חדש?" שאל אותי איש המכירות בהונדה כשחניתי על המדרכה לפני הסוכנות. "לא. זה כלי המבחן שלנו שכבר מגרד את הארבעים אלף ק"מ ". הבעת הפליאה שעלתה על פניו יכולה לסכם בתמצית את הסיפור של הקימקו הזה

קימקו G-דינק 250 במבחן ארוך טווח – חודשים תשיעי ועשירי

"צירופי מקרים הם הדרך של אלהים להישאר אנונימי" - אני נזכר בפתגם העלום כשאני מגלה שהג'ידינק שוב נפח את האוויר מאותו גלגל אחורי חסר מזל, ולא – זה לא אותו הפנצ'ר מאתמול אלא אחד חדש

קימקו G-דינק 250 במבחן ארוך טווח – חודש שמיני

תסמונת שטוקהולם? פיתחתי כנראה הזדהות מוחלטת עם הקטנוע, ורוב הזמן נראה לי שפשוט לא צריך שום דבר יותר ממה שיש לו להציע

קימקו G-דינק 250 במבחן ארוך טווח – חודש שישי

נהג שקוע בסלולרי נתן 'קטנה' לכיוון שלי ושלח אותי לבלום אל מול נתיב חסום שעובד בו טרקטור. יש חול על הכביש, הקדמי ננעל והג'ידינק האדום זוכה בפעם הראשונה בחייו להרגיש את האספלט בשכיבה על הצד

קימקו G-דינק 250 במבחן ארוך טווח – חודש חמישי

"לא ידעתי שקור יכול להיות כל כך כואב. ניסיתי להפשיר את כפות הידיים הקפואות תחת זרם של מים חמימים, אבל זה הרגיש כמו כוויה. המגבת הרגישה כמו נייר זכוכית, והתנור כמו אש גלויה. רק כרית זרעי פשתן שחוממה במיקרוגל כמה דקות הצליחה להקל על הכאב"

קימקו G-Dink 250 במבחן ארוך טווח – חודש רביעי

הג'ידינק האדום הפך החודש לזונת כבישים, ואני עליו כשליח שמעיף משלוחים. לא משעמם לרגע. עשרות התנעות ביום, מאות זינוקים...

קימקו ג'ידינק במבחן ארוך טווח – חודש שלישי

עוד לפני הנסיעה לאילת הועברו הבולמים האחוריים למצב עומס קפיץ מרבי, וכך הם נשארו מאז. בהרכבה יש כך פחות שקיעה של הזנב, ובסולו אין הבדל מורגש בנוחות

קימקו ג'ידינק 250 במבחן ארוך טווח – חודשיים ראשונים (וידאו)

נכון לאחרי חודשיים וקצת יותר מחמשת אלפים ק"מ, הג'ידינק עדיין מרגיש חדש כביום היוולדו, אולי אפילו קצת יותר טוב כי המנוע 'משתחרר' עם הזמן

קימקו ג'ידינק 250 במבחן ארוך טווח – יוצאים לדרך (וידאו)