דף ראשי

ראשי|דף ראשי
חיפוש קטנוע

הונדה X-ADV (איקס-אדוונצ'ר) – מבחן דרכים

צילום: אלי לייבנר מה הסיפור? החייל במחסום 'שער שומרון' על כביש 5 ביקש ממני להסיר קסדה לזיהוי, וכשנחה דעתו הוא הביט ב X-ADV וספק אמר ספק שאל: "מה, זה ערבוב של טוסטוס עם 'כבד'?" עניתי שכן, זה בדיוק זה! ונתתי גז מערבה לכיוון הבית. הפתיחה שלו אדירה והוא משגר את עצמו כמו טיל קדימה. עזבו [...]

פיאג'ו בוורלי 350  –  מבחן דרכים

בוורלי מאז ולתמיד סדרת הבוורלי של פיאג'ו היא אחת הוותיקות של ענק הקטנועים האיטלקי, מאז 2001, וכללה כמעט את כל נפחי המנוע האפשריים, מ-125 עד 500 סמ"ק. באיטליה ובשאר אירופה, שם אוהבים מאוד קטנועים גדולי גלגלים, הבוורלי מכרו מעל רבע מיליון קטנועים לאורך השנים. אצלנו יש לשוק העדפות שונות, והבוורלי מעולם לא היה כאן להיט [...]

קטנועי 250 סמ"ק – סקירת שוק 2017

קטנועי ה-250 בישראל תופסים כ-25% משוק הקטנועים כולו, וזוהי תופעה ייחודית לנו כי בעולם כבר עברו מזמן לנפח 300 סמ"ק בקטגוריית הביניים. הגורם להחייאה המלאכותית הזו הוא כמובן ביטוח החובה שלנו שמתייקר משמעותית מעל 250 סמ"ק. כמו סוג של כוח טבע שמסרב ליישר קו עם הרפורמות ברשיון הנהיגה, מתעלם מההתקדמות הטכנולוגית, ואפילו שם קצוץ על [...]

הונדה X-ADV הגיע לארץ

צילום: תומר פדר את ההונדה X-ADV החדש אי אפשר לתייג לפי ההגדרות המסורתיות והמקובלות של העולם הדו-גלגלי. קטנוע, אופנוע, כביש, דו"ש, אדוונצ'ר, ספורט, תיור - הוא לא בדיוק אף אחד מהם, ובאותה מידה הוא גם כולם יחד. בדרך כלל כשעושים משהו כזה שהוא גם וגם וגם... יש בתוצאה הסופית הרבה מאוד פשרות או מחיר בשמיים. [...]

סאן יאנג ג'וירייד S החדש הגיע לארץ

מכיר ג'וירייד? הג'וירייד של סאן יאנג הוא רב מכר במונחים ישראלים. הוא הגיע אלינו ב-2003 עם חבילת 'מנהלים' שנדמה כאילו נתפרה במיוחד לפי מידותיו ודרישותיו של הלקוח הישראלי, וצבר מוניטין של קטנוע שימושי, מפנק ומרווח, עם ביצועים טובים במחיר אטרקטיבי ביחס למתחרים. אלפים נמכרו לאורך השנים וביססו היטב את מעמדו ככלי מוצלח ומתגמל. הסחירות שלו [...]

דיאלים דארט NC125

לא מזמן בחנו כאן את הקטנוע הזול בישראל – דיאלים ארומה, שעולה 9000 שקלים לפני אגרות רישוי (9900 על הכביש). הארומה מעוצב בקוי וספה עגלגלים ויש לו הרבה חן וסטייל. במקביל לארומה משווק קטנוע זהה מכנית – דארט, שנושא גם תג מחיר זהה, ומיועד להיות קטנוע עבודה עירוני בסיסי וזול. ארומה - תאום מאוד [...]

ימאהה טימקס החדש במכירה מוקדמת

לאור הביקוש הרב הצפוי ל-TMAX החדש, מטרו מוטור תפתח מכירה מוקדמת שתאפשר ללקוחות המעוניינים להקדים ולהזמין את אחד מדגמי  ה-TMAX החדשים, ולהיות מהראשונים לקבלו, לכשיגיע לארץ במהלך חודש אפריל. המכירה המוקדמת תפתח ב-7 במרץ, בכל סניפי מטרו וברשת ההפצה המורשית בשעה 12:00, ותהיה מלווה בקמפיין פרסומי מקיף בעיתונות, בדיגיטל ובשלטי חוצות במקביל להשקתו בעולם. הביקוש [...]

סיכום מכירות קטנועים ב-2016

שוק הקטנועים מאופיין בשמרנות מסורתית, ומובילי המכירות הם אותם דגמים של המותגים הטייוואנים הוותיקים והמוכרים. בבחינה מעמיקה יותר של נתוני המכירות רואים התחזקות משמעותית של קטגוריית ה-300 סמ"ק, למרות ביטוח החובה היקר יותר בכ-30% יחסית ל-250 סמ"ק. גם קטגוריית התל"ג (תלת-גלגליים) מתבססת עם כמות מכירות יפה, הן של הימאהה טריסיטי הקומפקטי, והן של הפיאג'ו MP3-300 [...]

סאן יאנג מקסים 600 במבחן חוזר

סאן יאנג הוא יצרן קטן יחסית שעשה כאן לכאורה כמעט את כל הטעויות האפשריות. מנוע סינגל כבד וגדול במבנה קטנועי קלאסי מציב המון משקל בלתי מוקפץ מתחת למתלה, ובנוסף לכל מתבסס על דגם ה-400 שזכה לביקורות פושרות למדי. על פניו מתכון בטוח לכשלון – ולמרות זאת אני חותם עליו "פצצה של קטנוע". מה קורה כאן?

וספה סופר-ספורט ו-וספה ספרינט חדשות!

סימן הקריאה שבכותרת לא התגנב לשם סתם. 'סופר-ספורט' ו'ספרינט' הם שמות של דגמי וספה משנות השישים והשבעים. בי אישית עורר השם 'סופר-ספורט' חיוך, כי אי שם בשנות השמונים המוקדמות הייתה לי אחת כזו. מודל 68' - יד אחרונה. אפילו היו לה מדבקות של פסים שחורים על צבע השמן הלבן בו היא הייתה צבועה, בצורה דומה [...]

הקטנועים החדשים ל-2017

לאחר הגידול במכירות כלים דו-גלגליים ב-2016, מצפה הענף לגידול נוסף ואף מואץ ב-2017. אמנם האופנועים צברו אחוזי צמיחה גדולים יותר, אבל גם בקטנועים ניכרת התעוררות מרשימה. השנה יגיעו לארץ לא פחות משמונה דגמים חדשים, ועוד כמה ותיקים שעברו שדרוג משמעותי.   יצרן דגם חדש/משודרג הערות מחיר מעוגל כולל אגרות רישוי תאריך הגעה הונדה X-ADV דגם [...]

דיאלים ארומה YC125 – מבחן דרכים

רטרוספקטיבה להבדיל מווינטאג' שהוא ענתיקה אורגינל, לסגנון הרטרו אין ממש ערך היסטורי אלא בעיקר השראה של קוי עיצוב קלאסיים מהעבר. כמעט לכל יצרני הקטנועים יש לפחות קטנוע רטרו אחד, שמעוצב בקוי וספה עגלגלים. לעתים כולל העיצוב קימורים שמזוהים עם המכוניות האמריקאיות של שנות החמישים, ופה ושם גם כידוני מתכת, פנסים, וכנפיים בסגנון אופנועי הקאסטום. ה-AROMA [...]

חדש מדיאלים: שני קטנועים הזולים בשוק

אלבר מוטו משיקה הבוקר שני קטנועי 125 חדשים: 'ארומה' בסגנון רטרו, ודארט - קטנוע עירוני בסיסי. המחיר של צמד הקטנועים נקבע על 9,000 שקלים לפני אגרות רישוי, וממצב אותם כקטנועים הזולים ביותר בשוק. כמו שאר קטנועי ואופנועי דיאלים, גם השניים האלה יקבלו שלוש שנות אחריות ללא הגבלת ק"מ, ובמסגרת ההשקה הם מוצעים במבצע מימון של [...]

קטנועים חדשים ל-2017 – סיכום תערוכת מילאנו

ימאהה טימקס 530, SX ו-DX קטנוע העל המיתולוגי של ימאהה מתפצל לשלושה ראשי חץ. כפי שצפינו התרנגולת ששמה טימקס 530 תמשיך להטיל את ביצי הזהב שלה. המנוע נותר כשהיה, אבל מסביב כמעט הכל שופר ושודרג. השלדה חדשה וקלה יותר, המשקל הכולל ירד בתשעה ק"ג, הזרוע האחורית ארוכה יותר, ועוד שינויים רבים שנסקור בכתבה נפרדת. העיצוב [...]

המלך טימקס השישי

דקה לפני תערוכת מילאנו בה יוצג הדור הבא של קטנוע העל המיתולוגי, לקחנו את הדור האחרון של הטימקס 530 וניסינו לנחש מה עוד אפשר לשפר בקטנוע כמעט מושלם

קטנועי ב.מ.וו C650GT ו- C650 ספורט החדשים – מבחן דרכים

כ מ ה ? ! בואו נסגור קודם כל את הפינה הזו של הכסף. 85 אלף שקל ל'ספורט' ו-90 אלף שקל ל-GT. מחיר יקררר מאוד בשביל קטנוע. יש אופנועים לא רעים בכלל שעולים הרבה פחות, וזה אפילו קצת יותר מהטימקס הלא זול בכלל בפני עצמו, וכן – זה עוד לפני כל מיני תוספות שבטח תרצו [...]

הנחות בביטוח חובה על מערכות בטיחות החל מ- 1/11

כחלק מהרפורמה בביטוח חובה לרכב הוחלט בוועדות הכנסת לעודד שימוש בכלי רכב בעלי מערכות בטיחות שונות על ידי מתן הנחה בתעריפי הביטוח. בסעיף הזה ישנה התייחסות מיוחדת לדו ותלת גלגליים, וגם אנחנו נזכה להקלה מסויימת בעול הכבד של דמי הביטוח החל מהראשון לנובמבר 2016. ההנחה מזערית ועומדת על 3% לכל מערכת בטיחות, כשהרלוונטיות הן שלוש [...]

חדש מימאהה – איקסמקס 300

צילומים: יצרן האיקסמקס 250 של ימאהה הוא אולי קטנוע רבע-הליטר האחרון שעדיין מיוצר על ידי יצרן גדול. הוא איתנו מ-2005, עבר מספר שדרוגים ועדכונים במשך השנים, מכר מעל 130 אלף יחידות, ולמרות הבסיס המכני המיושן נחשב לקטנוע פרמיום איכותי ומוצלח. השבוע חשפה ימאהה את המחליף שלו - האיקסמקס 300. המנוע החדש בנפח 292 סמ"ק עם [...]

קימקו נכנסת למגרש של הגדולים עם AK550

קימקו מציגה בתערוכת קלן את גרסת הייצור של קונספט ה-K50 שהוצג בטייוואן ב-2013, ונחשף כאבטיפוס בחגיגות ה-50 לקימקו במילנו ב-2016. ה-AK550 הוצג גם בטוקיו לפני כחצי שנה, וכעת נחשף באופן רשמי כקטנוע מוגמר ומוכן לייצור. לא צריך הרבה דמיון בכדי להבין מהיכן נשאבה ההשראה לקטנוע העל החדש, והדמיון לטימקס האלמותי של ימאהה ניכר הן בעיצוב [...]

קימקו דאונטאון 250 ABS – מבחן דרכים

בוחן נוסף: אלי לייבנר 250.co.il בטוח שלא בגלל השוק הישראלי הפכה קימקו ליצרן הקטנועים החמישי בגודלו בעולם, אבל בטוח גם שאין עוד הרבה שווקים בהם קימקו הוא היצרן השני בכמות המכירות, ועוד שני למי? – לסאן יאנג! יצרן טייוואני נוסף וקטן יותר. שני הטייוואנים שולטים בשוק הדו-גלגלי שלנו כבר עשרות שנים, ואולי בגלל זה קימקו [...]

ימאהה Nmax 125 – השקה בפורטוגל

ה- Nmax נולד במוחם של אנשי ימאהה-אירופה, כתשובה הכרחית ל-PCX של הונדה, אבל בימאהה יפן החליטו שלקטנוע כזה יש גם פוטנציאל גלובלי, והפיתוח שלו לכן נעשה ביפן

הונדה פורצה 300 – מבחן בראש אחר

דיאלוג עם מוכרת באולם התצוגה של היבואן. עוד דרך to make a point