סאן יאנג ג'וירייד S החדש הגיע לארץ

הקטנוע הוותיק והפופולרי קיבל מקצה שיפורים מקיף, אבל שומר על התצורה הכל כך אהובה אצלנו. המחיר? – קצת יותר יקר מבעבר

ראשי|פוסטים|דף ראשי, חדשות|סאן יאנג ג'וירייד S החדש הגיע לארץ
By | 2017-06-20T08:49:09+00:00 24/04/2017|דף ראשי, חדשות|0 תגובות

מכיר ג'וירייד?

הג'וירייד של סאן יאנג הוא רב מכר במונחים ישראלים. הוא הגיע אלינו ב-2003 עם חבילת 'מנהלים' שנדמה כאילו נתפרה במיוחד לפי מידותיו ודרישותיו של הלקוח הישראלי, וצבר מוניטין של קטנוע שימושי, מפנק ומרווח, עם ביצועים טובים במחיר אטרקטיבי ביחס למתחרים. אלפים נמכרו לאורך השנים וביססו היטב את מעמדו ככלי מוצלח ומתגמל. הסחירות שלו טובה מאוד, יש שפע של חלפים זמינים, אבל מנגד הוא גם גניב מאוד.

דור ה-S

לקראת 2010 עבר הג'וירייד מקצה שיפורים משמעותי שכלל עיצוב חזית חדש, גלגל קדמי גדול יותר, והזרקת דלק בדגם ה-200. במקביל חל שיפור באיכות החלקים ובאמינות המכנית. במבחן ההשוואתי שערכנו לדגם ה-125 הוא דורג אחרון בהפרש קטן, בעיקר עקב התנהגות כביש ובלימה שהסגירו את גילו המתקדם, אך עדיין זכה להערכת הבוחנים בזכות השימושיות ואופי הפעולה הנעים שלו.

מה נשתנה?

דגם ה-S החדש הינו הדור השלישי של הג'וירייד, ורשימת השיפורים שהוא קיבל ארוכה ומרשימה. חיצונית שני הדגמים זהים בעיצוב ובממדים, וההבדלים הם בנפח המנוע ובמערכת הבלימה.

עיצוב: החזית קיבלה עיצוב חדש בהשראת הג'וימקס, עם ריסי לד מעל צמד הפנסים הראשיים, חיפוי כידון דמוי קרבון, יחידת התאורה האחורית חדשה, נוסף מתג איתות חירום, המאותתים עצמם הם מסוג לד, ולוח המחוונים חדש.

מנועים חדשים: דגם ה-125 קיבל הזרקת דלק ומפיק כעת 14 כ"ס לעומת 12 בדגם הישן.
דגם ה-200 עלה מעט בנפח ל-175 סמ"ק ומצהיר על 17 כ"ס (171 סמ"ק ו-15 כ"ס בדגם הישן).
שני המנועים עומדים בתקנות יורו-4, ולמרות ההספק הגבוה יותר הם מתוכננים להיות חסכוניים יותר ומזהמים פחות מהמנועים של הדגם הישן.

בטיחות: ה-125 קיבל מערכת בלימה משולבת (מנוף הבלם האחורי מפעיל חלקית גם את הבלם הקדמי), וה-200 קיבל מערכת ABS כסטנדרט.

מחיר: השדרוג גורר אחריו גם עליה במחיר:  ₪18,985 ל-125,  ו-20,985₪ לדגם ה-200 (כ-20 ו- 22 אלף שקל על הכביש)

במקביל ממשיכים להימכר דגמי הדור הקודם, בכ-16,900₪ ל-125, וכ-19,000₪ ל-200  שהוזל מעט (על הכביש)

מתחרים: מול ה-125 ממוצבים בעיקר שני המתחרים שנבחנו מולו במבחן ההשוואתיקימקו ג'ידינק ודיאלים S3, שכמו הג'וירייד פונים אל הלקוח השמרן שמחפש את תצורת ה'מנהלים'. לאור התוצאה הצמודה במבחן ההוא יש מצב שהג'וירייד S יהיה עדיף על אותם מתחרים, אבל כעת יצטרך להצדיק גם את סעיף המחיר שהתייקר.

דגם ה-200 הוא למעשה בודד בקטגוריית הנפח שלו, ועתה יותר מתמיד הוא יכול להוות אלטרנטיבה לקטנועי ה-250, כשמול הנחיתות הקלה בהספק ובביצועים יש לו שני קלפים חזקים ביד – ABS ומחיר זול יחסית.

 

 

Share

השאר תגובה