בדיקת ביגוד: מעיל קיץ של "ברוש"

ראשי|פוסטים|מגזין|בדיקת ביגוד: מעיל קיץ של "ברוש"
By | 2017-08-13T23:21:02+00:00 13/08/2017|מגזין|0 תגובות

מאת: אלי לייבנר

ללבוש או לא ללבוש?

אין רוכב שלא עמד בפני הדילמה הזו בימי הקיץ החמים והמהבילים. מצד אחד, הרצון לרכוב ממוגן ולהרגיש בטוח ככל האפשר, מצד שני הסבל, בעיקר ברכיבה עירונית, הכרוך בהזעה בתוך המעיל ו"התבשלות" תוך כדי עמידה ברמזורים. יצרני מעילי הרכיבה, שכמובן מודעים לבעיה, מספקים מגוון גדול של מעילי קיץ, לרוב מבד קורדורה, שתפור כרשת סביב המיגונים המוכרים בגב, בכתפיים ובמרפקים. המעילים האלה נותנים לרוח לחדור דרכם תוך כדי הרכיבה ולצנן את הרוכב, אבל גם איתם אנחנו עדיין מזיעים, זיעה שאף נספגת בחולצה שמתחת למעיל ואינה מתנדפת.

חברת "ברוש" הישראלית, שמייצרת מזה שנים ציוד רכיבה מגוון, כולל מעילי רכיבה שהייחוד שלהם הוא מיגון עם בד קוולר עמיד לקריעה בנוסף למיגונים הרגילים, יצאה לאחרונה עם מעיל חדש שבא לענות על בעיית ההזעה ועל ידי כך לנסות לשכנע רוכבים שעד היום ויתרו על מעיל ממוגן בקיץ, לרכוב ממוגנים.

המעיל תפור מבד Dri-Fit שפותח על ידי חברת NIKE ונפוץ מאד בשימוש בבגדי ספורט, בד שייחודו הוא בממברנה מנדפת זיעה. בחלק הפנימי של המעיל משתמשת חברת "ברוש" בבד הקוולר המוכר שלה וכמובן שיש מגני כתפיים ומרפקים שכלולים במחיר המעיל וכיס למיגון גב, אותו ניתן לקנות בנפרד או להעביר ממעיל אחר שברשות הרוכב. יתרון נוסף של ה-Dri-Fit הוא משקלו הקל – המעיל שוקל 950 גרם בלבד, כולל המיגונים (ללא מיגון גב).

תכונות נוספות של המעיל כוללות רצועות הידוק בגב ובשרוולים (אלה האחרונות לא היו בדגם הראשון של המעיל ונוספו בעקבות פידבק של משתמשים), פסים מחזירי אור מתוצרת 3M להגברת הנראות בלילה, שני כיסים גדולים ונוחים לשימוש שנסגרים עם ריצ'רץ' וכן פתחי אוורור בבתי השחי, גם הם נפתחים בריצ'רץ'. את המעיל ניתן לכבס כמו כל ביגוד ספורט, בכביסה עדינה במים פושרים (30-40 מעלות), אפשר עם סחיטה ולדברי אנשי "ברוש" אין צורך להסיר את המיגונים, רק את זה של הגב.

רצועות הידוק: על הזרוע (מימין), ובגב התחתון

המעיל מגיע בארבעה צבעים – שחור מלא, אפור, אדום וצהוב שמשולבים עם שחור ובמידות S עד XXXL, כאשר ב"ברוש" אומרים שיתנו פתרונות גם למי שצריך מידות גדולות יותר.

מחיר המעיל הוא 685 שקלים, מיגון גב יעלה בנוסף 45-85 שקלים, כאשר היקר יותר הוא בתקן מיגון LEVEL1. מי שרכש מעיל ללא רצועות הידוק בזרועות, מוזמן ל"ברוש" ותמורת 45 שקלים יוסיפו לו את הרצועות.

נקודה שלעניות דעתי ראויה לשיפור, היא מיקומם של מגני המרפקים. המגנים נמצאים בתוך כיס גדול יחסית ויכולים לזוז בתוכו, מה שגורם לעתים למצב שהם זזים ולא נמצאים בדיוק מעל המרפק. אולי אפשר להקטין את הכיסים או למצוא דרך שתעגן את המגן בתוך הכיס, נכון לעכשיו אין פתרון לכך.

פתח איוורור בבית השחי ופס זוהר בחלק העליון של הגב 

במסגרת עבודתי כשליח, אני נמצא על הכביש 8 שעות ויותר ביום ולפי מה שאני רואה סביבי, אני אחד השליחים הבודדים שמקפידים על מעיל רכיבה במשך כל הקיץ (הירושלמי, ראוי לציין, שניחן בטמפרטורות גבוהות מאד, אבל בלחות נסבלת – סביב ה-30-50%). אין ספק שזה ממש לא קל ובסוף כל יום עבודה אני מגיע הביתה עם חולצה ספוגת זיעה ותחושה מאד לא נעימה, לכן מאד שמחתי לנסות את המעיל החדש.

השימוש הראשון במעיל נעשה בנסיעה חזרה לירושלים מהחנות של 'ברוש' בתל אביב. להפתעתי, הרגשתי במהלך הנסיעה שיותר חם לי ממה שהיה בנסיעה הלוך, עם מעיל הקיץ הרגיל שלי. הסיבה: בגלל מיגון הרוח של האופנוע הפרטי שלי (להבדיל מקטנוע השליחויות נעדר מיגון הרוח), מגיעה יחסית מעט רוח לגוף ולכן חסר אפקט הצינון שקיים עם מעיל רשת בנסיעה מהירה. חשבתי שאגיע מיוזע הביתה, אבל כאן ציפתה לי הפתעה נוספת – החולצה מתחת למעיל נשארה יבשה, אז למרות שהרגשתי שחם לי, המעיל עשה את העבודה ונידף את הזיעה.

המבחן האמתי של המעיל הגיע בשבוע עבודה אינטנסיבי על הקטנוע והוא עמד בו בכבוד. למרות ימים מאד חמים, בכל ערב כשהגעתי הביתה, החולצה הייתה יבשה. גם המשקל הקל של המעיל מאד עוזר כשצריך להסתובב ברגל.

ראוי לציין שהמעיל לא מקרר את הגוף, כמו שעשו אפודי קירור שהיו פופולריים בארץ לפני כמה שנים וכשעומדים ברמזור עדיין מרגישים את השמש הקופחת, אבל כאשר מדובר בקטנוע נטול מיגון רוח, יש תחושה נעימה בזמן הרכיבה וכאמור, הכי חשוב, הזיעה מתנדפת ולא "שוחים" בה במשך כל היום.

בשורה התחתונה – לדעתי יש כאן מוצר מוצלח שמספק פתרון יעיל ויכול לגרום לרוכבים שעד היום ויתרו על המיגון בקיץ, לרכוב ממוגנים.

לבחירה – 4 צבעים

גילוי נאות – קיבלתי את המעיל לבדיקה מחברת "ברוש" בתיאום ושיתוף עם מיצו, מאתר מיצו בדרכים.

Share

השאר תגובה