Project Description
נתונים טכניים
- מנוע: 125 סמ"ק, קרבורטור, קירור אויר
- הספק: 9.6 כ"ס
- משקל: 117 ק"ג
- גלגלים: קדמי – "12, אחורי – "12
- בלמים: קדמי – דיסק, אחורי – תוף
- מיכל דלק: 7 ליטר
- צריכת דלק מדודה: 28 ק"מ/ליטר
- מהירות מרבית: כ-100 קמ"ש
- אבזור: קסדה מלאה נכנסת בדוחק תחת המושב, תא כפפות קטן מלפנים נפתח מהסוויץ', מדרס שטוח, וו תלייה
בקצרה
הטייפון 50 סמ"ק שלט בשוק הקטנועים הקטנים בין 1995 ל-2007, ונעלם מהשוק יחד עם שאר קטנועי ה-50 עם הרפורמה בדרגות הרשיון ב- 2007. ב-2011 הגיע אלינו הטייפון 125, שלמעט השם אין לו שום קשר עם הטייפון 50 המיתולוגי, ובטח שלא עם הטייפון 125 הדו-פעימתי של אותן שנים.
הטייפון החדש הוא קטנוע 125 בסיסי ופשוט שמיוצר במפעל הסיני של פיאג'ו, עם עיצוב ספורטיבי, גלגלי בלון ועם ביצועים ממוצעים לקטגוריית קטנועי ה-125 הבסיסיים. התנהגות הכביש טובה, וגלגלי ה-"12 הגדולים סופגים מפגעים עירוניים ותורמים לנוחות הרכיבה.
מצב השוק
הטייפון 125 לא הצליח לשחזר אפילו חלק קטן מההצלחה של הטייפון 50 הישן, נמכר בכמויות קטנות בלבד, והיבוא הופסק אחרי שנתיים. ההיצע בלוחות המשומשים קטן ועומד על כעשרה כלים בלבד. המחירון נמוך, כך גם הביקוש, והסחירות בהתאם – באלפים בודדים של שקלים.
בעד ונגד
בעד: התנהגות כביש, עיצוב
נגד: צפוף, בלמים בינוניים, איכות בינונית
השאר תגובה