Project Description
נתונים טכניים
- מנוע: 244 סמ"ק, קרבורטור, קירור נוזל
- הספק: 19 כ"ס
- משקל: 135 ק"ג
- גלגלים: קדמי – "12, אחורי – "10
- בלמים: קדמי – דיסק, אחורי – תוף, הפעלה ברגל ימין
- מיכל דלק: 8.3 ליטר
- צריכת דלק מדודה: – – – ק"מ/ליטר
- מהירות מרבית מדודה: כ-120 קמ"ש
- אבזור: – – –
בקצרה
ה-CH250 הוא כנראה המקסי-סקוטר הראשון בעולם. נולד ב-1984 כאח הגדול לדגמי ה-CH הקטנים יותר של הונדה, ואלינו הגיע בסוף שנות ה-90. ב-1999 'מאיר הונדה' שמו יד על סטוק של כמה אלפי קטנועי CH שייצורם פסק, ומכרו אותם בארץ במחיר אטרקטיבי שהפך אותו ללהיט מכירות היסטרי לתקופה קצרה עד שנגמר המלאי.
אותה סדרת CH נקראה גם 'עלית', ו'ספייסי' במקומות שונים, וקוי העיצוב שלהם נמצאים עד היום בקטנועי קימקו מובי (וג'וקי), בסאן יאנג דיוק, ביוסאנג ביבר, ובעוד קטנועים של יצרנים קטנים שמשתמשים באותה טכנולוגיה עתיקה אך מוכחת ואמינה של הונדה. יחידת ההנעה של ה-CH250 מתוכננת לעמידות ולאמינות לאורך זמן, והיא למעשה אחת מאבני היסוד למוניטין האמינות של קטנועי הונדה עד היום. העקרון של מנועים חסונים ולא 'מתוחים' משמש בהונדה כמוטיב מרכזי בתכנון ובייצור גם בדגמים המודרניים.
התכונות הדינמיות היו טובות לתקופתן, אבל לא עומדות בסטנדרטים של היום מבחינת התנהגות כביש ובלימה.
מצב השוק
במפתיע, למרות שחלפו 17 שנה ומעלה מאז ירדו אחרוני ה-CHים מפסי הייצור (ומעל 30 שנה מאז הושק), עדיין מסתובבים כמה מהם על הכבישים, וניתן גם למצוא כלים משומשים שמוצעים למכירה פה ושם. הסחירות כצפוי חלשה, המחירים נעים בין כמה מאות שקלים ועד סביבות האלפיים לכלים שמורים ומטופלים.
האם יהיה לקטנועי ה-CH ערך אספני אי פעם? יש סיכוי טוב שזה יקרה, ואם יש לכם חיבה לתחום, מחסן עם מקום פנוי, וסבלנות לחכות עוד עשר עשרים שנה – שווה לשים אלף שקלים פלוס-מינוס על אחד כזה ולחכות. מה שבטוח, אם הקטנוע היה במצב נסיעה כשאופסן – רוב הסיכויים שאחרי ריענון נוזלים ומצבר חדש – הוא גם יתניע וייסע כאילו לא חלפו להן כמה עשרות שנים מאז שיוצר.
מבחנים וקישורים
יש לך ערימה של גיליונות מוטו מ-1999? נשמח לקבל סריקה של המבחן 🙂
השאר תגובה