Project Description
נתונים טכניים
- הספק: 11.7 כ"ס (13 כ"ס עד 2013)
- משקל: 134 ק"ג
- גלגלים: קדמי – "16, אחורי – "16
- בלמים: קדמי – דיסק, אחורי – דיסק (בלם תוף מאחור עד 2009) – מערכת בלימה משולבת
- מיכל דלק: 7.5 ליטר
- צריכת דלק מדודה: 32 ק"מ/ליטר (לדגם החדש)
- מהירות מרבית מדודה: 110 קמ"ש (103 GPS)
- אבזור: קסדה מלאה נכנסת תחת המושב בלחץ רק בדגם החדש, תא כפפות קטן, מדרס שטוח קטן עם וו תליה, וסבל מקורי גדול
בקצרה
גרסת ה-125 של קטנועי ה-SH גדולי הגלגלים של הונדה, החליפה אצלנו ב-2007 את דגם ה-150 בעקבות השינוי בדרגות הרשיון. הקטנועים האלה מובילים את טבלת המכירות באירופה ומעל מיליון מהם נמכרו לאורך השנים, אבל אצלנו יש לגדולי הגלגלים תדמית של 'טוסטוס', והשוק שלנו מעדיף קטנועים כורסתיים עם נפח אחסון גדול.
הדור הראשון נמכר עד 2009 עם בלם תוף מאחור, מ-2009 שודרג לבלם דיסק. ב-2013 יצא דגם חדש לחלוטין, עם יחידת ההנעה של ה-PCX, כולל מערכת לדימום מנוע בעצירה. הזרקת דלק בכל הדגמים, וצריכת הדלק של הדגם החדש טובה משמעותית משל הדגם היוצא.
ב-2014 הופסק היבוא של ה-SH125, ובמקומו מיובא ה-SH MODE 125 הקטן והזול יותר, שנמכר באירופה במקביל ל-SH הרגיל.
מצב השוק
הונדה מתומחר אצלנו בקצה היקר של הקטגוריה, וכך גם ה-SH125 בזמנו. מעט קטנועים עלו על הכביש, וההיצע בשוק המשומשים בהתאם – עומד על כלים בודדים בלבד. האמינות מצויינת, האיכות גבוהה, והסחירות חלשה – כך שקטנוע כזה שמור יכול להיות רכישה מצויינת על פי העקרון של "קנה בזול ומכור בזול". צמיגי ה-"16 לא יקרים באופן משמעותי ממידות "13-14, וניתן להשיג חלקים תחליפיים לטיפולים שוטפים.
בעד ונגד
בעד: איכות, אמינות, התנהגות כביש, חסכוני – במיוחד בדגם החדש
נגד: שטח אחסון מצומצם תחת המושב, סחירות חלשה
השאר תגובה