Project Description
נתונים טכניים
- מנוע: 125 סמ"ק, קירור אויר, הזרקת דלק
- הספק: 9.2 כ"ס
- משקל: 105 ק"ג (יבש)
- גלגלים: קדמי – "17, אחורי – "17
- בלמים: קדמי – דיסק, אחורי – תוף
- מיכל דלק: 3.7 ליטר
- צריכת דלק מדודה: 40 ק"מ/ליטר
- מהירות מרבית מדודה: 115 קמ"ש (105 GPS)
- אבזור: רגלית התנעה בנוסף לסטרטר, מד דלק, תא מטען קטנטן תחת המושב
בקצרה
גרסת 125 סמ"ק לסופר-קאב המיתולוגי והאלמותי של הונדה שמיוצר כבר עשרות שנים באותה תצורה ומכר עשרות מיליונים לאורך השנים בכל רחבי העולם, ובמיוחד בעולם השלישי. לאינובה יש מבנה של אופנוע קטן, עם גלגלים גדולים אבל צרים, ועם תיבת ארבעה הילוכים ומצמד אוטומטי. חויית רכיבה מוזרה ולא ידידותית בהשוואה לקטנועים האוטומטיים, החלפת הילוכים ברגלית אבל בכיוון הפוך מאופנועים, גורם לבלבול בהתחלה. זריז בזינוקים בעיר ומהיר יחסית מחוץ לעיר בכביש מישורי. נוחות סבירה, והכרח להתקין ארגז בגלל תא מטען קטנטן תחת המושב. חסכוני מאוד בדלק והטיפולים זולים יחסית.
מצב השוק
על פניו האינובה היה אמור להימכר בכמויות בתור כלי תחבורה זול, פשוט ובסיסי, ועם עלויות תפעול ותחזוקה זולות. בפועל זה לא קרה, והלקוח הישראלי הצביע ברגליים ובכיס לטובת הקטנועים האוטומטיים. השוק חלש מאוד, וההיצע בלוחות עומד על קטנועים בודדים בלבד. כמשומש הוא יכול להיות תחליף מצוין לאופניים חשמליים, אבל מחיר הביטוח מוציא אותו מכלל תחרות.
מומלץ לחובבי הז'אנר ולחסכנים כפייתיים בלבד. אם אחד כזה משומש עומד אצלכם על הפרק – מומלץ לבדוק ולוודא שהכלי הספציפי עבר טיפולים בזמן, ולא הוזנח כפי שקורה הרבה אצל תפרנים שסומכים על מוניטין האמינות. השרשרת וגלגלי השיניים מחזיקים הרבה מאוד ק"מ בתנאי שהחיפוי המקורי שלם ומשומן, ובכל מקרה רצוי לבדוק שם את הבלאי המצטבר.
בעד ונגד
בעד: חסכוני מאוד, קל מאוד, תחזוקה זולה, אמין מאוד, זול לרכישה כמשומש, טוסטוס כמו פעם
נגד: רועש, רועד, לא נעים לשימוש, אין תא מטען ראוי, פרימיטיבי וספרטני, שוק חלש, טוסטוס כמו פעם
מבחנים וקישורים
השאר תגובה