Project Description
נתונים טכניים
- מנוע: 125 סמ"ק, 2 שסתומים, קרבורטור, קירור אויר
- הספק: 9.2 כ"ס
- משקל: 105 ק"ג
- גלגלים: קדמי – "10, אחורי – "10
- בלמים: קדמי – דיסק, אחורי – תוף (בלם תוף קדמי עד 2004)
- מיכל דלק: 5 ליטר
- צריכת דלק מדודה: 28.1 ק"מ/ליטר
- מהירות מרבית: כ-90 קמ"ש
- אבזור: קסדה מלאה נכנסת בקושי תחת המושב, הפתיחה מהדופן, מדרס שטוח, וו תלייה
בקצרה
מקורו של הקימקו ג'וקי הוא בהונדה FREEWAY משנות השמונים, וכך גם הוא נקרא במהדורה הראשונה שהגיעה לארץ ב-1995, עם אותו פנס חזית שנסגר ונפתח. בהמשך הוא קיבל עיצוב עגלגל יותר ואת הכינוי ג'וקי, ואחר כך נקרא סופר-ג'וקי. המכניקה שמקורה כאמור בהונדה משותפת גם לדיוק של סאן יאנג שהגיע מאותו מקור, ומשמשת עד היום מגוון של קטנועים בסיסיים מהתוצרת של שני הטייוואנים הגדולים ויצרנים נוספים. ב-2003 נוספה לג'וקי גירסה עם גלגלי "12 שנקראה 'מובי' – והיום הוא הקטנוע הנמכר ביותר בישראל
מצב השוק
הסאן יאנג דיוק הזהה מכנית לג'וקי תמיד נמכר בכמויות גדולות יותר אצלנו – עניין של מיתוג בלבד. הסופר-ג'וקי הוא קטנוע ישן ומיושן שהפסיק להימכר כאן ב-2009. ישנם עדיין קטנועי סופר-ג'וקי במצב נסיעה, אבל הם הולכים ומתמעטים, וההיצע בלוחות עומד כיום על כלים בודדים בלבד במחיר זול שמצדיק שימוש עד התקלה שתשבית אותם סופית מחוסר כדאיות לתיקון
בעד ונגד
בעד: מחיר, זריזות, פשטות
נגד: כבר עשה את שלו
השאר תגובה