Project Description
נתונים טכניים
- מנוע: 263 סמ"ק, הזרקת דלק, קירור נוזל
- הספק: 21 כ"ס
- משקל: 182 ק"ג (יבש)
- גלגלים: קדמי – "16, אחורי – "16
- בלמים: קדמי – דיסק, אחורי – דיסק
- מיכל דלק: 10 ליטר
- צריכת דלק מדודה: – – – ק"מ/ליטר
- מהירות מרבית מדודה: כ-130 קמ"ש
- אבזור: – – –
בקצרה
קטנוע מנהלים גדול גלגלים של סאן יאנג, נקרא 300 אבל בפועל 263 סמ"ק עם הספק דומה ל-250 סמ"ק. המנוע מוכר לנו מהג'וימקס דור קודם עם הגדלת נפח קטנה וקצת יותר מומנט. בניגוד לדגמים רבים אחרים של סאן יאנג – הסיטיקום היה רחוק מלהיות להיט מכירות בגלל גלגלים גדולים שאינם פופולריים בשוק שלנו, בגלל נפח מנוע שמקפיץ לדרגת הביטוח הגבוהה אבל לא נותן תמורה בהספק. נבחן בזמנו ב'פול גז' וזכה לביקורת פושרת ומטה. המחיר במקור היה גבוה באלף שקלים משל הג'וימקס 250, אבל בהמשך נמכר במחירי רצפה של פחות מ-20 אלף שקלים, והיבוא שלו לארץ הופסק.
באירופה הסיטיקום הרבה יותר פופולרי מאשר בארץ, ודגם חדש שלו יצא ב-2015 עם המנוע המתקדם שנמצא גם בג'וימקס 300xi החדש, ועם שיפורים רבים אחרים.
מצב השוק
מעט קטנועי סיטיקום 300 נמכרו ב-2008-9 ומעטים שרדו. ההיצע כמעט אפסי והמחירים נמוכים בהתאם. חלפים משותפים עם הג'וימקס כך שלא אמורה להיות בעיה לתחזק אחד כזה, אבל הכלכליות כאן מוטלת בספק.
בעד ונגד
בעד: בזיל הזול, חלפים משותפים עם הג'וימקס הפופולרי
נגד: הביטוח יעלה כפול ויותר מהקטנוע, כמעט ולא קיים בשוק
השאר תגובה