Project Description
נתונים טכניים
- מנוע: 125 סמ"ק, 4 שסתומים, קרבורטור, קירור נוזל
- הספק: 12.9 כ"ס
- משקל: 145 ק"ג
- גלגלים: קדמי – "16, אחורי – "16
- בלמים: קדמי – דיסק, אחורי – דיסק (תוף מאחור עד 2010)
- מיכל דלק: 7.8 ליטר
- צריכת דלק מדודה: 24 ק"מ/ליטר
- מהירות מרבית: כ-120 קמ"ש
- אבזור: קסדה מלאה לא נכנסת תחת המושב, יש מקום לתיק בינוני, מדרס שטוח קטן עם וו תלייה, סבל מקורי
בקצרה
ה-HD125 הגיע אלינו ב-2007, והצטרף אל אחיו התאום – ה-HD200 שהקדים אותו בשנתיים. ל-HD גלגלי "16 גדולים, ויחידית ההנעה שלו משותפת עם דגמי הג'וירייד. למרות המותג והמנוע המוכר – ה-HD לא הצליח לפרוץ את מחסום השמרנות של הלקוח הישראלי, ולא נמכר בכמויות גדולות.
ב-2010 הוא קיבל עדכון עיצובי ובלם דיסק גם מאחור, וב-2012 שדרוג דגם מקיף ושם חדש: HD2. ב-2015 הופסק היבוא.
ה-HD הוא קטנוע עירוני מצוין עם יכולת סבירה ביותר לכיסוי מרחקים קצרים על כבישים מהירים. הוא מספק חבילה דינמית מאוד מוצלחת של מנוע, תמסורת, מתלים, בלמים והתנהגות כביש. השימושיות שלו לוקה מעט בחסר בגלל תא המטען הקטן, והנוחות נפגמת בגלל נטייה קלה קדימה של המושב (בדגם ה-HD2). העיצוב מודרני ונאה, איכות החלקים בדגם החדש גבוהה, והחבילה כולה מרגישה אחידה ושלמה.
מצב השוק
חלש, אם כי המצב של ה-HD טוב יותר מקטנועי "16 אחרים, בגלל המותג המוכר והפופולרי. יש היצע של כמה עשרות קטנועים בלוחות המשומשים ובסוכנויות, והסחירות מתחת למחירון הנמוך בפני עצמו. המכניקה משותפת עם הג'וירייד המקביל, כך שאין בעיה של חלפים מכניים. ה-HD יכול להיות אופציה מצויינת כמשומש במחיר זול.
בעד ונגד
בעד: ביצועים, התנהגות כביש, איכות טובה בדגם החדש, מחיר זול כמשומש, שפע חלפים מכניים
נגד: תא מטען קטן, תדמית של 'טוסטוס', סחירות חלשה
השאר תגובה