Project Description
נתונים טכניים
- מנוע: 244 (278) סמ"ק, פיאג'ו קוואזר, 4 שסתומים, הזרקת דלק, קירור נוזל
- הספק: 22 כ"ס (10% יותר מומנט למנוע ה-300, ההספק זהה)
- משקל: 148 ק"ג (יבש)
- גלגלים: קדמי – "12, אחורי – "12
- בלמים: קדמי – דיסק, אחורי – דיסק
- מיכל דלק: 9.2 ליטר
- צריכת דלק מדודה: 24.3 ק"מ/ליטר
- מהירות מרבית: כ-120 (130) קמ"ש
- אבזור: קסדה מלאה לא נכנסת תחת המושב, יש מקום לתיק קטן, הפתיחה חשמלית, סבל מקורי מעוצב ברוח העבר, וו תלייה מלפנים
בקצרה
הגרסה המודרנית לווספה האלמותית שנולדה באמצע שנות הארבעים של המאה הקודמת ושרדה מעל 50 שנה באותה תצורה. הווספה המודרנית הפכה מפועלת שחורה וכלי תחבורה בסיסי, לקטנוע פרמיום אופנתי. העיצוב נאמן למקור, עם קוים מלוטשים יותר, ויחידת ההנעה היא מנוע הקוואזר המודרני שנמצא גם בקטנועים נוספים של פיאג'ו.
המבנה של הווספה החדשה נאמן גם הוא למקור, כשהגוף המתכתי משמש כשלדה. המתלה הקדמי מסוג זרוע עוקבת כמו בווספה המקורית, ומתפקד היטב בעיר.
הווספה היא קטנוע קטן יחסית, זריז מאוד בעיר ומתמרן מצויין. יכולת בינעירונית מוגבלת בגלל היעדר מיגון רוח, וגלגלים קטנים שיחד עם בסיס הגלגלים הקצר יוצרים היגוי מעט עצבני במהירות גבוהה.
דגם ה-300 שווק במקביל ל-250 מ-2009 עד 2015, עם מעט יותר מומנט והספק זהה. אצלנו הוא נכנס למדרגת הביטוח הגבוהה, והיבוא שלו הופסק ב-2015.
מצב השוק
היצע קטן וביקוש קטן. רוב קטנועי הווספה החדשה נרכשו בעיקר בגלל העיצוב, וזכו לטיפול מסור ולחיים קלים יחסית. כלים שמורים מוצעים בלוחות במחיר מבוקש מעט מתחת למחירון, וסגירת עסקה תלוייה בעיקר ברמת השמירה והתחזוקה של הכלי הספציפי, ובלחיצות של הצדדים למכור או לקנות.
דגם ה-300 מתומחר גבוה יותר במחירון, כפועל יוצא ממחיר רכישה גבוה בזמנו. נדיר יותר בשוק, ובגלל מדרגת הביטוח ירידת הערך שלו גם גדולה יותר, כך שהוא מתייצב על מחיר תואם פחות או יותר לדגם ה-250.
בעד ונגד
בעד: עיצוב של פעם עם מכלולים של היום. קטנוע עירוני חזק ומדליק
נגד: פחות מוצלח מחוץ לעיר בהשוואה למתחרים בקטגוריית הנפח
השאר תגובה