וספה PX 150/200

מחיר: - - - שנתונים: 1978 - 2007

ראשי|Portfolio|וספה PX 150/200
וספה PX 150/200 2017-06-20T08:50:30+00:00

Project Description

נתונים טכניים

  • מנוע: 200 (150) סמ"ק, מנוע דו-פעימתי, התנעה רגלית (סטרטר חשמלי מ-1985)(בסוגריים דגם ה-150)
  • תמסורת: 4 הילוכים, החלפה בידית שמאל, קלאץ' בידית שמאל
  • הספק: 12 (9) כ"ס
  • משקל: 108 ק"ג
  • גלגלים: קדמי – "10, אחורי – "10
  • בלמים: קדמי – תוף, אחורי – תוף, (דיסק קדמי מ-2000) בלם אחורי ברגלית
  • מיכל דלק: 8 ליטר
  • צריכת דלק מדודה: – – – ק"מ/ליטר
  • מהירות מרבית: 90-100 קמ"ש
  • אבזור: תא כפפות ננעל מלפנים, גלגל רזרבי

בקצרה

הווספה המיתולוגית נולדה אחרי מלחמת העולם השנייה, במפעל פיאג'ו שעשה הסבה מייצור מטוסים לקטנועים. שלדת הפח האחודה מקורה בהנדסה תעופתית, והתצורה הזו ייחודית לווספה וממשיכה היום גם בווספה GTS המודרנית.

דגמי ה-PX הגיעו לארץ בסוף שנות ה-70 ונמכרו בשינויים קלים עד 2007.

עד אמצע שנות ה-80 הייתה הווספה למעשה קטנוע יחיד, עם תחרות מינורית של למברטה וכמה סוגי טילונים (טוסטוסים). בשנות ה-90 נגמרה החגיגה כשנכנסו לשוק הקטנועים האוטומטיים מהמזרח הרחוק.

בין 1988 ל-1990 יוצר ויובא לארץ דגם ה- COSA, עם שיפורי שלדה ומתלים, מערכת בלימה משולבת, וערבוב שמן אוטומטי. המנוע של הקוזה זהה לזה של ה-PX200, עם יחס העברה סופי קצר יותר בתמסורת, ועיצוב מעט שונה.

כיום נמכרת הגרסה המודרנית של הווספה – ה-GTS250, באותו מבנה ועיצוב, אבל עם מכלולים מודרניים.

יש היצע קטן של וספות מהשנתונים האחרונים שמתפקדים עדיין ככלי תחבורה יומיומי, אבל רובם כבר נמצא בידיים של אספנים שרוכשים אותם לשיפוץ ותצוגה.

כקטנוע פרקטי אין לווספה מה להציע, והיא נחותה מכל בחינה גם מהקטנועים הפשוטים והבסיסיים.

מצב השוק

קטנועים מהשנתונים האחרונים שאינם משופצים אבל עדיין במצב נסיעה, נסחרים באלפים בודדים של שקלים.
דגמים ישנים יותר ומשופצים נסחרים ככלי אספנות בהתאם לנדירות הדגם ולביקוש.
קיים בארץ מועדון וספה פעיל שנהנה מתמיכת היבואן והיצרן, ומקיים מפגשים ותצוגות של כלים משופצים מספר פעמים בשנה

בעד ונגד

בעד: חתיכת היסטוריה
נגד: עבר זמנה כקטנוע פרקטי

תמונות נוספות

Share

השאר תגובה