הונדה CN250

מחיר: - - - שנתונים: 1993-1996

ראשי|Portfolio|הונדה CN250
הונדה CN250 2017-06-20T08:50:30+00:00

Project Description

נתונים טכניים

  • מנוע: 244 סמ"ק, מנוע אנכי, קרבורטור, קירור נוזל
  • הספק: 19 כ"ס
  • משקל: 159 ק"ג (יבש)
  • גלגלים: קדמי – "12, אחורי – "10
  • בלמים: קדמי – דיסק , אחורי – תוף בדוושה רגלית
  • מיכל דלק: 12 ליטר
  • צריכת דלק מדודה: – – – ק"מ/ליטר
  • מהירות מרבית מדודה: כ-120 קמ"ש
  • אבזור: תא מטען אחורי גדול

בקצרה

אם יש קטנוע מיתולוגי ופורץ דרך בעולם הקטנועים הגדולים, הרי זהו ה-CN250 שהונדה הוציאו ב-1986. ה-CN מבוסס על ה-CH250 שנולד שנתיים לפניו, אבל הוא ארוך ממנו ב-36 ס"מ, ונראה כמו הכלאה בין לימוזינה לקטנוע תיור. ה-CN250 זכה מהר מאוד בקהל גדול של רוכשים ומעריצים, בעיקר בארצות הברית וביפן. מרווח עצום ונוחות כורסתית, יחד עם מנוע חזק מספיק לשיוט בינעירוני רגוע, וסקס-אפיל ייחודי – הביאו לכך שהוא יוצר במשך שנים רבות ללא הפסקה וללא שינוי. ה-CN יוצר ביפן ובמקביל בארה"ב עד 2001, ואחר כך שוב בין 2004 ל-2007 בעקבות דרישת הקהל. ביפן מיוצר ה-CN ללא שינוי מהותי עד היום – 30 שנה ברצף.

אלינו הגיע ה-CN250 באמצע שנות ה-90, בעולם הוא נקרא גם הליקס/ ספציו/ פיוז'ן, ואצלנו הוא זכה לכינוי 'ברווזה' – שמשלב חיבה ולעג יחדיו, וזכה גם כאן לקהל מעריצים, אבל מצומצם מאוד. כיום כבר אין לקטנוע הזה הרבה מה להציע במישור הפרקטי או היוקרתי, וגם הגודל ונפח המנוע שלו כבר נעקפו מזמן על ידי כלים מתקדמים ומודרניים יותר.

מצב השוק

רוב הקטנועים שהיו מפוארים ויוקרתייים לזמנם, הגיעו ברבות השנים וירידת המחיר לידיים שלא העריכו את המיתוס הנייד שיש להם ביד, הוזנחו והושבתו. ישנם כלים בודדים במצב תקין שעדיין משמשים את בעליהם ביום-יום, אבל גם אלה הולכים ונעלמים. ההיצע בשוק המשומשים אפסי, והערך העיקרי של קטנוע כזה הוא בעיקר נוסטלגי והיסטורי.

בעד ונגד

בעד: נוסטלגיה והיסטוריה. למכורים בלבד.
נגד: נוסטלגיה והיסטוריה. למכורים בלבד.

מבחנים וקישורים

תמונות נוספות

Share

השאר תגובה