Project Description
נתונים טכניים
- מנוע: 125 סמ"ק, 2 שסתומים, הזרקת דלק, קירור נוזל (4 שסתומים בתזמון משתנה בדגם החדש ל-2017)
- הספק: 11 כ"ס (12.2 לדגם החדש)
- משקל: 152 ק"ג (164 ק"ג בדגם החדש)
- גלגלים: קדמיים – "14, אחורי – "12 ("13 אחורי בדגם החדש)
- בלמים: קדמיים – 2 דיסקים, אחורי – דיסק (ABS בתוספת מחיר מ-2016) בלימה משולבת בדגם החדש
- מיכל דלק: 6.6 ליטר (7.2 ליטר בדגם החדש)
- צריכת דלק מדודה: 28.2 ק"מ/ליטר
- מהירות מרבית מדודה: 100 קמ"ש (93 GPS)
- אבזור: קסדה מלאה נכנסת תחת המושב, פתיחת מושב מהסוויץ', מדרס שטוח קטן, וו תלייה, מד טמפרטורה חיצונית, 4 מדי מרחק מתאפסים
בקצרה
ימאהה לקחו את הקונספט של קטנוע תל"ג למקום חדש. לטריסיטי יש את כל היתרונות המוכרים של התלת-גלגליים, והחידוש שבו הוא המארז הקומפקטי והקל. עם מהירות מרבית של כ-90 קמ"ש הוא יכול לכסות מרחקים קצרים על כביש מהיר, אבל לא מעבר לזה. בתוך העיר לעומת זאת הוא זריז וקליל, ומתמרן כמו כל קטנוע 125 קטן אחר. הרכיבה עליו משרה בטחון בזכות האיזון, הבלימה, כושר הפניה, האחיזה, וספיגת המהמורות – שעדיפים משמעותית על אלה של קטנועים רגילים. הוא מתאים לרוכבים מתחילים, מהנה גם למנוסים, ומתאים לכל מי שמחפש קטנוע עירוני עם בטיחות אקטיבית משופרת. הגימור שלו טוב מאוד, העיצוב מדליק, והתמורה למחיר מצויינת.
מאמצע 2016 נוספה האופציה לדגם עם ABS בתוספת מחיר של כ-1500 שקלים, זהה בכל השאר לדגם הרגיל.
דגם חדש יגיע ב-2017 – מנוע חזק יותר שמגיע מה-NMAX, שלדה חדשה עם בסיס גלגלים מורחב, מושב חדש, פנסי לד, תא מטען מוגדל, גלגל אחורי "13, עם שיפור במהירות סופית ובצריכת דלק, ועמידה בתקנות יורו-4 לרעש וזיהום אויר.
דגם חדש – טריסיטי 155 יגיע במקביל במהלך השנה, זהה ל-125 עם קצת יותר כוח, ובלם חנייה.
מצב השוק
בשנתיים פלוס שהטריסיטי נמכר כאן הוא הצליח לזכות בהערכה ובאמון מצד הלקוח הישראלי והפך לרב מכר. ב-2016 נמכרו מעל 500 יחידות, 40% יותר מאשר בשנה הקודמת, ומספר 6 במכירות בין כל הקטנועים בארץ. מחיר הרכישה כחדש אטרקטיבי מאוד יחסית לקטגוריית התלת-גלגליים, ועומד על כמחצית מזה של המתחרה הקרוב ביותר – ה-MP3-300. בלוחות יש כבר היצע של כעשרים כלים, והסחירות כנראה טובה. הטריסיטי הוא בעצם יחיד בקטגוריה של תל"ג עירוני במחיר סביר, ולמי שמחפש את האקסטרה בטיחות שלו אין אלטרנטיבה אחרת
בעד ונגד
בעד: קונספט, בטיחות, עיצוב, ידידותיות, משקל וגודל פיזי, צריכת דלק, עיצוב, מותג, מחיר
נגד: חסרה לנו עוד קצת מהירות סופית לטובת קטעים בינעירוניים קצרים (שופר בדגם החדש)
השאר תגובה