Project Description
נתונים טכניים
- מנוע: 171 סמ"ק, 4 שסתומים, קירור נוזל, הזרקת דלק מ-2009
- הספק: 15 כ"ס
- משקל: 156 ק"ג
- גלגלים: קדמי – "13, אחורי – "12
- בלמים: קדמי – דיסק, אחורי – דיסק
- מיכל דלק: 7.6 ליטר
- צריכת דלק מדודה: 30 ק"מ/ליטר (לדגם הEVO המוזרק)
- מהירות מרבית מדודה: 130 קמ"ש (116 GPS)
- אבזור: קסדה מלאה נכנסת תחת המושב ויש עוד מקום לתיק קטן, מדרס שטוח ורחב במיוחד, שני ווי תלייה, שעון זמן, מד מרחק מתאפס, מד טעינה, משענת גב למורכב, רגלית התנעה לגיבוי
בקצרה
להיט המכירות הישראלי מזה 13 שנה. מ-2003 נמכר במקביל לדגמי ה-125 וה-150 לפניו. למעט הנפח כמעט ואין הבדלים בין הדגמים. מ-2010 דגם EVO משודרג עם הזרקת דלק, עיצוב חזית חדש, וגלגל קדמי "13 במקום ה-"12 עד 2010.
הג'וירייד 200 – למרות נפח אמיתי של 170 סמ"ק ורק 15 כ"ס מוצהרים, מציע ביצועי מנוע טובים שמתקרבים לאלה של קטנועי ה-250 למעט רכיבות בינעירוניות ארוכות, ונחות מהם בהתנהגות הכביש.
הדגמים הישנים באיכות בינונית, עם התנהגות כביש רופסת. מ-2010 איכות והתנהגות טובות יותר
מצב השוק
שוק חזק. אלפי ג'ויריידים נמכרו לאורך השנים, ומאות מוצעים מכירה בלוחות. הדגם הישן של לפני 2010 מזדקן מהר, ודורש תחזוקה קפדנית ואינטנסיבית, עם רגישויות במנוע ובמערכת הקירור, ונסחרים כיום במחירים מאוד זולים. דגם ה-EVO מ-2010 מומלץ יותר, ומבוקש מאוד כמשומש. רוב המוסכים מכירים היטב את הג'וירייד, ויש שפע של חלקים מקוריים, תחליפיים ומשומשים מפירוקים.
נקודה חשובה לקחת בחשבון ברכישה של ג'וירייד חדש או משומש – זהו הקטנוע הנגנב ביותר בארץ – (יחד עם הג'וימקס נגנבים קרוב לאלפיים(!) קטנועים בשנה), עקב שילוב של דרישה גדולה לחלפים ונגישות קלה לצמת החשמל בנקודה קריטית שמאפשרת התנעה ללא מפתח
בעד ונגד
בעד: חזק, מרווח, שימושי, חסכוני, נפוץ וסחיר
נגד: גניב ביותר, מתיישן, איכות בינונית בדגמים הישנים
השאר תגובה