Project Description
נתונים טכניים
- מנוע: 299 סמ"ק, 4 שסתומים, הזרקת דלק, קירור נוזל
- הספק: 29.9 כ"ס
- משקל: 167 ק"ג (יבש)
- גלגלים: קדמי – "14, אחורי – "13
- בלמים: קדמי – דיסק, אחורי – דיסק, מ-2010 ABS אופציונלי, מ-2013 ABS כסטנדרט
- מיכל דלק: 12.5 ליטר
- צריכת דלק מדודה: 24.5 ק"מ/ליטר
- מהירות מרבית: כ-150 קמ"ש
- אבזור: קסדה מלאה נכנסת תחת המושב ויש עוד מקום לתיק בינוני, פתיחת המושב מהסוויץ', תא כפפות מלפנים, שקע טעינה, וו תלייה, סבל מקורי
בקצרה
חלוץ הדור החדש של קטנועי קימקו. הדאונטאון הוא בין הבודדים בקטגוריית ה-300 שהמנוע שלו תוכנן מראש בנפח הזה, והוא אינו גירסה מוגדלת נפח של מנוע 250 קיים. המנוע מספק את הביצועים הטובים בקטגוריה, והשלדה והמתלים תומכים היטב בביצועים, עם כיול נוקשה יחסית שמאפשר גם רכיבה ספורטיבית-לייט במונחים קטנועיים. קטנוע מרווח אבל תכנון המושב מעט לקוי והוא פחות מפנק מקטנועי המנהלים ומהג'וימקס 300 המקביל. ABS אופציונלי מ-2010 הפך לסטנדרט ב-2013. הגימור מצוין וברמה מקבילה ליצרנים המובילים מיפן ואיטליה. שימושיות טובה בזכות סבל מקורי, וו תלייה מפנים ונפח אחסון סביר תחת המושב. קטנוע מצוין ומוצלח.
למעט העיצוב – זהה לקאוואסקי J300 שמבוסס עליו, וגם מיוצר על ידי קימקו עבור היצרן היפני.
מסוף 2015 – דגם משודרג שנקרא דאונטאון 350i
מצב השוק
טוב מאוד. קטנוע נפוץ ומבוקש עם היצע של עשרות כלים בלוחות המשומשים ובסוכנויות התיווך. כחדש הוא בין עשרת הקטנועים הנמכרים ביותר בארץ, עם מעל 400 יחידות שעלו לכביש ב-2015 (כולל דגם ה-350).
הסחירות שלו לא רעה בכלל, וקטנועים שמורים כאלה יתקבלו בברכה בכל טרייד-אין ולא יבלו שם יותר מדי זמן עד שיגיע הלקוח שירכוש אותם. נדיר היום שקטנוע מקבל מחיר מחירון מלא, אלא אם הוא באמת במצב יוצא דופן יחסית לשנתון שלו, והדאונטאון לא יוצא דופן מהבחינה הזו. 10-20% מתחת למחירון זה נחשב לא רע בשוק שלנו, וזה בערך המצב של כלים כאלה שטופלו כמו שצריך ועברו קילומטראז' תואם או נמוך מעט ממה שמקובל, כ-10-15 אלף ק"מ בשנה
בעד ונגד
בעד: מנוע, ביצועים, התנהגות כביש, שימושיות, תמורה למחיר
נגד: מושב לא כל כך נוח, מתלים נוקשים
השאר תגובה