Project Description
נתונים טכניים
- מנוע: 399 סמ"ק, פיאג'ו מאסטר – צילינדר יחיד, 4 שסתומים, הזרקת דלק, קירור נוזל
- הספק: 34 כ"ס
- משקל: 244 ק"ג
- גלגלים: קדמיים – "12, אחורי – "14
- בלמים: קדמיים – דיסקים, אחורי – דיסק
- מיכל דלק: 12 ליטר
- צריכת דלק מדודה: – – – ק"מ/ליטר
- מהירות מרבית מדודה: 148 קמ"ש
- אבזור: נעילת פרונט חשמלית, בלם חניה, תא מטען גדול תחת המושב, מכיל קסדה מלאה ויש עוד הרבה מקום, פתיחה חשמלית לפתח המטען האחורי ולמושב
בקצרה
ה-MP3 השני להגיע לארץ אחרי ה-250. מבוסס על האיקסאבו 400 וחולק איתו את יחידת ההנעה ואת עיצוב הזנב. המנוע קצת עצל בתנועה צפופה ובעיר הביצועים דומים לקטנועי ה-250. פחות חלק ונעים מאשר מנוע ה-250, אבל מחוץ לעיר, בעליות ובהרכבה יש יתרון גדול להספק המנוע. כמו בדגמי האיקסאבו – מושב אחורי קטן ובעייתיות בהתקנת ארגז בגלל פתח תא המטען האחורי. יתרונות בטיחותיים בבלימה, באחיזה, ובפניות – כמו כל שאר קטנועי התל"ג.
ה-MP3 400 נבחן במגזין פול גז במבחן ארוך טווח לאורך יותר משלושים אלף ק"מ, והפגין אמינות טובה מאוד וחוסן כללי מרשים.
ב-2014 הוחלף בדור החדש של הסדרה – ה-MP3 500 המשופר משמעותית
מצב השוק
חלש. מחיר יקר של כ-50 אלף שקלים ברכישה מכתיב מחירון משומשים גבוה, למרות ירידת הערך הגדולה. הסחירות בפועל מתבצעת עוד הרבה מתחת למחירון
בעד ונגד
בעד: בטיחות, אמינות, נפח אחסון, יכולת בינעירונית
נגד: כבד, צפוף בהרכבה ובעייתי בהתקנת ארגז בגלל פתח תא המטען מאחור, פחות מרווח ונוח מהמתחרים בקטגוריית הנפח
השאר תגובה