מגזין

ראשי|מגזין
חיפוש קטנוע

בדיקת ביגוד: מעיל קיץ של "ברוש"

מאת: אלי לייבנר ללבוש או לא ללבוש? אין רוכב שלא עמד בפני הדילמה הזו בימי הקיץ החמים והמהבילים. מצד אחד, הרצון לרכוב ממוגן ולהרגיש בטוח ככל האפשר, מצד שני הסבל, בעיקר ברכיבה עירונית, הכרוך בהזעה בתוך המעיל ו"התבשלות" תוך כדי עמידה ברמזורים. יצרני מעילי הרכיבה, שכמובן מודעים לבעיה, מספקים מגוון גדול של מעילי קיץ, לרוב מבד [...]

By | 2017-08-13T23:21:02+00:00 13/08/2017|מגזין|0 תגובות

ארבע נגיעות ריתוך

בשלהי שנת 2015, נוהג נהג משאית כבדה כשלפניו קטנוע. נהג המשאית מביט לרגע אחד הצידה, מחזיר מבטו לכביש, והקטנוע על רוכבו כבר לא על הכביש. נעלמו ואינם. נבהל נהג המשאית ועוצר מיד בצד הדרך. כשגופו רועד מפני הצפוי להתגלות לו, סר הוא מיד אל מתחת למשאית. אין כלום. רץ אל קדמת המשאית לגלות אולי סימני [...]

By | 2017-03-07T10:20:58+00:00 07/03/2017|מגזין|תגובה אחת

בוורלי כאפה

את הבוורלי קנינו לפני כחצי שנה. דגם מוצלח, נידח, עם מחירון נמוך יחסית ושוק שלא סופר אותו. בדיוק כמו שאני אוהב. גם הקטנוע הפרטי שלי - הונדה SH300, מגיע מאותו מקום. באיטליה אגב שניהם בחמישיה הראשונה במכירות. את הבוורלי קנינו לבן שלי. האיקסאבו 250 ששימש אותו בחמש שנים האחרונות סגר קרוב למאה אלף ק"מ והתחיל [...]

By | 2017-06-20T08:49:10+00:00 21/02/2017|מגזין|3 Comments

מקייפ-טאון דרום אפריקה לדאבלין אירלנד – על וספות

מסע גדול ב א מ ת, חוצה מדינות ויבשות, שהתחיל בקייפ-טאון, דרא"פ, ויסתיים באירלנד בדאבלין. מעל שלושים אלף ק"מ, במשך שמונה חודשים, ו-כן! על וספות

By | 2017-06-20T08:49:32+00:00 21/10/2015|מגזין|0 תגובות

ימאהה איקסמקס 400 במבחן (וידאו)

מבחן מפורט לאיקסמקס 400 תוכלו לקרוא כאן צילום וידאו: דימה קונופליוב עריכה: אבי פרידמן סטילס: בני דויטש

By | 2017-07-23T07:40:07+00:00 23/07/2015|מגזין|סגור לתגובות על ימאהה איקסמקס 400 במבחן (וידאו)

קוואדרו 350D במבחן דרכים

התל"ג שומר על רוב היתרונות של הדו"ג הרגיל, ממזער את הנטייה הטבעית של שני גלגלים ליפול בבלימה או בהטיה. ומציע עוד בונוסים בצורת כושר בלימה משופר, ספיגה נקודתית טובה יותר של מהמורות וחלוקת משקל טובה יותר. הנישה תפסה חזק

By | 2017-07-23T07:39:02+00:00 22/07/2015|מגזין|סגור לתגובות על קוואדרו 350D במבחן דרכים

ימאהה טימקס 530 מול הונדה אינטגרה במבחן השוואתי

יש לנו כאן שני קטנועים שמתנהגים יותר טוב מכל קטנוע אחר, ויותר טוב גם מלא מעט אופנועים. אם עד היום הטימקס היה בודד בצמרת, היום ברור שיש לו כבר מתחרה רציני

By | 2017-07-23T07:38:38+00:00 17/07/2015|מגזין|סגור לתגובות על ימאהה טימקס 530 מול הונדה אינטגרה במבחן השוואתי

קטנועי 250 – סקירת שוק

צילום: בני דויטש בוחנים נוספים: אלי לייבנר, דורית נבו, הילה פנלון, זהר לוקסנבורג, מוניק אורבי, נמרוד ארמן הקטנועים של קטגוריית הביניים הם אולי הכולבויניקים המושלמים. אלה כלי רכב זולים שנותנים פתרון מצוין של תחבורה עירונית אישית, יחד עם יכולת בינעירונית לא מבוטלת. בעבר הלא רחוק מילאו את המשבצת הזו קטנועי ה-250, אבל בשוק האירופאי, שהוא [...]

By | 2017-07-23T07:40:50+00:00 14/07/2015|מגזין|סגור לתגובות על קטנועי 250 – סקירת שוק

פיג'ו מטרופוליס 400 – מבחן דרכים

הנסיון האחרון של פיג'ו לשמור על עדכניות הוא קטנוע תלת-גלגלי בשם מטרופוליס, שנועד לתת תשובה ולהתחרות בתלתים של פיאג'ו

By | 2017-07-23T07:39:47+00:00 12/07/2015|מגזין|סגור לתגובות על פיג'ו מטרופוליס 400 – מבחן דרכים

הונדה SW T600 מול סוזוקי בורגמן 650EXEC – מבחן השוואתי מ-2011

שני קטנועי הקצה של סוזוקי והונדה שולטים בקטגוריית קטנוע-על-תיורי. מזה כעשור הם מציעים פחות או יותר את אותה חבילה מוכרת, כל אחד מהם עם האג'נדה שלו ועם הפרשנות שלו למושג 'קטנוע-על'

By | 2017-07-23T07:37:51+00:00 07/07/2015|מגזין|סגור לתגובות על הונדה SW T600 מול סוזוקי בורגמן 650EXEC – מבחן השוואתי מ-2011

טעון שיפור

הרוכב הטיפוסי תמיד רוצה לשנות, לשפר ולהתאים את הכלי עליו הוא רוכב לצרכים, לגחמות ולאישיות שלו. זה יכול להיות קטנוע רגיל שבעליו חייב, אבל פשוט חייב, לזנק ראשון ברמזור או...

By | 2017-07-23T07:40:29+00:00 05/07/2015|מגזין|סגור לתגובות על טעון שיפור

קיוואיי סילבר בלייד 250 – מבחן דרכים

צילום: בני דויטש "הסינים באים" – תריצו את צמד המילים האלה בגוגל ותקבלו איזה מאה-אלף תוצאות. בכל מה שקשור בדו-גלגלי זה עדיין לא קורה, אבל "עדיין" זו מילת המפתח בתהליך שהתוצאה שלו די צפויה. בינתיים מסקרן לעקוב אחרי התהליך, ולראות האם אכן ועד כמה - מתקיים גרף של שיפור בתוצרת הדו-גלגלית הסינית. המותג KEEWAY שיובא [...]

By | 2017-07-23T07:37:28+00:00 24/07/2014|מגזין|סגור לתגובות על קיוואיי סילבר בלייד 250 – מבחן דרכים

ימאהה טימקס 530 בהשקה מקומית (וידאו)

קיצור תולדות הטימקס רבולוציה ב-2001 חל מהפך בעולם הדו-גלגלי. ימאהה שחררו לשוק את הטימקס 500 הראשון ופרצו את הגבול שבין עולם הקטנועים לעולם האופנועים. הטימקס שבר את הכלים והציג מכונה שלקחה את הטוב משני העולמות. פרקטיות ושימושיות של קטנוע עם ביצועים והתנהגות כביש של אופנוע. עד אז, כדי להנות משני העולמות האלה היית צריך להחזיק [...]

By | 2017-07-23T07:37:06+00:00 23/07/2014|מגזין|סגור לתגובות על ימאהה טימקס 530 בהשקה מקומית (וידאו)

הונדה אינטגרה NC700D במבחן דרכים (2012)

מעניין גם איך האינטגרציה הזו תצלח את מבחן הזמן. ובעיקר, האם האינטגרה יישאר בודד בנישה משל עצמו, או שמא נולד כאן חלוץ שיהפוך למיתוס

By | 2017-07-23T07:35:23+00:00 17/07/2014|מגזין|סגור לתגובות על הונדה אינטגרה NC700D במבחן דרכים (2012)

יד שנייה – סאן-יאנג ג'וימקס 250

סאן-יאנג הטייוואני הוא יצרן קטן בקנה מידה גלובלי, אבל אצלנו, כמו ביקום המקביל – הוא היצרן המוביל בשוק הקטנועים; תופעה שמזכירה לנו את הסובארו DL של שנות השמונים ואת מזדה 323 של שנות התשעים

By | 2017-07-23T07:35:03+00:00 09/07/2014|מגזין|תגובה אחת

ניפוניה מירו 125 במבחן (2013)

ב-2006 החליטו האחים גורגוליס שצריך להחזיר עטרה ליושנה ולשוב להיות יצרנים. במטה החברה באתונה נעשו התכנון והעיצוב של הקטנועים, ואילו הייצור - בשנחאי שבסין

By | 2017-07-23T07:34:41+00:00 09/07/2014|מגזין|סגור לתגובות על ניפוניה מירו 125 במבחן (2013)

ניפוניה בריו 125 במבחן דרכים

היתרון הגדול של קטנוע מסוגו של הבריו הוא במחיר הזול בקנייה, ובתחזוקה הפשוטה והזולה. הוא יכול להיות פתרון יעיל וזול למשרדי שליחויות שצריכים כלי עירוני עמיד עם תחזוקה זולה וצריכת דלק נמוכה

By | 2017-07-23T07:34:21+00:00 09/07/2014|מגזין|סגור לתגובות על ניפוניה בריו 125 במבחן דרכים

הונדה SH125 – מבחן דרכים מ-2013

הקטנועים עשו לאופנועים כיפה אדומה. הם נולדו ככלי תקציב פשוטים ונחותים, עם סבל מאחור וסלסלה מלפנים, והנה תוך עשור הם בלעו את הסבתא ונתנו ביס גדול גם לזאב

By | 2017-07-23T07:34:00+00:00 07/07/2014|מגזין|סגור לתגובות על הונדה SH125 – מבחן דרכים מ-2013

יוסאנג ביבר 125 – מבחן דרכים

יוסאנג ביבר 125 הוא קטנוע פשוט ולא מתיימר, מיועד לתעבורה עירונית בסיסית ולעבודות שליחויות למיניהן, ואת הייעוד הזה הוא ימלא בצורה יעילה מאוד ובעלויות זולות

By | 2017-07-23T07:36:03+00:00 04/07/2014|מגזין|סגור לתגובות על יוסאנג ביבר 125 – מבחן דרכים

סאן-יאנג 'קומביז' דיוק 125 במבחן וידאו

By | 2017-07-23T07:35:42+00:00 04/07/2014|מגזין|סגור לתגובות על סאן-יאנג 'קומביז' דיוק 125 במבחן וידאו

מיצו רוכב על ימאהה טימקס 530

פעם היה לי T-Max. בחיי. רגע, חכו, זה לא נעצר פה. לא רק שהיה לי T-Max, אלא אפילו שניים. שככה יהיה לי טוב. אבל חכו, אני יכול להסביר. זה לא מה שאתם חושבים

By | 2017-07-23T07:36:25+00:00 04/07/2014|מגזין|סגור לתגובות על מיצו רוכב על ימאהה טימקס 530

הונדה פורצה 250 – רכיבת התרשמות מ-2008

הוא לבן, הוא שמן, הוא נוח, הוא יקר (מדי) לא צריך מפתח, ויש גם הפתעה: מנוע חדש. חזק, מגיב, סוחב, מהיר. כבר לא פולניה יותר, אבל אריסטוקרטית באבו-אבוהה.

By | 2017-07-23T07:33:39+00:00 30/07/2013|מגזין|סגור לתגובות על הונדה פורצה 250 – רכיבת התרשמות מ-2008

אין עוד מלבדו? טימקס 500 מול GP800

כס המלכות של הטימקס אמנם הזדעזע, אבל הוא נשאר לשבת עליו בזכות ובכבוד. הטימקס הוא קטנוע מושלם. ה-GP לא.

By | 2017-07-23T07:33:17+00:00 20/07/2013|מגזין|2 Comments

קטנועי 125 הזולים ביותר – במבחן השוואתי (וידאו)

 צילום: בני דויטש | 31/10/2013 12:00 בוחנים נוספים: דורית נבו, אלי לייבנר, ינוקא השוק הדו-גלגלי בנוי בצורת פירמידה שאת הבסיס שלה ממלאים קטנועי ה-125 עם כמחצית מכמות המכירות הכללית. בקטגוריית הנפח הזו יש מגוון גדול מאוד של כלים, כשאת טבלת המכירות מובילים קימקו מובי וסאן-יאנג ג'וירייד שעולים כ-14 ו-17 אלף שקל בהתאמה. מעליהם יש את קטנועי ה-125 פרמיום [...]

By | 2017-07-23T07:32:33+00:00 15/07/2013|מגזין|סגור לתגובות על קטנועי 125 הזולים ביותר – במבחן השוואתי (וידאו)

קטנועי 125 במבחן השוואתי מ-2011 – מעמד הביניים (וידאו)

בתוך המגוון הגדול של דגמים ומחירים - מתחנו קו משווה של תג מחיר, 14,000 ש"ח פלוס-מינוס - ובחרנו שישה קטנועים שמהווים לדעתנו מדגם מייצג למעמד הביניים של קבוצת ה-A2 הגדולה

By | 2017-07-23T07:32:56+00:00 14/07/2013|מגזין|סגור לתגובות על קטנועי 125 במבחן השוואתי מ-2011 – מעמד הביניים (וידאו)

ב.מ.וו C600 ספורט ו-C650GT במבחן

צילום: אסף רחמים בוחנים נוספים: אייל פרדר, אביעד אברהמי בסוף שנות ה-90 החליטו בב.מ.וו להיכנס לשוק הקטנועים, או יותר נכון – להמציא אותו מחדש. היה להם חזון של קטנוע בטיחותי שיעטוף את הרוכב עם חגורות בטיחות ויגן על ראשו עם גג. אולי הם הקדימו את זמנם והרעיון הזה עוד יחזור אלינו בעתיד, אבל התוצאה בשטח [...]

By | 2017-07-23T07:29:23+00:00 14/07/2012|מגזין|סגור לתגובות על ב.מ.וו C600 ספורט ו-C650GT במבחן

קימקו דאונטאון 300 – סיכום מבחן מ-2009

הדאונטאון הוא ה-'300' הראשון שאנחנו פוגשים שלא מתמקם קצת מעל ביצועי ה-250 הרגילים – הוא כבר מתחכך בסביבה של ה-400-ים

By | 2017-07-23T07:29:00+00:00 13/07/2012|מגזין|סגור לתגובות על קימקו דאונטאון 300 – סיכום מבחן מ-2009

חמש שנים למועדון הווספה הישראלי (2012) וידאו

By | 2017-06-20T08:49:46+00:00 11/07/2012|מגזין|0 תגובות

ימאהה מג'סטי 400 – מבחן דרכים (2011)

המג'סטי של ימאהה היה מראשוני קטגוריית קטנועי המנהלים. יצאנו לבדוק אם מהדורתו העדכנית לא מביישת את המורשת שהנחילו קודמיו (פורסם בדו"גרי ב-2011)

By | 2017-07-23T07:28:16+00:00 30/07/2011|מגזין|סגור לתגובות על ימאהה מג'סטי 400 – מבחן דרכים (2011)

יומן מסע – 1600 ק"מ, 24 שעות, 125 סמ"ק (מ-YNET)

אי אפשר באמת לנסוע עם קטנוע 125 סמ"ק לחרמון – זה קשה מדי. אי אפשר לנסוע עם 125 סמ"ק לאילת – זה רחוק מדי. משפטים כאלה ודומים להם אני שומע, מזה זמן, באופן תדיר מפי רוכבי קטנועי 125 סמ"ק

By | 2017-07-23T07:27:52+00:00 20/07/2011|מגזין|סגור לתגובות על יומן מסע – 1600 ק"מ, 24 שעות, 125 סמ"ק (מ-YNET)

הונדה ויזן 110 – במבחן דרכים

צילום: מערכת דוגרי הונדה, ענק הדו"ג העולמי, מיוצג בשוק המקומי שלנו בצורה מינורית בהשוואה לשווקים זרים. למעשה, לאורך כ-15 שנות יבוא קטנועים לארץ, היה להונדה להיט מכירות אמיתי אחד ויחיד. מדובר ב-CH250 שהגיע לכאן בין השנים 1996-2000 וכבר אז הוא נחשב מיושן למדי. בשוק הנשלט ללא עוררין על ידי המותגים הטייוואנים, הענק היפני מוצא עצמו [...]

By | 2017-07-23T07:28:37+00:00 09/07/2011|מגזין|סגור לתגובות על הונדה ויזן 110 – במבחן דרכים

סאן יאנג ג'וירייד 125/200 (2011)

סדרת הג'וירייד של סאן יאנג מיובאת לארץ החל מ-2002 עם דגם ה-150. שנתיים לאחר מכן יובא במקביל דגם ה-"200" עם מנוע בנפח 172 סמ"ק ו-1.5 כ"ס יותר. בשנת 2007, עם החלת הרפורמה בדרגות רשיון הנהיגה, הצטרף לחגיגה דגם ה-125 שתפס את מקומו של ה-150. מרגע שנחת הג'וירייד הראשון בארץ, היה ברור שיש בו משהו שכאילו [...]

By | 2017-07-23T07:27:31+00:00 08/07/2011|מגזין|סגור לתגובות על סאן יאנג ג'וירייד 125/200 (2011)