Project Description
נתונים טכניים
- מנוע: 249 סמ"ק (2 שסתומים עד 2009, מנוע חדש עם 4 שסתומים בדגמי 2009-10)
- הספק: 19 כ"ס (22 כ"ס בדגמי 2009-10)
- משקל: 187 ק"ג
- גלגלים: קדמי – "13, אחורי – "12 ("13 מאחור בדגם החדש)
- בלמים: קדמי – דיסק, אחורי – דיסק, מערכת בלימה משולבת
- מיכל דלק: 12 ליטר
- צריכת דלק מדודה: 21 ק"מ/ליטר
- מהירות מרבית מדודה: 125 קמ"ש (140 בדגם החדש)
- אבזור: מפתח חכם אלחוטי, לוח מחוונים עשיר במידע, שתי קסדות מלאות תחת המושב ויש עוד מקום ביניהן, פתיחה חשמלית למושב ולתא הכפפות, בלם חניה
בקצרה
הפורצה (פורזה) הוא המחליף של הג'אז 250. הונדה עשתה כאן צעד קדימה מבחינת אבזור, איכות ויוקרתיות שהתבטאה גם במחיר גבוה מאוד כחדש בזמנו, קרוב ואף יותר מקטנועי 400 סמ"ק. הפורצה הוא קטנוע גדול, מרווח ומאובזר, סופר איכותי, והמינוס העיקרי שלו הוא יחידת ההנעה המיושנת והחלשה של דגמי 2006-8, שמקורה בפורסייט ובג'אז.
לקראת סוף 2008 נמכרו דגמי 2009 עם מנוע חדש שמקורו ב-SH300, עם ארבעה שסתומים ותוספת כוח משמעותית. תמחור שערורייתי של כ-50 אלף שקל כחדש הרחיק ממנו את הרוכשים הפוטנציאליים, למרות האיכות והאבזור העשיר, וגרם לבסוף להפסקת היבוא ב-2010.
מצב השוק
מעט קטנועים נמכרו כחדשים, אבל חלק גדול מהם שרד את השנים בזכות האיכות והאמינות. מעט מאוד קטנועי פורצה 250 מוצעים למכירה, ונסחרים בקושי והרבה מתחת למחירון. אמינות טובה ומחיר שוק נמוך מושכים רוכשים שמחפשים מציאות, אבל לא משקיעים בתחזוקה – נקודה קריטית שיש לקחת בחשבון כשמחפשים כלי משומש. כלי שמור ומטופל שלא החליף הרבה ידיים יכול עדיין לתת תמורה מצויינת, ומציאה אמיתית יכול להיות אחד הקטנועים מהדגם החדש של סוף 2008 עד 2010, כמובן אם הוא שמור ובמחיר אטרקטיבי.
ניתן להבדיל בין הדגם החדש לישן ב-2008 בה התחלף הדגם, על פי גלגל "13 מאחור לעומת "12 בישן, ולפי ההכנה לרמקולים בדש-בורד של הדגם החדש.
בעד ונגד
בעד: 250 איכותי, מרווח, מאובזר ויוקרתי, במחיר נוח מאוד כמשומש. דגמי 2009-10 עם מנוע חזק ומתקדם
נגד: סחירות חלשה, היצע נמוך, מנועים חלשים עד 2008
השאר תגובה