Project Description
נתונים טכניים
- מנוע: 125 סמ"ק, קירור אויר + שמן
- הספק: 9.3 כ"ס
- משקל: 130 ק"ג
- גלגלים: קדמי – "13, אחורי – "13
- בלמים: קדמי – דיסק, אחורי – דיסק
- מיכל דלק: 7 ליטר
- צריכת דלק מדודה: – – – ק"מ/ליטר
- מהירות מרבית מדודה: – – – קמ"ש
- אבזור: תא מטען עמוק אבל לא מכיל קסדה מלאה, תא כפפות ננעל מלפנים, ארגז מעוצב הגיע במקור על חלק מהקטנועים, ננעל עם המפתח המקורי של הקטנוע
בקצרה
נסיון קצר מועד לשווק בארץ קטנועים מעוצבים וזולים יחסית. המיזם הוא של חברה יוונית ותיקה שבעבר גם ייצרה קטנועים, אבל הפעם הייצור נעשה בסין והתבסס על מכלולים מקומיים. העיצוב מקורי בסגנון רטרו, הצבעים מרהיבים ולא שגרתיים, וקטנועי ניפוניה זכו לכינוי 'קומקומים'. מתחת לשמלה המעוצבת הייתה מכניקה סינית פשוטה ולא איכותית, שלא עמדה בדרישות הלקוח הישראלי. גם התכונות הדינמיות לא הבריקו בשום צורה, והמכירות דשדשו עד שהופסק היבוא. כמה עשרות קטנועי ניפוניה נמכרו לחב"ד, נצבעו בצהוב, על הארגז הודבק כובע שטריימל וכיתוב "קטנועי הגאולה". חלקם כבר זכו לגאולה – ומשמשים כמתקן שעשועים נייח בגני ילדים של חב"ד…
מצב השוק
קטנועים בודדים מוצעים למכירה בלוחות. הסחירות חלשה מאוד למרות המחיר הנמוך שעומד על אלפים בודדים של שקלים למעט הכלים השמורים שנותרו, רובם עם מעט מאוד ק"מ. אולי בעתיד יהיה להם ערך אספני? קשה לדעת.
בעד ונגד
בעד: עיצוב מיוחד ושונה, מרווח, מחיר זול, תקווה לערך אספני מתישהו בעתיד
נגד: מנוע מרגיש חלש, עייף ומאומץ, מהלך מצערת ארוך מדי, מרגיש כבד ומסורבל בתנועה עירונית, איכות כללית בינונית
השאר תגובה