Project Description
צילום: בני דויטש
נתונים טכניים
- מנוע: 313 סמ"ק, 4 שסתומים, הזרקת דלק, קירור נוזל (תוצרת AEON טייוואן)
- הספק: 23 כ"ס
- משקל: 200 ק"ג (יבש)
- גלגלים: קדמיים – "14, אחורי – "15
- בלמים: קדמי – שני דיסקים, אחורי – דיסק, בלימה משולבת של שלושת הגלגלים – ברגלית, בנוסף לידיות כידון
- מיכל דלק: 13 ליטר
- צריכת דלק מדודה: 16 ק"מ/ליטר
- מהירות מרבית מדודה: 120 קמ"ש
- אבזור: קסדה מלאה נכנסת תחת המושב ויש עוד מקום לתיק בינוני, פתיחת מושב ומכסה תדלוק מהסוויץ', לדים לאור יום, תא כפפות קטן מלפנים, שני מדי מרחק מתאפסים, בלם חנייה שנועל גם את מנגנון ההטייה
בקצרה
קוואדרו שייכת לסדנת מאראבזה האיטלקית שפיתחה את המתלה הכפול של הפיאג'ו MP3. הפטנט נמכר לפיאג'ו והם פיתחו מנגנון שונה וחברו ל-איאון הטייוואנית שהשתילה את הפרונט כפול הגלגלים על קטנוע ה'אורבן' 350 שלהם. גולת הכותרת של קוואדרו הוא קטנוע ארבע-גלגלי שעדיין לא נכנס לייצור סדרתי, ונקרא 500D .
הקוואדרו 350D הוא כלי ייחודי עם הרבה ניגודים. יש בו חלקים מבריקים כמו הפרונט הכפול, העיצוב המהמם והתנהגות הכביש המצוינת, ומצד שני – מנוע חלשלוש, תמסורת עצלה, מתלה אחורי בינוני ומטה, נוחות גרועה למורכב ועוד כמה ליקויים תכנוניים. הרושם הוא של מוצר בוסרי למדי, שאולי היה יכול לשמש כמודל זמני לפיתוח הפרונט המוצלח, אבל בתור מוצר מוגמר יש לו יותר מדי מינוסים. ניכר כאן הניסיון לחסוך בכל מה שקשור לעלויות הייצור, אבל החיסכון הזה לא עובר אל הלקוח, שנדרש לשלם עליו מחיר גבוה מדי ביחס לתמורה שהוא מקבל. בסיכום: אכזבה.
מצב השוק
הקוואדרו לא שבר את ההגמוניה של ה-MP3 והחדירה שלו לשוק האזרחי כמעט ולא קיימת. ההיצע והביקוש אפסיים. באתר היבואן הקוואדרו כבר לא מופיע, אבל כנראה משתתף עדיין במכרזים. כמה עשרות קטנועי קוואדרו נמכרו למשטרת ישראל, ובעתיד יגיעו כמשומשים לשוק האזרחי, עם מחיר בהתאם.
בעד ונגד
בעד: הקונספט התלת-גלגלי עובד יפה
נגד: כל השאר לא כל כך
מבחנים וקישורים
קוואדרו 350D במבחן דרכים
קוואדרו 500D ארבעה גלגלים – וידאו יצרן
נידלקה נורה של שמן החלפתי שמן המנורה עדיין דולקת איך ומתי היא מתכבה?!