סאן יאנג ג'וירייד 125

מחיר: 15,985 שנתונים: מ-2007

ראשי|Portfolio|סאן יאנג ג'וירייד 125
סאן יאנג ג'וירייד 125 2017-06-20T08:49:52+00:00

Project Description

נתונים טכניים

  • מנוע: 125 סמ"ק, 4 שסתומים, קרבורטור, קירור נוזל
  • הספק: 11.9 כ"ס
  • משקל: 144 ק"ג
  • גלגלים: קדמי – "13, אחורי – "12
  • בלמים: קדמי – דיסק, אחורי – דיסק
  • מיכל דלק: 7.6 ליטר
  • צריכת דלק מדודה: 25 ק"מ/ליטר
  • מהירות מרבית מדודה: 115 קמ"ש (105 GPS)
  • אבזור: קסדה מלאה נכנסת תחת המושב ויש עוד מקום לתיק קטן, מדרס שטוח ורחב במיוחד, שני ווי תלייה, שעון זמן, מד מרחק מתאפס, מד טעינה, משענת גב למורכב, רגלית התנעה לגיבוי

בקצרה

להיט מכירות ישראלי, החליף ב-2007 את דגם ה-150 בעקבות הרפורמה בדרגות רשיון הנהיגה, כשבכל השנתונים נמכר במקביל דגם ה-200 – להיט מכירות גדול בפני עצמו.

יש משהו בג'וירייד שכאילו תפור בדיוק לפי המידות של הלקוח הישראלי. תנוחת הישיבה נמוכה, נוחה ומרווחת, העיצוב הוא בסגנון 'מנהלים', המנוע מרגיש חי וחזק עם מהירות סופית טובה מאוד יחסית לקטגוריה, והשימושיות מצוינת בזכות מדרס שטוח ורחב מאוד, ותא מטען גדול תחת המושב. המחיר זול יחסית למתחרים היפנים והאיטלקים שממותגים כקטנועי פרמיום. האיכות והאמינות שהיו בינוניות בשנים הראשונות של הדגם הולכות ומשתפרות עם השנים, במיוחד מאז יצא דגם ה-EVO המשופר ב-2010, אז גם השתפרה משמעותית התנהגות הכביש בעיקר בזכות המעבר לגלגל "13 מלפנים ("12 בדור הראשון). דגם ה-EVO קיבל גם עיצוב חזית חדש, והוא נראה מודרני ועדכני למרות הוותק הגדול של הדגם.

מצב השוק

שוק חזק מאוד. אלפי ג'ויריידים נמכרו לאורך השנים, ומאות מוצעים מכירה בלוחות. הדגם הישן של לפני 2010 מזדקן מהר, ודורש תחזוקה קפדנית ואינטנסיבית, עם רגישויות במנוע ובמערכת הקירור, ונסחרים כיום במחירים מאוד זולים. דגם ה-EVO מ-2010 מומלץ יותר, ומבוקש מאוד כמשומש. רוב המוסכים מכירים היטב את הג'וירייד, ויש שפע של חלקים מקוריים, תחליפיים ומשומשים מפירוקים.
נקודה חשובה לקחת בחשבון ברכישה של ג'וירייד חדש או משומש – זהו הקטנוע הנגנב ביותר בארץ (יחד עם הג'וימקס נגנבים קרוב לאלפיים(!) קטנועים בשנה), עקב שילוב של דרישה גדולה לחלפים ונגישות קלה לצמת החשמל בנקודה קריטית שמאפשרת התנעה ללא מפתח.

בעד ונגד

בעד: חזק, מרווח, שימושי, נפוץ וסחיר
נגד: גניב מאוד, בסיס מיושן, יקר יחסית כמשומש לעומת מתחרים עדיפים עם ירידת ערך גדולה יותר

תמונות נוספות

Share

2 תגובות

  1. א 04/08/2017 בתוך 17:07- השב

    דווקא גוי רייד לא כזה גניב, לחבר יש אותו והוא אצלו מעל לשנה ואף פעם לא נגנב. הוא רק קושר עם שרשרת

    • בועז בר 07/08/2017 בתוך 09:49- השב

      אז יש לו מזל לחבר שלך (זה עם הג'וירייד, לא זה עם הפידל…), ובטח גם השרשרת עוזרת.
      לפי נתוני חברות הביטוח – קטנועי סאן יאנג, בעיקר ג'וירייד וג'וימקס, הם כלי הרכב הנגנבים ביותר בישראל, כולל מכוניות!
      אחריהם קטנועי קימקו, אח"כ טויוטה קורולה וסיטרואן ברלינגו.

השאר תגובה לבטל