Project Description
נתונים טכניים
- מנוע: 582 סמ"ק, 2 צילינדרים מקבילים, 8 שסתומים, קירור נוזל, הזרקת דלק
- הספק: 50.5 כ"ס
- משקל: 250 ק"ג
- גלגלים: קדמי – "14, אחורי – "13
- בלמים: קדמי – דיסק בודד, אחורי – דיסק, מערכת בלימה משולבת, ABS אופציונלי מ-2006, סטנדרט מ-2011
- מיכל דלק: 16 ליטר
- צריכת דלק מדודה: 16.2 ק"מ/ליטר
- מהירות מרבית מדודה: 178 קמ"ש (168 GPS)
- אבזור: תא מטען ענק מכיל שתי קסדות מלאות ויש עוד מקום ביניהן, סבל מקורי, שני תאי כפפות, לוח מחוונים עשיר ומפורט כולל חיווי צריכת דלק, בלם חניה
בקצרה
המגה סקוטר הגדול של הונדה נולד ב-2002 לתוך הקטגוריה שייסד הטימקס של ימאהה, והצליח להציע שילוב של ממדים גדולים וכושר תיור מצוין יחד עם פרקטיות עירונית טובה מאוד. יוצר ללא שינוי עד 2011 כשב-2006 נוספה אופציה ל-ABS שהפכה לסטנדרט בדגם המשופר שהוצג ב-2011 ונקרא מאז SW-T600. במסגרת השדרוג קיבל הסילברווינג הוותיק עיצוב מודרני יותר וגם שיפורים מכניים שהפכו אותו לחסכוני יותר, ואת המנוע לחלק יותר.
השימושיות מעולה, הביצועים מצויינים, אבל התנהגות הכביש לוקה בחסר עם נדנודים ברכיבה לוחצת. התנהגות הכביש לא השתפרה בדגם החדש, והיא תוצאה של מבנה חצי קטנועי וחצי אופנועי בניגוד למתחרים בקטגוריה שמציעים מבנה אופנועי כמעט מלא מתחת לפלסטיקה. המנוע שתול בשלדה, אבל העברת הכוח לגלגל נעשית על ידי רצועת הווריאטור ומלפנים יש מזלג קטנועי בעל משולש היגוי יחיד.
איכות החלקים וההרכבה גבוהה (למעט פלסטיקת החזית בדגמים המוקדמים), האמינות המכנית נחשבת כמעט בולט-פרוף, והסילברים הגדולים חוצים בקלות את רף המאה-אלף ק"מ וגם הרבה יותר מזה.
מצב השוק
השוק חלש כמו של רוב קטנועי העל היקרים, והסחירות נמוכה בעשרות אחוזים מתחת למחירון. לדגם הישן יש צריכת דלק גבוהה יחסית, נקודה ששופרה בדגם החדש מ-2011, אבל אין מה לצפות יותר מדי בתחום הזה. התחזוקה פשוטה יחסית, והאמינות המופלגת מוסיפה לידידותיות הכלכלית של הדגם כשההוצאות הן בעיקר על טיפולים ובלאי שוטף של חלקים מתכלים כמו צמיגים, בלמים וכו'.
הדגם הישן נסחר בזול ויכול עדיין לתת תמורה מצויינת, בתנאי כמובן שלא הוזנח בצורה פושעת. הדגם החדש מומלץ יותר, וגם כאן אפשר למצוא מציאות של כלים שמורים במצב מצוין במחיר של קטנוע 250-300 חדש.
בעד ונגד
בעד: ביצועים, איכות, נוחות, אמינות, שימושיות גם בעיר, מחיר זול כמשומש
נגד: התנהגות כביש לא ברמה של המתחרים המובילים, סחירות חלשה
השאר תגובה