Project Description
נתונים טכניים
- מנוע: 638 סמ"ק, 2 צילינדרים מקבילים שוכב בקדמת השלדה, 8 שסתומים, קירור נוזל, הזרקת דלק
- תמסורת: ECVT – וריאטור בתפעול חשמלי ממוחשב, מצב POWER, רגיל, וידני, מצמד דיסקיות אוטומטי, העברת כוח לגלגל על ידי שורת גלגלי שיניים בתוך הזרוע האחורית
- הספק: 55 כ"ס
- משקל: 277 ק"ג
- גלגלים: קדמי – "15, אחורי – "14
- בלמים: קדמי – דיסק כפול, אחורי – דיסק, ABS בדגמי האקזקיוטיב EXEC
- מיכל דלק: 15 ליטר
- צריכת דלק מדודה: 17 ק"מ/ליטר
- מהירות מרבית מדודה: 180 קמ"ש
- אבזור: תא מטען גדול תחת המושב, מכיל שתי קסדות מלאות, פתיחה מהסוויץ', 3 תאי כפפות מלפנים, משענת גב מתכווננת, משקף חשמלי, ובדגמי האקזקיוטיב גם חימום מושב וידיות, מראות מתקפלות חשמלית, ו-ABS
בקצרה
קטנוע העל הוותיק של סוזוקי, נולד ב-2002, הגיע לארץ ב-2003 ונמכר ברציפות מאז. להבדיל מהטימקס הספורטיבי והסילברווניג הכולבויניק – הבורגמן הוא יאכטת תיור גדולה ומפנקת עם אופי מיוחד וקהל מעריצים מושבע. מנוע חזק, תמסורת מיוחדת, מושב רחב ומפנק, תא מטען ענק, והתנהגות כביש טובה בזכות מבנה אופנועי מתחת לפלסטיקה.
הבורגמן הגדול לא עבר שינויים דרסטיים לאורך השנים, אבל קיבל עדכונים שונים כמעט כל שנה, כשהמשמעותי ביותר היה בדגם שהגיע אלינו בתחילת 2014 – עם לוח מחוונים חדש, 'מתיחת פנים' עיצובית, ועוד שיפורים רבים בתמסורת ובמנוע.
האמינות מצויינת, הטיפולים השוטפים לא יקרים מדי, ותמסורת ה-ECVT אינה דורשת תחזוקה שוטפת, אבל כשהבלאי מצטבר אחרי עשרות אלפי ק"מ צריך להחליף את כל יחידת הגיר בעלות די יקרה.
קרוזר קטנועי ייחודי עם מועדון גדול ופעיל שנתמך על ידי היבואן.
מצב השוק
השוק חלש והסחירות הרבה מתחת למחירון. מאות בורגמנים נמכרו לאורך השנים, יש היצע של כמה עשרות כלים בלוחות המשומשים ובסוכנויות, ועוד כמות לא קטנה במחלקת הטרייד-אין של היבואן, בעיקר של חברי המועדון שמחליפים מדי כמה שנים את הבורגמן שלהם באחד חדש. בגלל מורכבות הכלי, ובשיתוף המועדון והיבואן – חלק גדול מהבורגמנים מטופלים במוסך המרכזי של היבואן.
בעד ונגד
בעד: קרוזר קטנועי ייחודי ומפנק, מחיר אטרקטיבי כמשומש, מועדון רוכבים גדול ופעיל
נגד: קצת מסורבל לשימוש עירוני צפוף, מחיר יקר להחלפת תמסורת כשצריך
השאר תגובה