לאחר הגידול במכירות כלים דו-גלגליים ב-2016, מצפה הענף לגידול נוסף ואף מואץ ב-2017. אמנם האופנועים צברו אחוזי צמיחה גדולים יותר, אבל גם בקטנועים ניכרת התעוררות מרשימה. השנה יגיעו לארץ לא פחות משמונה דגמים חדשים, ועוד כמה ותיקים שעברו שדרוג משמעותי.
יצרן | דגם | חדש/משודרג | הערות | מחיר מעוגל כולל אגרות רישוי |
תאריך הגעה |
הונדה | X-ADV | דגם חדש | 750 סמ"ק | משוער: 70,000 | לא נמסר |
הונדה | ויז'ן | שדרוג דגם קיים | 110 סמ"ק | משוער: 14,000 | לא נמסר |
ימאהה | איקסמקס 300 | דגם חדש | 300 סמ"ק | 36,000 | 4/2017 |
ימאהה | דילייט | שדרוג דגם קיים | 110 סמ"ק | 14,400 | 5/2017 |
ימאהה | טימקס | שדרוג דגם קיים | בסיסי – 530 ספורט – SX תיור – DX |
84,000 88,000 93,000 |
4/2017 |
ימאהה | טריסיטי 155 | דגם חדש | 155 סמ"ק | 25,000 | 5/2017 |
סאן יאנג | קרוזסים | דגם חדש | 300 סמ"ק | משוער: 32,000 | 5/2017 |
סאן יאנג | ג'ט 14 | דגם חדש | 125 סמ"ק | 14,900 | 3/2017 |
סאן יאנג | ג'וירייד | שדרוג דגם קיים | 125 סמ"ק 200 סמ"ק |
18,800 22,000 |
לא נמסר |
פיאג'ו | מדלי | דגם חדש | 125 סמ"ק | 20,000 | לא נמסר |
פיאג'ו | בוורלי 350 | דגם חדש בארץ שדרוג דגם קיים |
350 סמ"ק | 35,000 | לא נמסר |
קימקו | AK550 | דגם חדש | 550 סמ"ק | משוער: 60,000 | לא נמסר |
עם ה-X-ADV המציאה הונדה קטגוריה קטנועית חדשה – אדוונצ'ר/ קרוסאובר סטייל. המנוע והגיר הרובוטי מגיעים מהאינטגרה ואופנועי ה-NC, המתלים ארוכי מהלך ואמורים לספק יכולת שטח מסויימת, תא האחסון מכיל קסדה מלאה, והחבילה מיועדת לשימוש עירוני עם אפשרות לשיוט בינעירוני מהיר ונוח גם בזוג. ה-X-ADV המסקרן יגיע ארצה במהלך השנה.
מחיר עדיין לא נמסר, אבל ניתן לשער שיהיה בסביבות ה-70 אלף שקלים.
הונדה ויז'ן 110
הויז'ן הקטן קיבל מקצה שיפורים מקיף שכולל מושב מרווח יותר, מנוע נקי וחסכוני יותר מבעבר, גלגל "16 קדמי במקום "14, מערכת עצור-סע, ותא מטען שמכיל קסדה שלמה ונפתח בלחיצת כפתור לעומת מפתח בדופן בדגם היוצא.
מחיר ומועד הגעה לארץ עדיין לא נמסרו.
הדור האחרון של הטימקס עבר מתיחת מותג לשלושה דגמים רשמיים שנבדלים בעיקר באבזור ובמחיר, וקיבל מקצה שיפורים מקיף שכולל שלדה חדשה, משקל מופחת, ועיצוב נקי יותר, אבל עדיין טימקסי למהדרין שאי אפשר לטעות בו. הטימקס נותר כשהיה – קטנוע על קומפקטי, ספורטיבי, ומושחז יותר מאי פעם, ומן הסתם ימשיך להוביל את הקטגוריה העליונה של קטנועי העל בהפרש אדיר מהמתחרים.
הטימקס 530 מגיע עם ABS ובקרת אחיזה, מצערת חשמלית, התנעה ללא מפתח, נעילת ג'ק אמצע ועוד.
לדגם ה-SX הספורטיבי יש בנוסף – בורר מצבי מנוע D-Mode, בלוטות' למחשב מנוע, וגימור ספורטיבי משופר.
לדגם ה-DX התיורי יש בנוסף להנ"ל – בקרת שיוט, מגן רוח חשמלי, בולם אחורי מתכוונן, וחימום ידיות ומושב. הטימקס על שלושת גרסאותיו יגיע לארץ לקראת חודש אפריל.
מחירים: טימקס 530 82,985 (84,029 "על הכביש")
טימקס SX 86,985 (88,029 "על הכביש")
טימקס DX 91,985 (93,029 "על הכביש")
האיקסמקס 300 (292 סמ"ק 27.6 כ"ס) הוא קטנוע כל חדש שמחליף את דגם ה-250 הוותיק. המנוע בנוי בטכנולוגיית ה- Blue Core של ימאהה – חזק, חסכוני ונקי בהתאם לתקנות יורו-4, ABS ובקרת אחיזה קיימות כסטנדרט, העיצוב ספורט-אלגנט ברוח הטימקס, ההתנעה נעשית ללא מפתח, ותחת המושב נכנסות שתי קסדות מלאות. העיצוב הספורטיבי נתמך על ידי שלדה חדשה עם מזלג קדמי כפול משולשים. הגעה לארץ מתוכננת לחודש אפריל.
מחיר: 34,985 לפני אגרות רישוי (36,029 "על הכביש")
הדילייט הקטן נשאר מיני רטרו, אבל למעשה תוכנן מחדש. העיצוב שונה מעט מהדגם הקודם, המשקל ירד ל-99 ק"ג בזכות שלדה חדשה וגם המנוע חדש עם טכנולוגיית ה- Blue Core של ימאהה ואמור להיות חסכוני יותר מבעבר. ה"ניו דילייט" אמור להגיע לארץ בחודש מאי.
מחיר: 13,485 לפני אגרות רישוי (14,388 "על הכביש")
התל"ג הקומפקט של ימאהה מקבל שדרוג מקיף וגרסת 155 סמ"ק עם מנוע שהוצג במקור ב-NMAX עם תזמון שסתומים משתנה. השלדה חדשה, מרווח הרגליים הוגדל, ותחת המושב נכנסת קסדה מלאה. השדרוג משותף גם לדגם ה-125, כשעם הנפח המוגדל תהיה לטריסיטי 155 יכולת בינעירונית טובה יותר משל האח הקטן. הגעה לארץ מתוכננת לחודש מאי.
מחיר: 23,985 (25,029 "על הכביש")
קטנוע הביניים החדש של סאן יאנג שאמור לתפוס את מקומו של הג'וימקס המזדקן. העיצוב ספורטיבי ומודרני ומזכיר את האיקסמקס של ימאהה. המנוע מגיע מהג'וימקס 300 (278 סמ"ק ו-29 כ"ס), יש ABS כסטנדרט, המשקף מתכוונן, ותחת המושב נכנסות שתי קסדות מלאות. הקרוז-סים (ככה לדעתנו נכון להגות את השם הבעייתי הזה) יגיע לארץ בסביבות חודש מאי.
מחיר: עדיין לא נקבע, אך אמור להיות מעט מעל הג'וימקס 300, כלומר קצת מעל 30 אלף שקלים.
הג'ט 14 הוא קטנוע עירוני חדש שמצטרף לקטגוריה שייסד ה-PCX של הונדה, ונמצאים בה כבר ימאהה NMAX ופיאג'ו מדלי החדש (וגם דיאלים סטיזר). מנוע ה-125 מוזרק, נקי וחסכוני, תחת המושב יש מקום לקסדה מלאה, והגלגלים הם בקוטר "14. מערכת הבלימה משולבת, העיצוב בסגנון ספורטיבי, והוא אמור להגיע לארץ בחודש מרץ.
מחיר: 13,985 לפני אגרות רישוי (14,888 "על הכביש")
סאן יאנג ג'וירייד ABS 200 וג'וירייד 125i
הקטנוע הוותיק והפופולרי מקבל עדכונים ל-2017. השדרוג מתבטא בנגיעות עיצוביות קלות, במבנה המושב, ובנפח תא המטען שמכיל שתי קסדות מלאות. המנועים חדשים לטענת היבואן, כשה-125 מקבל הזרקת דלק וה-'200' הוא כעת בנפח 175.3 סמ"ק עם 17.7 כ"ס וגם חסכוני יותר ממנוע ה- 172 של דור הקודם. בתחום הבטיחותי מקבל ה-125 מערכת בלימה משולבת, וה-200 החדש מצויד ב-ABS. במקביל מתייקר גם המחיר בכ-2000 שקלים.
מחירים: 17,885 ל-125, 20,985 לדגם ה-200 ( 18,788 ל-125, ו- 22,029 ל-200 "על הכביש")
עוד קטנוע מסקרן הוא הבוורלי 350 החדש – טורינג-ספורט-אלגנט עם גלגלים גדולים. מנוע ה-350 (330 סמ"ק, 33 כ"ס – קומפקטי כמו 250 וחזק כמו 400) מגיע אלינו לראשונה עם הבוורלי, אבל הוצג באיטליה כבר ב-2012 ב-X10 ובדור הראשון של הבוורלי 350. לארץ הם לא יובאו מטעמי מחיר ומטעמי ביטוח החובה שהמדרגות המיושנות שלו נותנות יתרון לכלים המיושנים בנפח 250 סמ"ק. עוד מחסום שהבוורלי החדש יצטרך לשבור בשוק השמרן שלנו, הוא חוסר החיבה המופגן כלפי קטנועים גדולי גלגלים, אבל נראה שבהחלט יש לו את הכלים לעשות את זה. מערכות ABS ובקרת אחיזה מגיעות כסטנדרט.
מחיר – 33,906 (34,950 כולל אגרת רישוי – "על הכביש").
המדלי שייך לדור החדש של הקטנועים העירוניים, ומצטרף ל-PCX של הונדה ול-NMAX של ימאהה. כלי עירוני אופנתי ואיכותי בעל ממדים קטנים, התנהגות כביש טובה בזכות גלגלים גדולים יחסית, חסכוני בדלק ועומד בתקנות האחרונות של זיהום אויר ורעש, וכולל ABS כסטנדרט. העיצוב אלגנטי ומוקפד ברוח הבוורלי, עם קוים קלאסיים רכים וזורמים.
מחיר: 19,047 (19,950 כולל אגרות רישוי "על הכביש")
קטנוע העל הכל-חדש של קימקו מציג את הפרשנות הטייוואנית לטימקס, ולפחות על הנייר בנוי בדיוק באותו הסגנון. ה"טימקו" החדש יגיע לארץ במהלך השנה.
מחיר עדיין לא נקבע, אבל להערכתנו יעמוד על כ-60 אלף שקלים.
השאר תגובה