חדש מימאהה – איקסמקס 300

ימאהה מציגה לראשונה את המחליף של האיקסמקס 250 הוותיק

ראשי|פוסטים|דף ראשי, חדשות|חדש מימאהה – איקסמקס 300
By | 2017-06-20T08:49:17+00:00 20/10/2016|דף ראשי, חדשות|0 תגובות

צילומים: יצרן

האיקסמקס 250 של ימאהה הוא אולי קטנוע רבע-הליטר האחרון שעדיין מיוצר על ידי יצרן גדול. הוא איתנו מ-2005, עבר מספר שדרוגים ועדכונים במשך השנים, מכר מעל 130 אלף יחידות, ולמרות הבסיס המכני המיושן נחשב לקטנוע פרמיום איכותי ומוצלח. השבוע חשפה ימאהה את המחליף שלו – האיקסמקס 300.2017_yam_xmax300_eu_mdnom1_stu_002_03

המנוע החדש בנפח 292 סמ"ק עם הספק מוצהר של 27.6 כ"ס, בנוי בטכנולוגיה שנקראת בימאהה Blue Core,  מתוכנן למקסימום ביצועים ומינימום של צריכת דלק ופליטת מזהמים, ולעמידה בתקני יורו4 שייכנסו לתוקף בתחילת 2017. השלדה חדשה לגמרי גם היא, כשמלפנים ראש ההיגוי אוחז את המזלג על ידי שני משולשים כמו בטימקס ובאופנועים, לעומת משולש יחיד המקובל ברוב המוחלט של הקטנועים. מאחור נשמר המבנה הקטנועי המקובל של יחידת מנוע-תמסורת-זרוע-גלגל וזוג בולמים. המשקל עומד על 179 ק"ג 'רטוב', מיכל הדלק מכיל 13 ליטר, ותא המטען מספיק גדול בכדי להכיל שתי קסדות מלאות, ומספיק רחב בכדי לאחסן לפ-טופ.

25

העיצוב – אי אפשר לטעות, קרוב יותר מתמיד לזה של הטימקס, כולל תאורת לד מלפנים ומאחור. ABS ובקרת אחיזה נמצאים גם הם בתפריט, כמו גם 'מפתח' KeyLess אלחוטי. ישנם שלושה צבעים לבחירה: "אפור ירח", "לבן חלבי" ו"ברונזה שמיימי" – כך לפי הגדרת אנשי השיווק של ימאהה. האיקסמקס 300 יוצג בתערוכת מילאנו שתיפתח ב-10 לנובמבר, והשיווק צפוי לאפריל 2017. מחיר עדיין לא נמסר.

הצגת האיקסמקס 300 מעלה שתי תהיות. בהיבט הישראלי – האם יימשך ייצור האיקסמקס 250 במקביל ל-300, לטובת שווקים מפגרים או בעייתיים, ובהיבט האירופאי – מה יקרה עם האיקסמקס 400, שכעת הוא נחות טכנולוגית עם יחידת ההנעה המיושנת שלו שמקורה במג'סטי. לא נתפלא אם בקרוב יקבל גם ה-400 יחידת הנעה חדשה וחזקה יותר, במקביל למקצה שיפורים מקיף.

29

 

 

Share

השאר תגובה