ימאהה טימקס 530, SX ו-DX
קטנוע העל המיתולוגי של ימאהה מתפצל לשלושה ראשי חץ. כפי שצפינו התרנגולת ששמה טימקס 530 תמשיך להטיל את ביצי הזהב שלה. המנוע נותר כשהיה, אבל מסביב כמעט הכל שופר ושודרג. השלדה חדשה וקלה יותר, המשקל הכולל ירד בתשעה ק"ג, הזרוע האחורית ארוכה יותר, ועוד שינויים רבים שנסקור בכתבה נפרדת. העיצוב של הדגם החדש רגוע יותר מזה של הקודם ומזכיר את הקוים הנקיים של הדורות הראשונים, עדיין כוחני וטימקסי שאי אפשר לטעות בו, אבל פחות מוחצן. לוח המחוונים חדש וצבעוני, ובקרת אחיזה קיימת כסטנדרט – ואנחנו סומכים על חובבי הדריפטים שימצאו את הדרך לנתק אותה…
מתיחת המותג כוללת שני דגמים – SX ו-DX, ממוקדים כספורט ותיור בהתאמה. הבסיס שלהם זהה לדגם ה'נקי' (קשה לקרוא לו בסיסי), והשוני מתבטא באבזור, בצביעות ובנגיעות עיצוביות קלות.
ה-SX מקבל מערכת D-MODE עם בחירה בין שלושה מצבי ניהול מנוע, GPS אינטגרלי, וחיבור לאפליקציית "My T Max Connect" שמציגה נתוני מנוע ונסיעה על מסך הסמרטפון.
ה-DX מקבל בנוסף פינוקי תיור כמו חימום ידיות ומושב, משקף חשמלי, בקרת שיוט, ומתלה אחורי מתכוונן, והוא יהיה הדגם היקר בסדרה. השיווק באירופה מתוכנן למרץ 2017, ובהמשך יגיע הטימקס על שלושת גרסאותיו לארץ.
הונדה X-ADV
קטנוע האדוונצ'ר החדש של הונדה הוא אולי הכלי הכי מסקרן השנה. הוא הוצג כקונספט במילנו בשנה שעברה, וכמוצר מוגמר השנה. ה-X-ADV מצטרף לסדרת ה-NC (ניו קונספט) שכוללת את האינטגרה ושני אופנועים, ומקבל מהם את השלדה, את המנוע, ואת תמסורת ה-DCT. המתלים חדשים ומתכווננים בשני הצדדים, כשהזרוע האחורית חדשה גם היא ונושאת גלגל "15, ומלפנים מזלג הפוך ארוך מהלך במונחים קטנועיים וגלגל "17. שני הגלגלים עם 'שפיצים' לחיזוק אוריינטציית השטח, הגחון גבוה וממוגן, מגיני ידיים בסגנון האפריקה טווין, והעיצוב כולו אומר אדוונצ'ר עירוני ואופנתי. בהחלט משהו חדש ומסקרן.
מאפיינים עיקריים: משקל 238 ק"ג, מנוע טווין מקבילי שמספק כ-54 כ"ס בסל"ד נמוך ומכוייל לחסכון בדלק. התמסורת היא הגיר האוטומטי-רובוטי כפול המצמדים המוכר מהאינטגרה, עם בחירה בין שלושה מצבים ואפשרות לתפעול ידני על ידי מתגים. תחת המושב תא מטען שיכול להכיל קסדה מלאה, המשקף מתכוונן לחמישה מצבים, ABS כמובן, ותאורה על ידי פנסי לד.
סוזוקי בורגמן 400
הבורגמן 400 היה הקטנוע הראשון ששבר את תקרת ה-250 סמ"ק של עולם הקטנועים עד 1998. מתחרים רבים קמו מיד אחריו, כולל ה-650 מבית – והשאירו אותו בצל. הוא עבר כמה שדרוגים במהלך 18 שנות הדגם ונחשב מוצלח ואיכותי, אבל התדמית שלו נותרה של קטנוע שמרני ועצל.
במילנו הציגה סוזוקי את הבורגמן 400 החדש. הדבר הראשון שבולט לעין הוא העיצוב שעשה דיאטה לקווים העגלגלים של הדגם הישן, ומציג גזרה חטובה ועיצוב מודרני. הגלגל הקדמי צמח לקוטר "15 ("14 בדגם הישן), הבולם האחורי היחיד שופר, המושב קיבל ריפוד חדש ומשענת מתכווננת, וחלל המטען שמתחתיו הצטמצם מעט בהשוואה לדור הקודם, ומכיל קסדה מלאה אחת וקסדת ¾ לעומת שתי קסדות מלאות קודם לכן. מחיר הדיאטה.
מנוע ה-399 הותיק קיבל מקצה שיפורים וזריקת מרץ קטנה שיחד עם התמסורת המשופרת תהפוך את הבורגמן לזריז ומגיב יותר בתנועה עירונית צפופה, היכן שהדגם הקודם הרגיש עצל במיוחד. לוח המחוונים חדש ומפורט, מערכת הבלימה נותרה כשהייתה, עם ABS ובלם חנייה.
סאן יאנג CruiSym 300
את הקרוּסים 300 (שם בעייתי להגייה) הציגה סאן יאנג בתערוכת אינטרמוט שהתקיימה לפני כחודש בגרמניה. הקטנוע החדש מוגדר כ-GT ספורט, משתמש ביחידת ההנעה של הג'וימקס 300 עם 29 כ"ס, ומעוצב עם עודף קוים חדים כפי שאוהבים הטייוואנים, ועם יותר מכמה קריצות לעיצוב של ימאהה איקסמקס. הגלגלים הם "14 מלפנים ו-"13 מאחור ו-ABS מגיע כסטנדרט. מרווח הרגליים גדול, המושב נראה מרווח מאוד, תחתיו יש תא מטען שמכיל שתי קסדות, ומלפנים שני תאי אחסון קטנים. תאורת לדים למעט הפנסים הראשיים, המאותתים משולבים במראות, וצג דיגיטלי צבעוני במרכז לוח המחוונים. הקרוסים יהיה מעט יקר יותר מהג'וימקס 300, ותחילת השיווק צפויה לאמצע 2017.
ימאהה איקסמקס 300
קטנוע הביניים של ימאהה משתדרג לנפח 300 סמ"ק, מקבל שלדה חדשה ועיצוב קרוב יותר לטימקס. עוד פרטים בסקירה נפרדת.
קימקו AK550
קימקו מפציצה עם קטנוע על חדש ומרשים, אבל ממש לא מקורי. בכדי להתחרות בטימקס – לא נעים להגיד אבל אי אפשר להתעלם – בנתה קימקו… טימקס משלה. טוב שלא קראו לו טימקו או K-MAX. הטימקס המקורי דילג צעד קטן קדימה עם הדגם החדש, ובעזרת הדיאטה שוקל 2 ק"ג פחות מהקימקו החדש (7 ק"ג יותר בדגם הקודם של הטימקס). בכדי לדעת האם אכן הצליחה קימקו ליישר קו עם הטימקס נצטרך לחכות לתחילת השיווק בארץ במהלך 2017. עוד פרטים בסקירה נפרדת.
סאן יאנג ג'ט 14
הג'ט 14 הוא קטנוע עירוני וחדש שמיועד להתחרות בעירוניים המובילים של העידן החדש – הונדה PCX וימאהה NMAX. לג'ט 14 ממדים קטנים, גלגלי "14, מדרס שטוח עם וו תלייה, מקום לקסדה מלאה תחת המושב, ותאורת לד למעט פנס ראשי. העיצוב מודרני והמנוע בנפח 125 סמ"ק מוזרק ומספק 11 כ"ס ועומד בתקנות יורו-4. לפי מקורות אחדים יוצע הג'ט בשתי גרסאות – זולה עם קירור אויר ובלם תוף אחורי, ויקרה יותר עם קירור נוזל ובלם דיסק גם מאחור.
הונדה ויז'ן NSC110
הקטנוע הבסיסי בליין הקטנועים המודרניים של הונדה. הייצור הועבר לפני מספר שנים מסין לאיטליה, וכעת מקבל מקצה שיפורים שמקרב אותו לטעם ולדרישות של הלקוח האירופאי. תנוחת הרכיבה מרווחת יותר, המנוע נקי וחסכוני יותר ומותאם ליורו-4, והשינוי הבולט ביותר – גלגל "16 קדמי במקום "14 עד עתה. בנוסף קיבל הויז'ן מערכת עצור-סע שמכבה את המנוע בעצירה, ותא מטען גדול יותר שמכיל קסדה מלאה, ונפתח בלחיצת כפתור לעומת מפתח בדופן בדגם הישן.
וספה חשמלית
פיאג'ו הציגה במילנו את ה" Vespa Elettrica" – קטנוע חשמלי עירוני שיצטרף למשפחת הווספה. לפיאג'ו כבר יש נסיון עם יחידות הנעה חשמליות (יש MP3 היברידי), והיא מצהירה על כוונה להיכנס בצורה רצינית לשוק הקטנועים החשמליים. פרטים טכניים לא נמסרו, רק הצהרה על תחילת ייצור במחצית השנייה של 2017.
עוד וספות מוכרות יותר הוצגו בתערוכה בשלל צבעים, מבססות את המותג בן ה-70 שנה כקטנוע אופנתי ומודרני.
סביר להניח שנתון ההספק נשמר, סוזוקי עדיין לא חשפה נתונים טכניים.
מה שהם כן מסרו זה שהמנוע בדגם החדש מספק יותר מומנט בסל"ד נמוך ובינוני.
השיפורים שקיבל המנוע הוותיק כוללים תיבת אויר גדולה יותר, הזרקת דלק יעילה יותר, פלאג אירידיום, וממיר קטליטי חדש ויעיל יותר,
כך שלמרות העמידה בתקנות יורו-4 (שתכלס חונקות את המנוע) – לא נפגעו הביצועים של הבורגמן,
ותגובות המנוע-תמסורת בתנועה עירונית צפופה אף השתפרו.
לגבי הבורגמן הוא נשאר 33 כ"ס ?