דיאלים דארט NC125

הדארט הוא התאום האפרורי של הארומה החמוד, חולק איתו את המבנה המכני ותג המחיר הנמוך אבל לא את הסטייל

By | 2017-06-20T08:49:09+00:00 04/03/2017|דף ראשי, מבחני דרכים|0 תגובות

לא מזמן בחנו כאן את הקטנוע הזול בישראל – דיאלים ארומה, שעולה 9000 שקלים לפני אגרות רישוי (9900 על הכביש). הארומה מעוצב בקוי וספה עגלגלים ויש לו הרבה חן וסטייל. במקביל לארומה משווק קטנוע זהה מכנית – דארט, שנושא גם תג מחיר זהה, ומיועד להיות קטנוע עבודה עירוני בסיסי וזול.

ארומה – תאום מאוד לא זהה

לא הוד

עשרה קבין של יופי היו על מדפיה של מחלקת העיצוב של דיאלים – את רובם קיבל הארומה, ולדארט לא נשאר הרבה. בעדינות אפשר לומר שקטנוע יפה הוא לא, אבל עיצוב זה באמת לא הקטע שלו, אלא יותר הפרקטיקה. הדארט מאובזר במדרס שטוח, בסבל מקורי גדול, ובפשטות מכנית משתלמת ברכישה ובתחזוקה. הוא מיועד להיות כלי תחבורה עירוני זול ויעיל לרוכבים פרטיים ולמתחילים, או קטנוע משלוחים עבור משתמשים עסקיים. בהקשר הזה מחירו הזול מדגיש את מחיר ביטוח החובה האבסורדי שיעלה בערך כמו הקטנוע עצמו, אם אתם לקוח עסקי שמבטח 'כל נהג'.

על הכביש

כשמתיישבים על הדארט הדבר המוחשי הראשון הוא ממדיו הקטנים. המושב נמוך מאוד (72.5 ס"מ), ותנוחת הישיבה מכווצת למדי אם אתם בגודל ממוצע ומעלה. לנמוכי קומה ולמתחילים זה דווקא יתרון שאפשר להגיע בקלות עם שתי רגליים מלאות לרצפה, ויחד עם המשקל הנמוך הוא לא מאיים בשום צורה, ומשרה בטחון ברכיבה עירונית. בניגוד לארומה שמצויד בבלם תוף אחורי, לדארט יש בלם דיסק גם מאחור, יעיל והגיוני לקטנוע משלוחים שיסחב מן הסתם משקל גבוה מאחור, והבלימה מצוינת בכל אופי שימוש.
המתלים רכים יחסית, סופגים היטב שיבושים עירוניים נפוצים, וניגפים בטריקה על שיבושים אכזריים יותר. לבולם הקדמי יש נטיה קלה לקפצץ על אספלט גלי, תכונה שמוכרת לנו מעוד כלים של היצרן הקוריאני.
המנוע מקורר האויר עושה עבודה טובה בסך הכל, התמסורת יעילה, והביצועים צנועים כמקובל בקטנועים בסיסיים. כשיורדים לכביש מהיר הדארט מגיע די מהר ל-90 קמ"ש, ועם קצת רוח גבית וישורת ארוכה אפשר להביא את המחוג ל-100 קמ"ש מקסימליים שמתורגמים על ה-GPS ל-87 קמ"ש אמיתיים. ניתן לכסות איתו קטעים בינעירוניים קצרים אבל לא הרבה יותר מזה.
היציבות טובה גם במהירות המקסימלית, והביצועים העירוניים סבירים בהחלט אם כי יש קטנועים מקבילים זריזים יותר בזינוקי רמזור. ההיגוי זריז מאוד, ויחד עם הממדים הקטנים והמשקל הנמוך הדארט מתמרן בפקקים הצפופים בקלילות רבה, עובר בין המכוניות לאורך ולרוחב, ומשתחל בכל סדק אפשרי.
המושב נוח למדי, גם בהרכבה, ומה שבעיקר העיק עלי היא הצפיפות של תנוחת הרכיבה. בכמה קטעי כביש מהיר פשוט עברתי לשבת במושב האחורי, אז אפשר למתוח רגליים קדימה ולהתרווח קצת, ועם כפיפה קלה לפנים עדיין להגיע בקלות לכידון…

איפה פינוקי?

הדארט הוא קטנוע בסיסי לגמרי, נטול כל אביזר לא הכרחי, אפילו לא תא כפפות קטן מלפנים. תחת המושב יש מקום שמספיק בדוחק לקסדת ¾, אולי גם לקסדה מלאה קטנה במיוחד, אבל הסבל המקורי מזמין להתקין עליו ארגז גדול שיפתור את הבעיה הזו. המדרס השטוח רחב אבל וו התליה שמעליו קטן מדי ולא כל כך יעיל, כך שהמדרס ישמש בעיקר להנחת משא ארוז ויציב כמו ארגז כלים למשל או שישיית בקבוקי מים.
לוח המחוונים בסיסי גם הוא עם תצוגת מהירות,דלק, ונוריות חיווי בלבד, בצד ימין של הכידון יש מפסק להפעלת ארבעת המאותתים יחדיו, ופתיחת המושב נעשית מהסוויץ'. לטובת המורכב יש רגליות נשלפות יעילות, וכמו ברוב הקטנועים מסוגו יש גם רגלית התנעה לגיבוי. אגב התנעה – לרוב צריך לתת קצת גז בעת הלחיצה על סטרטר בכדי להעיר את המנוע לחיים.
הגימור מרגיש בסדר גמור, ולא חוינו קרקושים גם במעבר על מהמורות גדולות. מיכל הדלק מכיל 5.9 ליטר וצריכת הדלק במבחן עמדה על 28 ק"מ/ליטר.

תכלס

דיאלים דארט הוא קטנוע 125 קטן, בסיסי וזול. הוא מיועד לתת פתרון לתחבורה עירונית אישית וזולה, וגם להתחרות בשוק קטנועי העבודה אותו מוביל קימקו מובי, ומתחרים בו גם סאן יאנג X-PRO וקומביז היעודיים למשלוחים. הביצועים סבירים לגמרי, כך גם הגימור, והנוחות טובה אם אתם לא מגודלי גוף, שאז הוא ירגיש צפוף גם בהשוואה למתחרים הקטנים. אביזרי איכות חיים כמעט ואין, וגם לא ציפינו לזה בסגמנט וברמת המחיר. מה שיש הוא סבל מקורי גדול, מדרס שטוח ורחב, ובלם דיסק אחורי שלא קיים אצל המתחרים וגם לא בארומה התאום. האחריות היא לשלוש שנים, והמחיר עומד כאמור על 9000 שקלים לפני אגרות רישוי.

טכני:

125 סמ"ק, 8.4 כ"ס, קרבורטור, קירור אויר, 2 שסתומים, 106 ק"ג, 5.9 ליטר דלק, גלגל קדמי "12, גלגל אחורי "10, בלם קדמי – דיסק, בלם אחורי – דיסק, גובה מושב 72.5 ס"מ, צריכת דלק: 28 ק"מ/ליטר

Share

השאר תגובה