קיצור תולדות הרפורמה במיסוי כלי רכב דו-גלגליים
אוגוסט 2015: החלטה על ביטול ההבחנה בין קטנועים לאופנועים, והחלת מס קניה בהתאם לנפח והספק.
בנוסף הוחלט על הטבת מס בסך 3000 שקלים לתלת-גלגליים,
ועל הטבת מס של בין 600 ל-1700 שקלים לכלים בעלי ABS, בהתאם לאחוז המס המוטל עליהם.
המשמעות: הוזלה עתידית של קטנועים קטנים, והתייקרות במחירי הקטנועים בעלי נפח של 500 סמ"ק ומעלה.
דצמבר 2015: ועדת הכספים של הכנסת בראשותו של ח"כ משה גפני מאשרת את הרפורמה, ומורה לאוצר ורשות המסים להכין תוך חצי שנה תוכנית להקלה במיסוי על כלים דו-גלגליים קטנים ובינוניים בנפח של עד 300 סמ"ק. ח"כ גפני תוקף את נציגי האוצר וטוען כי ההתייחסות לדו-גלגליים צריכה להיעשות בראייה רחבה, ולקחת בחשבון גם את גורמי ההקלה בגודש התנועה, במצוקת החנייה, ובזיהום האויר. עוד אמר גפני כי מדיניות הממשלה צריכה לעודד שימוש ברכב דו-גלגלי, ולא להיצמד רק לשורות הרווח וההפסד במיסוי.
המשמעות: התייקרות מיידית של כמה אלפי שקלים במחירי הקטנועים הגדולים בנפח של מעל 500 סמ"ק.
הוזלה במחירי הקטנועים התלת-גלגליים בשיעור של 3000 שקלים, והוזלה קטנה במחיר הכלים שמאובזרים ב-ABS.
יוני 2016: שר האוצר משה כחלון חותם על צו זמני לשנה (הוראת שעה) שמפחית את מס הקניה על דו-גלגליים בנפח 125 ועד 14.9 כ"ס (כל הכלים המתאימים לרשיון A2), מ-40% ל-25%.
הפסד הכנסות המדינה ממסים בעקבות המהלך נאמד בכ-10 מיליון שקלים לשנה.
לקראת יוני 2017, מועד תום הוראת השעה, ייבחנו ההשלכות של ההפחתה במיסוי, ויוחלט האם להרחיב את ההקלות גם לקבוצת נפח מנוע גדול יותר. במקביל תיבחן האפשרות למיסוי בהתאם למאפייני זיהום אויר ובטיחות, בדומה לכלי רכב רגילים.
המשמעות: הוזלה מיידית של כאלף שקלים פלוס-מינוס במחירי הקטנועים בנפח 125 סמ"ק.
השאר תגובה