סימן הקריאה שבכותרת לא התגנב לשם סתם. 'סופר-ספורט' ו'ספרינט' הם שמות של דגמי וספה משנות השישים והשבעים. בי אישית עורר השם 'סופר-ספורט' חיוך, כי אי שם בשנות השמונים המוקדמות הייתה לי אחת כזו. מודל 68' – יד אחרונה. אפילו היו לה מדבקות של פסים שחורים על צבע השמן הלבן בו היא הייתה צבועה, בצורה דומה לפסים שראינו היום על הווספה סופר-ספורט 300 החדשה בהשקה.
יש כמה קוי דמיון בין הסופר ספורט והספרינט החדשות לווספות של פעם. הגוף עשוי פח כבוש ולא צינור לבוש פלסטיקה כמו בשאר הקטנועים המודרניים, המתלה הקדמי הוא זרוע חד צדדית כמו פעם, והעיצוב שומר בנאמנות על הקוים העגלגלים שהפכו לקלאסיים עם השנים, ויותר מזה – כל קטנוע רטרו היום משתמש באותה שפה עיצובית שהמציאה הווספה לפני שבעים ואחת שנים.
מתחת למעטפת לעומת זאת, יש מכלולים מודרניים מהשורה הראשונה, איכות ייצור גבוהה, וסטייל – הרבה מאוד סטייל. אבל זה לא ממש חדש. וספות מודרניות מלוות אותנו כבר לא מעט שנים, במגוון דגמים שמתחדשים ומתעדכנים כל הזמן. שתי כלות ההשקה הן השלב הנוכחי באבולוציה הזו, מיישרות קו עם תקנות יורו-4, מוסיפות אלקטרוניקה בטיחותית עדכנית כמו ABS ובקרת אחיזה, משפרות את ההתנהגות הדינמית, ונושאות מיתוג חדש – גברי וספורטיבי.
וספה GTS סופר ספורט 300 ABS-ASR – 32,900₪ (על הכביש)
ה-GTS קיימת כבר כעשור, ונמכרה אצלנו בנפחי 250 ו-300 סמ"ק, כשדגם ה-250 ממשיך עדיין להימכר. הסופר-ספורט 300 החדשה משתמשת באותו מנוע קוואזר ותיק (278 סמ"ק, 22 כ"ס) שנמצא בעוד דגמים של פיאג'ו. המנוע עבר עדכון ושיפור לטובת עמידה בתקנות יורו-4, המתלה הקדמי שופר, ונוספו כאמור ABS ו-ASR, כך מכנים בפיאג'ו את מערכת בקרת האחיזה שלהם שמונעת את סחרור הגלגל האחורי תחת כוח במעבר על תשתית חלקלקה. תא המטען תחת המושב גדל ומסוגל להכיל קסדה מלאה, ונוספו מדבקות 'ספורטיביות' לחיזוק המיתוג והסטייל. ה'סופר ספורט' תיובא לארץ בצבעי שחור או לבן בלבד, וגם זה מטעמי מיתוג גבריים כי לווספה המודרנית יש תדמית נשית מסויימת. המחיר לא זול בכלל, אבל גם לא חריג בקטגוריה. בתוספת מחיר של כאלפיים ש"ח ניתן יהיה לקבל את מערכת ה-PMP שמקשרת על ידי בלוטות' בין מחשב המנוע לסמרטפון, ונמצאת גם בדגמים נוספים של קונצרן פיאג'ו.
וספה ספרינט 125 ABS – 21,900₪ (על הכביש)
ה'ספרינט' ממשיכה את קו המיתוג הגברי עם צבעי שחור ולבן בלבד, ותחליף אצלנו את הפרימוורה הנשית והעדינה יותר. המנוע הוא מסדרת ה-i-Get (125 סמ"ק, 10.6 כ"ס), חסכוני ושקט, עם שלושה שסתומים, מוזרק ומקורר אויר. הגלגלים הם בקוטר "12, ויחד עם השלדה המחוזקת מיועדים לתמוך בהתנהגות כביש טובה יותר. לבלם הדיסק הקדמי יש ABS, ומאחור נמצא בלם תוף. הספרינט גדולה יותר מהפרימוורה, ובחו"ל היא מחליפה את הווספה S שלא הגיעה ארצה. תג המחיר של 22 אלף ש'ח ממצב את הספרינט בין קטנועי ה-125 היקרים.
אני מחפש ויסבה עם סירה האם יש דבר קזה בארץ ושיהיה במצב תקין לנסיעות ארוכות
כל כך התאמצו למנוע מנשים לקנות את זה – אין צבעים, אין ג'ק צד…. אז זה מה שאמור לגרום לגברים כן לקנות את זה? ברצינות?
זה צעצוע קטן וחמוד, נראה גברי באותה רמה של מיו ורוד.