צילום: בני דויטש
קטנועי ה-SH של הונדה הם להיטי מכירות באירופה כבר שנים. גלגלי ה-"16 נותנים לקטנוע יציבות וכושר ספיגת מהמורות טובים יותר מאשר קטנוע קטן גלגלים, והקומבינציה כולה מצליחה לספק גם חדוות רכיבה מסויימת – דבר די נדיר כשמדובר בקטנוע. האבולוציה שעברה הסדרה הזו במשך השנים הייתה מזערית, מה שרק יכול להעיד על המוצלחות שלה. יחד עם זאת דרישות השוק משתנות עם השנים וגם דינוזאורים נכחדים בסופו של עידן. ה-SH עדיין רחוק מלהיכחד, אבל נצר מודרני יותר שלו כבר נמצא איתנו כמה חודשים. ה'Mode' לקח מה-SH את הקונספט והלוּק, אבל למעשה הוא קטנוע אחר. קטן, מעודן, ואופנתי יותר.
יש מצב
Mode פירושו 'מצב', 'דרך', 'סגנון', 'אופנה' – ולשם כיוונה הונדה עם הדגם הזה. אם דגמי ה-SH המקוריים היו פרקטיים ולא מתחנפים, ה- Mode כבר מתייפייף ומתאפר לפני היציאה לרחוב. הממדים והמשקל שלו קטנים יותר, העיצוב מוקפד ונאה, ותא המטען שלו גדול יותר בגלל המעבר לגלגל אחורי קטן יותר במידה "14. הגימור מעולה, כך גם איכות החלקים וההרכבה, ולעובדה שה- Mode מיוצר בוויאטנאם אין שום משמעות למעט האפשרות להוזיל כך את מחירו. ה-SH הקטן מרגיש הונדה לכל דבר, ובזמן הרכיבה יש הרגשה כאילו יצקו את כל הקטנוע כיחידה אחת.
יש מצבר
המנוע מקורר המים בנפח 125 נלקח מדגם ה-PCX, ולמרות ההספק הנמוך יותר בשני כ"ס מה-SH 'פול-סייז' (11 מול 13), הביצועים העירוניים מצויינים ולא נחותים ממנו. תורם לכך המשקל הקל, אבל לא פחות מכך גם התמסורת המצויינת והמנוע הנמרץ. נמרץ, אבל גם שקט וחסכוני. מערכת 'עצור וסע' מדוממת את המנוע אחרי שלוש שניות של עמידה בסרק, ומתניעה אותו עם משיכת המצערת. ההתנעה מיידית ונטולת הצליל האופייני של סטרטר חשמלי, פשוט בגלל שביחידת ההנעה הזו האלטרנטור משמש גם כסטרטר. מי שהפיצ'ר הזה מטריד אותו או חושש לאורך חיי המצבר, יכול לבטל את פעולת המערכת בלחיצת כפתור. צריכת הדלק במבחן הייתה חסכונית למדי, ועמדה על קרוב ל-34 ק"מ לליטר, למרות שרוב הזמן המצערת הייתה פתוחה לרווחה.
יש מצב רוח
המתלים תומכים היטב את הקטנוע, עם רכות התחלתית שמרגישה מצוין על כביש סלול היטב, והופכים לקשיחים יותר ככל שהתשתית מאתגרת יותר. תנוחת הישיבה טובה ונוחה, אבל הריפוד המושב קשיח מאוד וממש לא מפנק. התפעול קליל ואינטואיטיבי ברגע שמתרגלים לסידור ההפוך של מתגי האיתות והצופר, כמו בשאר דגמי הדור החדש של הונדה. לוח המחוונים בסיסי עם נתוני מהירות ודלק שמוצגים אנלוגית ונוחים לקריאה, ובצג הדיגיטלי הקטן אפשר למצוא גם שני מדי מרחק מתאפסים ושעון. ההיגוי זריז מאוד, יחד עם רגש ופידבק מצוין לגבי מה שקורה בין הגלגל הקדמי לכביש, בזכות הגלגל הקדמי הגדול. ה- Mode הוא קטנוע עירוני במהותו, וככל שמרחב התנועה בו הוא נע צפוף יותר – כך מורגש גם האופי העירוני המצוין שלו. מאידך – ניתן גם לעשות גיחות קצרות לכביש מהיר, שם המנוע מספיק חזק בשביל להראות כ-110 קמ"ש על מד המהירות, ומספק כושר תנועה סביר.
תכלס
אם משוים את ה- Mode ל-SH ה'רגיל', אז רואים שינמוך בתחום הדינמי. המנוע חלש יותר, הבלימה פחות עוצמתית בגלל התוף האחורי, והיגוי פחות חד ומדויק בגלל הממדים הקטנים והגלגל האחורי הקטן יותר. מצד שני יש ל- Mode כמה יתרונות שמתבטאים בתא מטען גדול יותר, עיצוב מצודד ואופנתי, מושב נמוך יותר וממדים קטנים שהופכים אותו לאטרקטיבי עבור רוכבים ורוכבות מתחילים ו/או קטני קומה. לא פחות חשובים הם תג המחיר (17,800₪ 'על הכביש') הנמוך בכארבעת אלפים שקלים מה-SH125, וצריכת הדלק העדיפה בכעשרים אחוזים. בשורה התחתונה הSH Mode הוא קטנוע עירוני שעומד בפני עצמו. בתור שכזה הוא מציע חבילה עירונית ידידותית, אופנתית, חסכונית ומהנה לרכיבה, במחיר הוגן.
השאר תגובה