קימקו G-דינק 250 במבחן ארוך טווח – חודשים תשיעי ועשירי

"צירופי מקרים הם הדרך של אלהים להישאר אנונימי" - אני נזכר בפתגם העלום כשאני מגלה שהג'ידינק שוב נפח את האוויר מאותו גלגל אחורי חסר מזל, ולא – זה לא אותו הפנצ'ר מאתמול אלא אחד חדש

ראשי|פוסטים|מבחני דרכים|קימקו G-דינק 250 במבחן ארוך טווח – חודשים תשיעי ועשירי
By | 2017-06-20T08:49:33+00:00 17/10/2015|מבחני דרכים|0 תגובות

 צילום: בני דויטש

הכל בגלל מסמרים. קטנים.

בסוף יום עבודה אני מרגיש שהג'ידינק מתקשה בנסיעה ומתנדנד בפניות. עצירה בתחנת דלק והתחברות למשאבת האוויר מגלה שבגלגל האחורי יש פחות מעשרה PSI. מנפח ל-32 ובוחן את הצמיג האחורי. "הצמיג שלנו שהפך למרובע; שכח שהוא עגול", יש איזה שיר כזה, לא? חישוב מהיר מעלה שהמישלין החביב התגלגל כבר מעל 17 אלף ק"מ, הסוליה נשחקה ובינה לבין דופן הצמיג נוצרה מדרגה. גם הגורם לפנצ'ר מתגלה: מסמר קטן שניצל את חולשת הצמיג וחדר דרכו. האוויר בורח בקצב די מהיר, לכן נשלף המסמר ובמקומו נתחבת 'תולעת' חירום. למחרת בבוקר מתייצב הג'ידינק במוסך וזוכה לצמיג אחורי חדש, זהה לקודם – מישלין פאוור פיור 2CT. השיפור מורגש מיד, וכושר הפנייה של הג'ידינק חוזר לקדמותו.

למחרת בערב, ברכיבה מהירה בנתיבי איילון, הג'ידינק מתחיל פתאום לנדנד את הפרונט בצורה לא סימפטית. לזכותו ייאמר שלמרות הנדנודים המפחידים עדיין הקטנוע נשאר בשליטה ואיפשר לעצור בשוליים. הצמיג הקדמי נראה תקין ומלא אוויר, אבל מספיק מבט קצר אל הצמיג האחורי בכדי להבין שהצמיג החדש מאתמול אימץ לחיקו מסמר די גדול שגרם לאוויר לברוח. באסה. חישוב מהיר מעלה שגרר יעלה יותר מצמיג חדש, לכן נתחבת תולעת ושני בלוני CO2 ממלאים את הצמיג ומאפשרים להגיע הביתה על הגלגלים. למחרת במוסך מפורק הגלגל ופטריה תקנית מחליפה את התולעת.

"צירופי מקרים הם הדרך של אלהים להישאר אנונימי", אני נזכר בפתגם העלום למחרת בבוקר כשאני מגלה שהג'ידינק שוב נפח את האוויר מאותו גלגל אחורי חסר מזל, ולא – זה לא אותו הפנצ'ר מאתמול אלא אחד חדש דנדש! הפעם אני טורח לפרק את הגלגל בעצמי, ולוקח אותו לפנצ'ריה הקרובה. מה ההסתברות לפנצ'ר שלישי בתוך ארבעה ימים? מאה אחוז במקרה שלנו. עוד מסמר! הצמיג החדש והאומלל הזה זוכה לתיקון שני בתוך שלושה ימים. האם מישהו מנסה לרמוז לנו משהו?  כי אם כן אנחנו קשי הבנה וצריכים רמז נוסף, וזה ממש לא מאחר להגיע.

הכל בגלל חיישן. קטן.

בחודש השביעי למבחן חווינו תקלה שהתבטאה בסל"ד סרק שנשאר גבוה ולא יורד. אז הוחלף חיישן החום והתקלה נעלמה, אבל החודש היא חזרה וקמה לתחייה כעוף החול, ושוב – כמו אז, במקביל לפנצ'ר בצמיג חדש…

בהתחלה זה היה קורה פעם בכמה ימים למשך זמן קצר ואחר כך נעלם. עם הזמן עלתה תכיפות התקלה, ופעמיים בזמן עמידה ממושכת ברמזור אדום בצהרי יום חם – גם נדלקה נורת החום בלוח המחוונים ואילצה כיבוי מנוע מיידי. התקלה עצמה נראית פשוטה. בעצירה המנוע לא מוריד סל"ד אלא מנסה 'לדחוף' קדימה. מעבר לסכנת ההתחממות במצב כזה, גם קשה להתניע את הקטנוע עד שהוא לא מתקרר, וגם סנדלי הסחיבה של המצמד הצנטריפוגלי סובלים כי הם מתחככים נון-סטופ בפעמון. הבעיה היא שקשה לשים את האצבע על התקלה כשאני מגיע למוסך, פשוט כי יש לה אופי חמקמק. היא באה והולכת מתי שבא לה, ובמוסך כבר מרכלים שאולי יש אצלי בראש איזושהי תקלה, כי במוסך הג'ידינק האדום עושה פרצוף תמים ועובד כמו שצריך.

שלוש פעמים נכנסתי איתו למוסך, וכל פעם עבר הקטנוע סדרת בדיקות שהעלו כי הכל תקין, והסיפור התחיל להיות מייאש. שעות של המתנה במוסך עם ד"ר ג'ידינק התקין כביכול, וברחוב הוא משחק איתי במיסטר הייד – מאלץ אותי מדי פעם לכבות מנוע, לדחוף ביד לצד הדרך ולשבת לידו עד שהוא מתקרר קצת ומואיל לחזור לתפקוד רגיל. בנסיעות ארוכות לא הייתה שום בעיה, כולל ת"א-חיפה במהירות גבוהה, והסיפור הזה קורה רק במצב שהקטנוע עומד עם מנוע פועל. אבל לא לעולם חוסן, ובפעם האחרונה שהתקלה הרימה ראש היינו קרובים למוסך, ואז תפסנו אותה ב'חי'. המכונאים בדקו את הקטנוע בזמן שסל"ד הסרק תקוע גבוה והוא על סף התחממות, וכנראה אז נפל אצלם האסימון. חוץ מחיישן החום שכבר הוחלף ובדיקת מנוע הצעדים שאחראי על הפעולה בסרק, הוחלף הפעם גם יוניט החום ברדיאטור, ונראה היה כי בזה הקיץ הקץ על התקלה המעצבנת הזו. אנחנו כבר למודי נסיון בשלב הזה וביקשנו שלא לקבל את הקטנוע בחזרה עד שיהיו בטוחים שאכן טופל הגורם האמיתי לבעיה. הג'ידינק האדום הוצמד לאחד המכונאים למשך מספר ימים, קיבל חותמת כשירות, וחזר אלינו.

אחרית דבר

נכון להיום, עם תום החודש העשירי למבחן, ואלפיים ק"מ אחרי תיקון התקלה – הכל תקין, ובמעקב אחרי צריכת הדלק אפילו נרשם שיפור קטן. הג'ידינק חזר לעבודה מאומצת בשליחויות, המנוע מרגיש חזק וסוחב, לא אוכל גרם שמן גם ברכיבות ארוכות ומהירות, ובתחושה שלנו – דווקא בגלל אותו שימוש אינטנסיבי התגלתה התקלה הזו. אצל משתמש פרטי שנוסע בית – עבודה כל יום, היא הייתה יכולה להישאר סמויה למשך המון זמן. אם היינו צריכים הוכחה לאפקטיביות של המבחן ארוך הטווח הזה, והצדקה לצורה המאומצת בה הוא נערך, הרי שלדעתנו קיבלנו אותה כאן בגדול.

אישית – אני שמח שהתקלה התגלתה בתזמון הזה שמאפשר לנו עוד כמה אלפי ק"מ אחריה בכדי להיווכח שהיא חלפה מבלי להשאיר נזקים. את קו המטרה שהגדרנו בתחילת המבחן – 30 אלף ק"מ, כבר עברנו, ובחודש הבא נשתדל לצבור עוד כמה אלפי ק"מ בשאיפה למחוק סופית את הטראומה. בחודש האחרון יחליף הג'ידינק מספר משתמשים, שיוכלו להעיד עליו אחרי שעבר שנה שהיא כמו שנתיים-שלוש בשימוש רגיל. לקראת סיום החודש האחרון נעלה את קטנוע המבחן על הליפט, נפרק את האמ'אמא שלו, ונדווח בצורה שקופה על המצב והבלאי המכני שמתחת לפלסטיקה. קיץ נעים!

סטטיסטיקה

  • קילומטראז' מצטבר – 33,025 ק"מ
  • ק"מ בחודשיים אחרונים – 5,668 ק"מ
  • צריכת דלק ממוצעת לפני התיקון – 22.8 ק"מ/ל'
  • צריכת דלק ממוצעת אחרי התיקון – 24.5 ק"מ/ל'
  • צמיג אחורי חדש – 480 ש"ח
  • תיקון תקר (מוסך) – 130 ש"ח
  • תיקון תקר (פירוק עצמי) – 40 ש"ח
  • רפידות בלם קדמי – 302 ש"ח
  • החלפת נורה ראשית -71 ש"ח
  • החלפת יוניט חום מנוע – 177 ש"ח
  • טיפול 28,000 ק"מ (קטן) –  398 ש"ח
  • טיפול 32,000 ק"מ (בינוני) – 534 ש"ח
[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]
Share

השאר תגובה