פיאג'ו בוורלי 350  –  מבחן דרכים

הדור החדש של הבוורלי הוותיק עם מנוע 350 משווק באירופה מאז 2012, והשנה הגיע אלינו לאחר עדכוני יורו-4

ראשי|פוסטים|דף ראשי, מבחני דרכים|פיאג'ו בוורלי 350  –  מבחן דרכים
By | 2017-06-25T20:45:53+00:00 01/06/2017|דף ראשי, מבחני דרכים|5 Comments

בוורלי מאז ולתמיד

סדרת הבוורלי של פיאג'ו היא אחת הוותיקות של ענק הקטנועים האיטלקי, מאז 2001, וכללה כמעט את כל נפחי המנוע האפשריים, מ-125 עד 500 סמ"ק. באיטליה ובשאר אירופה, שם אוהבים מאוד קטנועים גדולי גלגלים, הבוורלי מכרו מעל רבע מיליון קטנועים לאורך השנים. אצלנו יש לשוק העדפות שונות, והבוורלי מעולם לא היה כאן להיט מכירות. הוא נמכר לאורך השנים באופן סדיר פחות או יותר עד 2012, אז יצא באיטליה דגם ה-350 המתקדם שכלל ABS ובקרת אחיזה, אבל לא הגיע אלינו. הבוורלי האחרון ששווק כאן היה ה-300 (עד 2011), והמכירות שלו דשדשו כי למעשה היו לו את כל האלמנטים הלא רצויים בשוק המקומי שלנו. גלגלים גדולים לא אהודים כאן בלשון המעטה, נפח מעל 250 שמקפיץ את פרמיית הביטוח, והספק זהה למנועי ה-250 של אותו יצרן.

מי ומי בקטגוריה

בשנים האחרונות חלה התקדמות בענף הקטנועים כולו, ויש כבר דגמים רבים בנפח של 300 סמ"ק פלוס-מינוס, עם מערכות בטיחות כמו ABS ובקרת אחיזה לחלקם, וגם המחירים טיפסו למעלה בהתאם לתמורה. עופר-אבניר יבואני פיאג'ו החליטו לשנות את המדיניות ולהחזיר את הבוורלי להיצע המקומי. דגם ה-350 שיצא לשווקי המערב כבר ב-2012 עבר לקראת 2017 התאמה לתקנות יורו-4, ונחת אצלנו עם תג מחיר של 35 אלף שקלים ('על הכביש' כולל אגרות). המתחרים העיקריים שלו בקטגוריה הם ימאהה איקסמקס 300 החדש (כ-36 אלף שקלים), קימקו דאונטאון 350 (כ-32 אלף שקלים), וסאן יאנג קרוז-סים החדש שיגיע בקרוב. המתחרה הישיר שלו באירופה – הונדה SH300i אינו מיובא באופן סדיר אבל מופיע באתר היבואן וניתן להזמנה.

חזק יותר

גולת הכותרת של הבוורלי 350 היא המנוע. הוא הוצג לראשונה ב-2012 ב-X10 שהחליף באירופה את האיקסאבו, והציג מאפיינים חדשים ומתקדמים. עם נפח 330 סמ"ק ומעל 30 כ"ס זה כבר לא 250 שעבר הגדלת נפח קלה, אלא מנוע חדש לגמרי. הממדים והמשקל שלו דומים למנועי ה-250-300, ההספק כמו של מנוע 400, ובקצה התמסורת יש קלאץ' דיסקיות רטוב לטובת פעולה חלקה יותר, במקום פעמון וסנדלי סחיבה כמקובל. אז איך המנוע הזה? – פצצה! עונה על כל הציפיות ממנוע מודרני ומתקדם, עם אופי פעולה נמרץ מאוד. בניגוד למנועי ה-400 המוכרים וה'כבדים', הוא פועל חלק לגמרי למעט קצת רעידות בסרק, עולה לסל"ד גבוה בכל משיכת מצערת, ומספק בקלילות את כל הכוח שלו – ויש לו.

התמסורת עושה עבודה מצויינת. יש לה את האופי החלק והמתמסר שמוכר מדגמי ה-250-300 של פיאג'ו, והיא יודעת לתרגם משיכת מצערת חזקה למעין 'קיק-דאון' ומאפשרת לנצל את מלוא כוח המנוע בכל מצב. הזינוקים בעיר חזקים ומהירים, תאוצות הביניים מצויינות, ובכביש מהיר השיוט חלק לגמרי בסל"ד גבוה ללא תחושה של מאמץ או מנוע 'עסוק' מדי. הבוורלי 350 מושך אחיד וחזק עד 140 קמ"ש, שם מתמתנת המשיכה עד למקסימום של 150 קמ"ש במישור (140 לפי ה-GPS), כשבירידה ארוכה אפשר להגיע למנתק ההצתה ב-160.

ספורט – טורינג

היתרון המסורתי של קטנועי ה-High Wheels בעלי גלגלי ה-"16 נמצא בהתנהגות הכביש ובכושר ספיגת מהמורות עדיפים על קטנוע מקביל עם גלגלים קטנים. ה-350 מפגין את אותה התנהגות כביש מצויינת שמוכרת היטב מדגם ה-300 הישן, אבל במהירויות הגבוהות יותר אליהן הוא מגיע, הוא כבר לא כל כך מבריק ואפילו די מאכזב. במהירות של +140 כל עיקול או שיבוש בכביש מכניס אותו לנדנודים לא סימפטיים שמחייבים סגירת גז והורדת מהירות. במהלך המבחן העליתי את עומס הקפיץ מאחור, וזה שיפר מעט את המצב, אבל עדיין ניכרת הרגישות הלא צפויה הזו. במהירות נמוכה יותר אין זכר לנדנודים, וגם כשלוחצים את הבוורלי ברכיבה תובענית בכבישי הרים מפותלים, הוא מתנהג היטב ואפילו מהנה עם הרבה פידבק בכידון לגבי מה שקורה למטה בין הגלגלים לכביש. הבלמים טובים מאוד, וה-ABS שמגיע כסטנדרט מגדיל את מעטפת הבטיחות ושומר מנעילת גלגלים בבלימה. בנוסף קיימת מערכת ASR שמונעת את סחרור הגלגל האחורי תחת כוח המנוע על תשתית עם אחיזה ירודה – כמו כביש רטוב, סימוני צבע חלקים, חול וכדו'. בקרת האחיזה ניתנת לניתוק על ידי כפתור שנמצא מתחת ללוח המחוונים. הפעולה של שתי מערכות הבטיחות האלה מצויינת, והן לא מתערבות ללא צורך אמיתי.

פינוקיישן

הבוורלי הוא קטנוע קומפקטי ותנוחת הישיבה עליו זקופה. המושב גבוה יחסית ורוכבים מתחת ל-1.70 מ' יתקשו להגיע עם שתי רגליים לרצפה. יש מרחב תנועה מסוים לכפות הרגליים, אבל אין מקום לשלוח אותן לפנים בסגנון קטנועי הכורסה. המושב עצמו רחב ומרווח, עם ריפוד קשיח ומשענת גב קטנה שמקבעת את תנוחת הישיבה. המורכב יושב גבוה יותר והרגליות שלו נשלפות ונוחות. מגן הרוח קרוב וגבוה, ועושה עבודה טובה בהסטת הרוח מגוף הרוכב. את משקף הקסדה צריך כבר לסגור כשעולה המהירות כדי לא לקבל את כל הרוח לפנים. כל הקומבינציה הזו מוצלחת מאוד בסך הכל, וניתן לכסות עם הבוורלי מרחקים בינעירוניים גדולים בנוחות סבירה פלוס.

גם האבזור סביר פלוס. אמנם אין עדיין מפתח חכם אלחוטי, אבל יש שלט רחוק שמגיע כסטנדרט ואיתו ניתן לפתוח את המושב, או לאתר את הקטנוע בחניון עם הבהוב אורות. תחת המושב נכנסת בקלות קסדה מלאה גדולה, ויש עוד מקום לתיק בינוני או ציוד אחר. תא הכפפות הקדמי נפתח בלחיצת המפתח פנימה, והוא מחולק לשני תאים קטנים כשבאחד מהם יש שקע USB לטעינת הסמרטפון. במרכז ה'דלת' יש מגרה קטנה למטבעות או חפצים קטנים. בנוסף נמצא שם מנוף קטן לפתיחה מכנית של המושב במקרה של מצבר גמור. פתח התדלוק נמצא במרכז השדרה, נפתח ידנית על ידי המפתח, ופעולת התדלוק נוחה ונקיה. סבל מקורי קטן משולב בידיות האחיזה של המורכב ויתאים לארגז קטן, ומלפנים יש וו תליה נשלף, יעיל ושימושי לעיגון תיק או שקיות עם קניות.

כלכליסט וסטייליסט

הפלסטיקה איכותית והגימור עושה רושם מצוין. קצת קלקלו את הרושם הזה קירקושים מכיוון התמסורת כשגולשים באיטיות על כביש משובש שמרעיד את הקטנוע. עם קצת גז זה נעלם כך שכנראה מדובר בחופש מובנה בתוך התמסורת, אבל ברמת המחיר הזו צריך להיות קפדן גם בפרטים השוליים לכאורה.

צריכת הדלק במבחן עמדה על 20 ק"מ/ליטר, וזה נתון סביר בהתחשב ברכיבה האגרסיבית בעיר ובמהירות הגבוהה בכבישים המהירים. בשימוש 'אזרחי' נינוח יותר ניתן מן הסתם לשפר את הנתון הזה. היצרן מצהיר על נתון אופטימי של 30 ק"מ/ליטר, ובאתר Fuelly שמרכז נתונים של עשרות כלים פרטיים נרשם ממוצע של כ-24 ק"מ/ליטר. מרווח הטיפולים עומד על 10 אלפים ק"מ, כשטיפול גדול עם החלפת רכיבי התמסורת עולה מעל אלפיים שקלים במוסך היבואן. יחידת ההנעה הזו היא כבר ותיקה בחו"ל כאמור, וניתן מן הסתם למצוא חלפים זולים יותר ביבוא אישי ולמזער את עלות הטיפולים.

העיצוב של הבוורלי מושקע בסטייל איטלקי אלגנטי, מעודן ונעים לעין. יש בו כמה קוי רטרו עדינים שמזוהים עם יצרן הווספה המיתולוגית, ואין בו שום דבר מוחצן ואגרסיבי שיכול לקסום יותר לקהל המידל-איסטי. לטעמי האישי הוא פשוט נראה נהדר. הפנס נע עם הכידון כמו בקטנועים של פעם, ומתחתיו יש לדים לאור יום שתורמים לנראות כמו גם למראה מודרני יותר. גם המאותתים ויחידת התאורה האחורית הם לדים ונראים היטב גם באור יום.

תכלס

הדור החדש של הבוורלי הוותיק עם מנוע 350 משווק באירופה מאז 2012, והשנה הגיע אלינו לאחר עדכוני יורו-4. יחידת ההנעה מעולה עם מנוע חזק ונמרץ שמפיק הרבה כוח בלי הכבדות האופיינית למנועי סינגל גדולים. התמסורת חלקה ומגיבה היטב, והתנהגות הכביש מצויינת עד קרוב למהירות המרבית שם מופיעים נדנודים בעיקולים או על שיבושי סלילה. קטנוע עם יכולות דינמיות גבוהות, שאפשר ליהנות איתו בכבישי הרים מפותלים, לכסות מרחקים בינעירוניים גדולים בנוחות לא רעה בכלל וללא מאמץ ניכר מצד המנוע, להרכיב בנוחות, ובמקביל להסתדר מצוין בתנועה עירונית. הממדים קומפקטיים, צידוד הכידון מצוין, השימושיות טובה עם תא מטען גדול ו-וו תליה יעיל, והבטיחות ברמה גבוהה עם ABS ובקרת אחיזה שמגיעות כסטנדרט. הגימור והאיכות ברמה גבוהה, והעיצוב בסגנון איטלקי מעודן וייחודי. המחיר הוא בין הגבוהים בקטגוריית ה-300 וכך גם התמורה.

טכני: 330 סמ"ק, 30.2 כ"ס, 179 ק"ג, גלגל קדמי – "16, אחורי – "14, מיכל דלק – 12.5 ליטר, בלם קדמי – דיסק יחיד, אחורי – דיסק, ABS, בקרת אחיזה, צריכת דלק מדודה – 20 ק"מ/ליטר, מהירות מרבית מדודה 150 קמ"ש (140 GPS)

 

צ'ק ליסט:

סעיף ציון הערות
מנוע 10 חזק וחלק עם תגובה מצויינת למצערת. מוציא כוח של גדול עם קלילות פעולה של מנוע קטן. המהירות המרבית מכובדת וצריכת הדלק טובה. בקרת אחיזה מובנית במחשב המנוע וניתנת לניתוק בלחיצת כפתור. מרווח הטיפולים – כל 10 אלפים ק"מ קטן/גדול לסירוגין
תמסורת 9 פעולה חלקה וזינוק מיידי כמעט ללא השהיה, תגובה מצויינת בכל מצב עם אפקט 'קיק-דאון'
מתלים 8 קשיחים במידה, עם ספיגה טובה מאוד של מהמורות עירוניות, תומכים היטב ברכיבה בכבישים מפותלים, אבל מכניסים נדנודים בעיקולים ובכביש משובש כשקרובים למהירות המקסימלית.
בלמים 9 הבלימה מצויינת בסך הכל ויש ABS בטיחותי, אבל מאבדים נקודה על תפעול קצת נוקשה של הידיות שגורע גם מהפידבק שמגיע מהגלגל. מהדיסק הקדמי הענק ציפיתי ליותר עוצמה ורגש.
היגוי 8 ההיגוי מצוין גם הוא בסך הכל, עם הרבה רגש ופידבק מהגלגלים לכידון, אבל מאבד נקודות בגלל אותם נדנודים במהירות גבוהה מאוד.
נוחות 8  המושב מעט קשיח והמשענת מקבעת את תנוחת הישיבה הזקופה. מרווח הרגליים טוב, אבל אין אפשרות למתוח אותן לפנים. סביר ומקובל בתצורת הגלגלים הגדולים, ואפשר לגמוא איתו מרחקים גדולים בנוחות סבירה לגמרי.
שימושיות 9 תא מטען גדול שמכיל קסדה מלאה ועוד מקום לתיק בינוני, וו תלייה שימושי ויעיל, וסבל שמתאים לארגז קטן. שימושי ויעיל כקטנוע עירוני, עם יכולת בינעירונית מכובדת גם בהרכבה.
מחוונים ואביזרים 9 לוח מחוונים קצת מיושן זהה לזה של הדור הקודם של הבוורלי 300, אין מד סל"ד, ולא תצוגה של צריכת דלק. צג דיגיטלי עם מדי מרחק מתאפסים, מד טמפ' חיצונית ושעון זמן.
פתיחת המושב חשמלית מהכידון ומהשלט-רחוק שמכיל גם פונקציית איתור. תא כפפות ננעל עם שקע USB לטעינה, מגן רוח מקורי וניתן להסרה בצורה פשוטה למי שלא אוהב את המראה שלו
גימור 9 מרגיש איכותי ומוצק, עם איכות חומרים גבוהה
עיצוב 9 קלאסה איטלקית. ספורט אלגנט מעודן. 4 צבעים לבחירה עם שני צבעי מושב בהתאמה
Share

5 תגובות

  1. זמיר 21/07/2017 בתוך 09:10- השב

    בועז שלום
    האם יש מבחן השוואתי בין הכלים שציינת בכתבה?

    • בועז בר 27/07/2017 בתוך 09:44- השב

      עדיין לא נערך מבחן השואתי.
      אני מקווה שבעתיד זה יתאפשר.

  2. גיל 23/06/2017 בתוך 17:08- השב

    מבחן נהדר לכלי נהדר, אפשר לדעת איפה צולמו התמונות הנהדרות?

    • בועז בר 24/06/2017 בתוך 15:27- השב

      תודה 🙂
      התמונות צולמו בדליית אל כרמל ובזכרון יעקב

  3. יוסי 01/06/2017 בתוך 12:12- השב

    מבחן מעניין

השאר תגובה לבטל