צילום: תומר פדר
את ההונדה X-ADV החדש אי אפשר לתייג לפי ההגדרות המסורתיות והמקובלות של העולם הדו-גלגלי. קטנוע, אופנוע, כביש, דו"ש, אדוונצ'ר, ספורט, תיור – הוא לא בדיוק אף אחד מהם, ובאותה מידה הוא גם כולם יחד. בדרך כלל כשעושים משהו כזה שהוא גם וגם וגם… יש בתוצאה הסופית הרבה מאוד פשרות או מחיר בשמיים. אבל גם את הכלל הזה ה-X-ADV שובר. אם כבר רוצים להגדיר את הקטנוע/אופנוע הזה צריך להמציא הגדרה חדשה, והוא במובהק משהו חדש שעוד לא היה – קטנוע אדוונצ'ר.
הבסיס המכני מגיע מהאינטגרה. מנוע טווין מקבילי בנפח 745 סמ"ק עם הספק של 55 כ"ס ומומנט בריא שדוחף חזק מסל"ד נמוך מאוד. גם תמסורת ה-DCT הייחודית מגיעה מסדרת ה-NC, כאן זהו הדור השלישי שלה – יותר חלק בהחלפות ההילוכים, וכמובן עם התאמה מיוחדת לכלי החדש ולאופי שלו. השלדה חדשה, והמתלים לגמרי מעולם האופנועים. מלפנים יש מזלג הפוך ארוך מהלך שמגיע מה-NC750X עם גלגל "17, ומאחור בולם מרכזי עם מהלך מרשים של 150 מ"מ וגלגל בקוטר "15, ומרווח הגחון עומד על 16 ס"מ גבוהים. את הבלימה מייצרים צמד דיסקים מלפנים ואחד מאחור עם ABS כמובן.
רשימת האבזור ארוכה וכוללת מגיני ידיים בסגנון האפריקה-טווין, מגן רוח מתכוונן ידנית לחמישה מצבים, לוח מחוונים דיגיטלי עתיר מידע, מפתח חכם אלחוטי, פנסי לד, תא מטען לקסדה מלאה תחת המושב, מיגון אלומיניום לגחון, ולחצנים לפתיחת המושב ומכסה התדלוק. תיבת ההילוכים האוטומטית רובוטית ניתנת גם לתפעול ידני, חלקי או מלא, עם שלושה מצבי 'ספורט' ומצב D חסכוני לרכיבה רגועה. הכידון הרחב ניתן להזחה קלה לפנים או לאחור בהתאם להעדפת הרוכב, ויש עוד אבזור אופציונלי בתוספת מחיר, מסבל וארגזים עד רגליות אופנועיות וחיפוי למדרסים. ה-X-ADV מגיע בצבע כסוף – מט או מטלי, ובשתי סכמות צביעה – לבן אדום כחול בסגנון האפריקה טווין, ואדום בסגנון ה-CRF ראלי.
עד היום הייתה לקטנועים הגדולים של הונדה תדמית של יוקרה ואיכות, אבל גם של שמרנות מעונבת. האינטגרה הפגין חדשנות טכנולוגית, ביצועים, איכות וחסכוניות, אבל היה חסר לו זיק שובב כזה שידליק את הלקוחות ויעורר בהם את החשק ואת היצר. ההצלחה של האפריקה טווין שהוצג לפני כשנה נתנה את הכיוון ל-X-ADV, והוא באמת נראה כמו הכלאה בין ה'אפריקה' לאינטגרה. רכבי הקרוסאובר/אדוונצ'ר כבר מזמן כבשו את השוק, ומסתבר שיש להילה ההרפתקנית הזו כוח משיכה חזק מאוד. גם נתח השוק של אופנועי האדוונצ'ר הולך וגדל משנה לשנה, והנה – סנונית האדווצ'ר הראשונה בקעה גם בקן של הקטנועים.
הקטע הכי מסקרן ב-X-ADV הוא האם באמת יש כיסוי לתדמית האדוונצ'ר שלו, או שהוא מין "כאילו כזה". בהשקה רכבנו עליו רכיבה של מספר קילומטרים שכללה גם קטע שטח קצר. אז התשובה היא בהחלט כן! הונדה עשו כאן עבודה יוצאת מהכלל, והרכיבה הקצרה עליו השאירה טעם של 'עוד', אבל גם אבחנה ברורה שהקטנוע הזה הוא יציאה מבריקה, מדליקה ומוצלחת. הוא חזק, נוח ומרווח, עם תנוחת ישיבה מצויינת, מתנהג כמו אופנוע, מתמרן כמו קטנוע, ואשכרה יכול ויודע לנסוע בשטח. בטח שלא בקטע של אנדורו, אבל הוא זולל שבילים משובשים בלי מלח, נוחת יפה מבאמפים קטנים שהיו זורקים לעזאזל כל קטנוע אחר, ותעשו לעצמכם ולו טובה ואל תשוו אותו בכלל לקטנו"שים הקטנים של פעם. זה לא ליגה אחרת, זה יקום אחר.
ההתרשמות מה-X-ADV הייתה קצרה, אבל גם מאוד ברורה. יש לו קטע חזק לכלי הזה, ועם תג מחיר של פחות משמונים אלף שקלים על הכביש הוא זול יותר מרוב המתחרים בליגת העל של הקטנועים. בהונדה מדווחים ששני המשלוחים הראשונים כבר נמכרו מראש, עוד לפני שנחתו הכלים בארץ, ונראה שה-X-ADV הולך להיות סיפור הצלחה, ובצדק.
מעניין מה מחירו ???
79 אלף ש"ח על הכביש. 77,900 לפני אגרות רישוי. רשום בכותרת…